Opslag

Collapse
No announcement yet.

Endnu en lille spørgeskemaundersøgelse (tager 1 minut)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Endnu en lille spørgeskemaundersøgelse (tager 1 minut)

Min søn laver 9. klasse projektopgave (om retten til fri abort), og hvis nogen af jer har tid (1 minut) og lyst til at besvare et spørgeskema ville det blive værdsat!

Create and publish online surveys in minutes, and view results graphically and in real time. SurveyMonkey provides free online questionnaire and survey software.

På forhånd tak!

:-)
    mvh APK
    La Marzocco GS/3
    Casadio Istantaneo
    Gene Café
    Aeropress
    Hario V60

Hej, hvad med at skrive ud for delene i spørgeskemaet hvornår de forskellige stadier optræder - altså første hjerteslag (ca x uger), første hjerneaktivitet (ca x uger) osv
    Det har betydning for mine svar at jeg har den info, og det er vel ikke meningen vi selv skal ud og finde det på nettet? ...

Comment

Oprindeligt indsendt af summer Se indlæg
      Hej, hvad med at skrive ud for delene i spørgeskemaet hvornår de forskellige stadier optræder - altså første hjerteslag (ca x uger), første hjerneaktivitet (ca x uger) osv
      Det har betydning for mine svar at jeg har den info, og det er vel ikke meningen vi selv skal ud og finde det på nettet? ...
      Tænkte netop lige det samme. Er svært at svare på for mig uden i hvert fald.
      - Promac Club ME
      - Casadio Istantaneo
      - Gene Cafe

Comment

Jeg tænkte at det netop var pointen, at man ikke havde et ugetal ( uge 12 ) at læne sig op ad. Jeg kan eks oplyse at der er hjerne og hjerteaktivitet et godt stykke før uge 12... Og, ja det blev så også lidt for svært for mig - det med alder og tro gik ellers ok ;-)

Comment

Jeg tror tanken er at man skal forholde sig til fosterets tilstand/udviklingsgrad uden at falde tilbage på hvad man tidligere har hørt om uge-tal osv.
          Men jeg havde bestemt også selv svært ved at svare...

(De unge mennesker har selv fået lov til at formulere spørgsmålene uden indblanden fra min side)

Tak for hjælpen!
          La Marzocco GS/3
          Casadio Istantaneo
          Gene Café
          Aeropress
          Hario V60

Comment

Spørgsmålene medfører selv spørgsmål ?
            feks den om hvis moderen ikke selv kan ta sig af barnet

HVIS en kvinde DER KAN ta sig af barnet må, så
            burde en der ikke kan jo også måtte

men det kan jo godt være hun ønsker at føde barnet , men er villig til at bortadoptere det
            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

Comment

Rolig nu med kritikken, det er en 9 klassesopgave, jeg synes det er mere på sin plads med alle de studerende på videregående uddannelser at rejse en lidt hårdere kritik.

edit: Syntes egentlig det sværeste var at koge religiøsitet ned til et ja/nej spørgsmål...
              Last edited by -E*; 7. December 2015, 19:27.
              -Sune

Mahlkönig Kenia / OE Lido3
              Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
              Computerstyret Hottop
              Instagram

Comment

Jeg synes netop at spørgsmålene er gode, for de tvinger altså svareren til at gøre sig nogle større overvejelser. Jeg er for eksempel blevet helt tvivlende over min ellers så skråsikre holdning til spørgsmålet.

Så thumbs up til eleverne, uanset alder og læreanstalt!

( med mindre at jeg er blevet lokket i et baghold af en sekt Pro-lifere ;-))

Comment

Jeg kunne heller ikke svare. Jeg har ikke forholdt mig så meget til emnet efter at jeg selv blev far, og jeg må siges at være meget mere ambivalent i forhold til det en jeg før har været.

Jeg er absolut ikke klippefast imod abort, men jeg kan sku ikke bare sige hvilket udviklingstrin, hvor jeg syntes at det er etisk forsvarligt at gennemføre en abort.

Comment

Jeg havde det som Movin. Mit eget etiske standpunkt er egentlig ret konservativt på abortspørgsmålet, men jeg synes ikke partout den lovgivningsmæssige grænse skal være der, hvor min egen moralske grænse er. Det kan godt være lidt for let at være moralsk 'korrekt' på andres vegne - og i øvrigt også på egne vegne, når det drejer sig om en hypotetisk situation. Rent lovgivningsmæssigt er det en umulig opgave at udføre tilfredsstillende. Enten tages der ikke tilstrækkeligt hensyn til konkrete omstændigheder (hvis man trækker en grænse for alle ved en bestemt uge) eller også tager den beslutningen ud af hænderne på den gravide og lægger den over hos den ikke altid super kompetente forvaltning, og det er også noget rod.. Nu hvor læger skal give dispensation efter en bestemt uge, kan man vist nærmest altid tale sig til denne dispensation. Så kunne man jo lige så godt lade være med at have en grænse.

Havde ikke regnet med at sidde og diskutere abort på et kaffeforum Men held og lykke med opgaven til knægten
                    Last edited by Jens_Muff; 7. December 2015, 23:21.
                    - La Pavoni
                    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                    - Aillio Bullet R1
                    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

Comment

Tusind tak for jeres tid og interesse - uanset om I synes spørgsmålene er svære, dårlige eller gode.
                      Jeg kan berolige pingel. Du er ikke lokket i et baghold af pro-life fanatikere. (Eller er du? Drengene går på katolsk skole, så man ved aldrig... :-))

APK
                      La Marzocco GS/3
                      Casadio Istantaneo
                      Gene Café
                      Aeropress
                      Hario V60

Comment

Working...
                      X