Opslag

Collapse
No announcement yet.

Risterier i Aarhus

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Risterier i Aarhus

Jeg vover pelsen, og går en lille smule udenfor emnet. Jeg er uden rister, så jeg jagter gerne god espresso rundt omkring i byen, så jeg kunne godt tænke mig en oversigt over hvad der findes af risterier - altså steder man kan købe ristede bønner til hjemmebaristeri

Umiddelbart kender jeg:

Sigfreds Kaffebar (x2) - Aarhus C
    Kaffeagenterne - Aarhus N
    Kaffe Mekka - Højbjerg
    Altura - Aarhus C

Jeg er vældig glad for bønnerne hos Sigfred (Espresso og påskeespresso) og Kaffeagenterne (Espresso Classic og Espresso Pure). Jeg har kun smagt Dolce fra Altura en enkelt gang, så og jeg har aldrig forsøgt mig med Kaffe Mekkas bønner.
    Udstyr
    Rancilio Silvia
    Mahlkönig Vario

Re:Risterier i Aarhus

rsbrix wrote:
    jeg har aldrig forsøgt mig med Kaffe Mekkas bønner.
    Jammen så er det afsted til Højbjerg!!
    Jeg kan varmt anbefale Super Aroma, og hvis du godt kan lide en espresso med lidt bid i så er Super Crema også vær at prøve.
    Men både agenterne og Kaffe Mekka har også masser af spændene kaffer som godt kan laves som espresso.
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Øhm.. ikke for noget, men er er det ikke en internet butik?

Jeg skal til Århus i morgen og har et par timer, men jeg tror ikke de har en \"fysisk\" butik - oder was?

/Hans-Henrik
      ---
      Nuova Simonelli Musica
      Mazzer Mini kværn
      En utrættelig kaffetørst

Comment

HansHenrik wrote:
        Øhm.. ikke for noget, men er er det ikke en internet butik?

Jeg skal til Århus i morgen og har et par timer, men jeg tror ikke de har en \"fysisk\" butik - oder was?

/Hans-Henrik
        Jo, det har de - eller rettere en garage. Der er dog kun åbent fra 16.30-18.00 (mener jeg)

PS: jeg flytter lige denne tråd. Jeg synes det er en god idé også at have anmeldelser af risterier, men det skal overholde standarderne for tråde ligesom med kaffebarer. Altså [By, Navn] og med én tråd pr. kaffebar/risteri. Så hvis der er nogle, der konkret vil anmelde et risteri, så er I velkommen til at oprette en tråd om det i \"Kaffebarer forummet\"
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Findes der virkelig ikke flere risterier i smilets by?
          Udstyr
          Rancilio Silvia
          Mahlkönig Vario

Comment

rsbrix wrote:
            Findes der virkelig ikke flere risterier i smilets by?
            Jeg synes ikke lige, jeg kan komme i tanke om flere. Men der er jo nok flere, som sælger friskristet kaffe andre steder fra (ligesom Sigfred, som jo heller ikke rister selv). Jeg tænker fx på Hans & Grete, men jeg ved ikke så meget om deres kaffe.

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

Comment

Jo, Emmerys har også deres eget risteri i afdelingen i M.P Bruunsgade.

Jeg har smagt fra alle ovenstående steder og sværger selv til KaffeMekkas Super Aroma.

Comment

Brose wrote:
                Jo, Emmerys har også deres eget risteri i afdelingen i M.P Bruunsgade.
                Ja, det er da rigtigt. Jeg købte lidt bønner der i starten, men blev lidt skuffet, da jeg en dag mødte selveste ristemesteren derinde og han var ikke i stand til at fortælle mig, hvornår de bønner de havde stående var ristet - og virkede i øvrigt også fløjtende ligeglad :S

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

Comment

Ja, det var det samme hér.

Jeg købte mine bønner derinde i en periode indtil jeg fandt ud af at jeg kunne få langt bedre kvalitet fra nogen der virkelig gik op i det - og så endda til ca. den halve pris :-)

Comment

Working...
                  X