Opslag

Collapse
No announcement yet.

Kaffe på arbejdspladsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Kaffe på arbejdspladsen

Hejsa,

som subject siger, hvad gør i andre mht kaffe på arbejdspladsen.
    Vi har en merrild-automat der kører med noget sirup *eek*

Derfor har jeg investeret i en enkeltkops stempelkande til at lave kaffe på jobbet.

Hvad har i andre for setup på arbejdspladsen?
    Good, fast, cheap... Pick two!

Re:Kaffe på arbejdspladsen

Muaha ha ha ha :P :evil: B)
    GB5, K-10, K-30 Twin, Probat L12, masser af friskristet kaffe...
    Åh, hvor er det dog livet når man får sådan et spørgsmål
    Klaus Thomsen
    World Barista Champion 2006
    Kig ind på vores Blog her
    The Coffee Collective

Comment

Hold lige op med det der :-)

Comment

RuneL wrote:
        Hejsa,

Derfor har jeg investeret i en enkeltkops stempelkande til at lave kaffe på jobbet.

Vi har den samme model Merrild \"kaffe\"-maskine. Det er ganske ækelt!!! FØJ!

Jeg har på mit nuværende job oprettet en kaffeordning, hvor jeg har lavet to kander kaffe om dagen (én om morgenen og én efter frokost) til mig selv og 4 kolleger. Kaffen laver jeg på alm. \"pour-over\" vis med en plastiktragt og papirsfiltre. Kollegerne har så betalt hver en 10\'er om ugen - lige nok til at jeg kan holde omkostningerne hjemme. Det har fungeret fint og både jeg og kollegerne har været glade for at kunne få god kaffe.

På mandag starter jeg på nyt job og der vil jeg nok ikke starte den samme ordning. Det er lige rigeligt arbejde med at riste, kværne osv. Så jeg skal have fundet på noget andet. Af muligheder har jeg overvejet enten enkeltkops stempel, enkeltkops filter eller Aeropress. Nu skal jeg dog lige starte deroppe først og se om der overhovedet findes en kogekedel på kontoret
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

klaus wrote:
          Muaha ha ha ha :P :evil: B)
          GB5, K-10, K-30 Twin, Probat L12, masser af friskristet kaffe...
          Åh, hvor er det dog livet når man får sådan et spørgsmål
          LOL - Eneste ulempe er, at du går ned i niveau på udstyret, når du kommer hjem til din GS3. Det overgår jo ikke så mange af os andre. Jeg glæder mig hver dag til at komme hjem til min lille Domobar
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

RuneL wrote:
            Hejsa,

Jeg er ramt af samme Merrild problem som dig, så derfor har Jeg har en la pavoni Romantica og en Ascaso i2 stående.
            Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Ha Ha! Jeg synes især at
              Probat L12
              skiller fårene fra bukkene.

På arbejdet har vi en Wittenborg ES 5100. Det er åbenbart en espressomaskine, men for mig at se er dens espresso bare mindre kaffe i koppen.

http://www.cafax.dk/index.php?ID=63

På plus kværner den kaffen pr. kop, men kaffen fra cafax er en french roast og smager meget bittert. Stort set hver gang jeg bruger den, tænker jeg på, hvordan den ville klare det, hvis man puttede nogle ordentlige bønner i.

For at overdøve den grimme smag af \'kaffe\', så tager jeg den typisk med fuld sukker og mælk.

Vi har tilgengæld en kantine, der er uovertruffen, og jeg vil tro at den slår TCCs
              Mvh Morten

--------------------
              Lelit Bianca
              Mazzer Major Electronic
              Mahlkönig Vario
              Hario V60
              Hario 3 kops Siphon
              Hario Skerton

Comment

Gunde wrote:
                Vi har tilgengæld en kantine, der er uovertruffen, og jeg vil tro at den slår TCCs [/quote]

He he, nu har vi godt nok ingen kantine, men vi har en helt suveræn frokostordning med et nyt spisested på Jægersborggade, gofood, som ganske enkelt er helt fantastiske! Kan virkelig anbefales hvis man er i området. De er to unge kokke, som har startet det og deres niveau er ekstremt højt til prisen.

Tilbage til emnet, så er en TravelPress fra Bodum ganske praktisk. De fleste steder kan man jo få varmt vand (sikkert tænkt til the) og så kan man ha lidt kaffe kværnet fra morgenstunden med og sikre sig noget der givet vis er bedre end sirups-koncentratet.

Det har dog altid undret mig hvorfor flere små- og mellemstore kontorer ikke investerer i elkedler, store stempelkander og en kværn. Det tager jo blot 5 minutter at tilberede. Altså mindte end de 7 minutter det tager at ryge en smøg, så det burde man da unde folk at tage sig tid til. Men ak...
                Klaus Thomsen
                World Barista Champion 2006
                Kig ind på vores Blog her
                The Coffee Collective

Comment

Jeg drikker the - blandt andet for at forsvare mit fyraftens espresso forbrug.

Comment

Vi har også Wittenborg Espressobrygger - ES 7100, men den kværner ikke selv, og det kaffe de hælder i den er mega surt... :-(

Så jeg har medbragt stempelkande, og en billig kværn fra Føtex..... man får mange venner :-)
                    Miss Silvia m. Manometer & PID
                    Rocky SD
                    Xpressivo Barista stamper
                    Behmor 1600

Comment

Os\' merrild-automat her - montørerne fortalte stolt at kaffen (sirup\'en) bliver lavet på en stor maskine nede i Holland :blink: Så jeg har en 1-kop og 6-kop stempel med hjemmefra samt friskristet og kværnet kaffe.

På mandag starter jeg også på nyt job - et lille sted med pt. kun 4 ansatte, og jeg ved at et par af dem elsker god kaffe, så det bliver vist stempelkander, og lidt pres for at få indkøbt en ordentligt kværn til kontoret. Til gengæld vil jeg investere i en større rister for at kunne følge med :P
                      / nuova simonelli musica / mazzer kony / mazzer jolly DR / aeropress, hario V60 m.m. /

Comment

På mit arbejde har vi det kaffe der nu er på tilbud i de forskellige supermarkeder. 2-3 poser bliver så åbnet af gangen og hældt ned i en gammel isbøtte. som så står uden låg på indtil kaffen er brugt og den bliver fyldt op på ny.

Da jeg sejler har jeg indrettet en lille kaffebar på en hylde på mit lukaf =) med en billig espressomaskine (brugt til at lave noget cafe latte ligende ting med) en billig kværn og en stempelkande fra Tiger til en 20\'er =) fungere ligeså godt som den jeg har her hjemme til 300 kroner =). vi ligger jævenligt i havn i københavn, så her bliver der fyldt op med bønner fra risteriet og TCC.
                        8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
                        og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Comment

@Thybo
                          Da jeg sejler har jeg indrettet en lille kaffebar på en hylde på mit lukaf =) med en billig espressomaskine (brugt til at lave noget cafe latte ligende ting med) en billig kværn og en stempelkande fra Tiger til en 20\'er =) fungere ligeså godt som den jeg har her hjemme til 300 kroner =). vi ligger jævenligt i havn i københavn, så her bliver der fyldt op med bønner fra risteriet og TCC.
                          Det lyder godt nok hyggeligt! Lyder også som en god idé med en billig kværn fra Tiger. Det vil jeg se efter næste gang jeg kommer forbi en. - Hvor stor er den?

@Klaus
                          Kan virkelig anbefales hvis man er i området.
                          Det skal jeg huske. Det virker, som du også siger, overraskende billigt.
                          Mvh Morten

--------------------
                          Lelit Bianca
                          Mazzer Major Electronic
                          Mahlkönig Vario
                          Hario V60
                          Hario 3 kops Siphon
                          Hario Skerton

Comment

12-kops stempelkande, en AeroPress og en krups kaffekværn. Friskristet kaffe (Colombia Supremo/Kenya AA) fra Kontra med \"Sweet Treat\"-brand som er caféen vi bruger på Christianshavn
                            AeroPress\'en er et hit!
                            Sort som en panter, sort som slanter
                            Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
                            Sort som piloten I en Tie Fighter
                            Sort som pletterne på Pongo
                            Sort som alle andre end Tintin I Congo
                            Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Oooh, der er jo mange der holder et temmeligt højt niveau med kaffen på jobbet alligevel.
                              Nu svinger det naturligvis lidt hvad man har af muligheder afhængigt af firmapolitik og lokalerne man sidder i.

Jeg har forstået på mine nye kolleger at der hvor jeg sidder var faktisk tidligere en kaffemaskine der kørte på \"rigtige bønner\" (sikkert cafax) men da der var for meget vedligehold og rengøring blev den skiftet til sirups-modellen.

Maskinen kan dog, som et plus, levere varmt vand, men jeg er i tvivl om hvor varmt det faktisk er.
                              Jer andre der kører med stempelkande på jobbet, har i en elkeddel stående? Hvad gør i med kaffegrumset, har i adgang til køkken eller ryger det i toilettet?

Comment

Working...
                              X