Opslag

Collapse
No announcement yet.

God stempel bønne til fair pris.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• God stempel bønne til fair pris.

Jeg blev træt at Wittenborg automaten på jobbet, og installerede en kværn og en stempelkande på mit kontor.
    Pludselig fik jeg en masse nære venner blandt mine kolleger, og mine Kenya AA bønner forsvandt hurtig :-)

Jeg syns det er hyggelig a nyde en god kop kaffe med mine kollger i ny og næ, men er der nogen der kan anbefale en god bønne til arbejdspladsen, der er lidt billigere i drift end eks. Kenya AA ??

Gerne grønne bønner.

Hjalle
    Miss Silvia m. Manometer & PID
    Rocky SD
    Xpressivo Barista stamper
    Behmor 1600

Re:God stempel bønne til fair pris.

Nu ved jeg ikke hvilken Kenya AA, du bruger og hvilken pris der skal til, for at det bliver billigere.

Et par bud kunne være:

Guatamala Los Vulcanos. Denne har jeg lige købt og prøvet et enkelt rist af. Virkelig dejlig bønne! Meget balanceret. Ikke for tung og heller ikke for syrlig (som jeg godt synes Kenya kan blive i længden - selvom jeg elsker en kop af den ind imellem)

Brazilien Yellow Bourbon (hvis du køber 3 kg er den næsten nede i 80 kr./kg. En helt anden bønne end Kenya, men jeg kan rigtig godt lige den.

PNG Kimel Peaberry. Supergod bønne. Let syrlig, så af de tre er det den der kommer tættest på Kenya, men jeg kan bedre lide den mere moderate syrlighed hvis jeg skal drikke den gennem længere tid.

I øvrigt god idé med at tage kaffe med på arbejde. Jeg har gennem længere tid haft en kaffeordning, hvor jeg ahr lavet to kander kaffe om dagen (én om morgenen og én efter frokost) til mig selv og 4 kolleger. De har så betalt hver en 10\'er om ugen - lige nok til at jeg kan holde omkostningerne hjemme. Men det er jo altid en fornøjelse at servere god kaffe for folk
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Indien Monsooned Malabar, supper lækker kaffe med meget lavet syre indhold
      Malawi AA, lidt i stil med Kenya, men efter min menig lidt mere rund i smagen
      Peru Yanesha, en kaffe med go\' fylde men også med go\' sødme, er rigtig go med lidt mælk i
      Papua New Guinea Sigri peaberrr, min absolutte farvorit til stempelkande
      Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Nogle Brazil Daterra bønner?
        Men hvorfor ikke Kenya AA? Kenya Gethumbwini Peaberry har det sidste lange stykke tid, været mig og min kones favoritkaffe - Den er intet mindre end fantastisk når den er ristet rigtigt (1. slut, ikke i nærheden af 2.) - Ok for at fragten skal kunne betale sig, skal man købe en del fra hasbean - Jeg plejer at bestille en 10-20 kg ad gangen ;P Men så har de jo også AeroPress på tilbud - Den er et hit på min arbejdsplads
        Sort som en panter, sort som slanter
        Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
        Sort som piloten I en Tie Fighter
        Sort som pletterne på Pongo
        Sort som alle andre end Tintin I Congo
        Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

ordo.dk wrote:
          Nogle Brazil Daterra bønner?
          Men hvorfor ikke Kenya AA? Kenya Gethumbwini Peaberry har det sidste lange stykke tid, været mig og min kones favoritkaffe
          Ahhh det ikke fair!! det link har lige kostet mig £13,50
          Michael EPO Rasmussen

Comment

heheh det fortryder du nok ikke
            Jeg sidder faktisk med en stor kop stempel af den lige nu - den er super lækker Men jeg skal vist have bestilt noget mere - Tror kun at jeg har til to riste mere...
            Jeg må også prøve Ethiopian Limu Wild Organic
            Bestilte du kun den? For mit indtryk er da, at det ikke kan betale sig at bestille mindre end 10-20 kg eller lignende (pga fragten)...
            Sort som en panter, sort som slanter
            Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
            Sort som piloten I en Tie Fighter
            Sort som pletterne på Pongo
            Sort som alle andre end Tintin I Congo
            Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

ordo.dk wrote:
              Bestilte du kun den? For mit indtryk er da, at det ikke kan betale sig at bestille mindre end 10-20 kg eller lignende (pga fragten)...
              Jeg bestilte også noget;
              Brazil Cachoeira Canario,
              Brazil Inglaterra Special Fazenda Toca da Onca,
              Costa Rica Cup of Excellence Finca de Licho,
              Honduras La Fortuna Cup of Excellence,
              Rwanda Crop of Gold COCAF Amizero og så selfølgelig
              Kenya Gethumbwini\'en

Så alt i alt 12 kg
              Michael EPO Rasmussen

Comment

Hmmmmm dobbel post?? :huh: :blush:
                Michael EPO Rasmussen

Comment

tusind tak for de gode forslag.. jeg må jo prøve at starte fra en ende af :-)
                  Miss Silvia m. Manometer & PID
                  Rocky SD
                  Xpressivo Barista stamper
                  Behmor 1600

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡