Opslag

Collapse
No announcement yet.

GISP!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• GISP!

Jeg så lige denne artikel. Bare vores gode venner hos TCC er overlevet uden for mange skrammer. Man tør jo slet ikke tænke på et scenarie med en brosten ned i deres Probat eller FB80 hmy:
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:GISP!

JA GISP! Det var også det første jeg tænkte på da jeg tænkte på, da jeg hørte radioen i morges.

Ved ikke om det er posivit eller negativt, at de ikke har skrevet noget om det på deres blog.

Det kan være at jeg lige kan cykle forbi i dag og se.

Jeg mener nu det er en GB/5 (http://www.lamarzocco.com/gb5.html), og ikke FB 80 (http://www.lamarzocco.com/fb80.html) de har.
    Mvh Morten

--------------------
    Lelit Bianca
    Mazzer Major Electronic
    Mahlkönig Vario
    Hario V60
    Hario 3 kops Siphon
    Hario Skerton

Comment

Det er en syg verden vi lever i...
      Administator på espressobar
      Izzo Alex Duetto
      Toper Cafemino
      Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
      Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Hehe, det her var jo netop oppe i en anden tråd herinde. DenSorteSpejder kommenterede at det da var lidt ærgeligt at TCC lå i en gade med så meget kriminalitet...

Ja, lad os håbe deres dejlige butik har overlevet.
        Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Gunde wrote:
          Jeg mener nu det er en GB/5 (http://www.lamarzocco.com/gb5.html), og ikke FB 80 (http://www.lamarzocco.com/fb80.html) de har.
          Du har fuldstændig ret. Jeg huskede åbenbart forkert: GeeBeeFive

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
            Gunde wrote:
            Du har fuldstændig ret. Jeg huskede åbenbart forkert: GeeBeeFive

Bare sådan for nysgerrighedens skyld, er der så nogen der ved hvad sådan en fætter koster ?
            Miss Silvia m. Manometer & PID
            Rocky SD
            Xpressivo Barista stamper
            Behmor 1600

Comment

hjalle wrote:

Bare sådan for nysgerrighedens skyld, er der så nogen der ved hvad sådan en fætter koster ?
              Jeg spurgte nede i butikken en dag. Jeg mener at svaret var 56 kilo, eks moms, men med forbehold.
              Mvh Morten

--------------------
              Lelit Bianca
              Mazzer Major Electronic
              Mahlkönig Vario
              Hario V60
              Hario 3 kops Siphon
              Hario Skerton

Comment

Skurken wrote:
                Hehe, det her var jo netop oppe i en anden tråd herinde. DenSorteSpejder kommenterede at det da var lidt ærgeligt at TCC lå i en gade med så meget kriminalitet...
                Nu har jeg efterhånden været på besøg hos TCC rigtig mange gange, og jeg har aldrig set så meget som noget der kunne ligne en kriminel, bortset fra da jeg så mig selv i bakspejlet, mens jeg parkederede udenfor forleden :blink:

Og hvis der endelig skulle opholde sig kriminelle i Jærgersborggade... mon ikke de primært er at finde om aftenen, og i den anden ende af gaden (ned mod Nørrebroparken)?

Men lade mig sige det på en anden måde... så skal ingen - end ikke hårde forbrydere, bander eller rockere - holde mig fra at få min kaffe! Hvis de prøver - så er det MIG der bliver kriminel :woohoo:
                Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                Østerbro

La Marzocco GS3
                Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Hobzon wrote:
                  Nu har jeg efterhånden været på besøg hos TCC rigtig mange gange, og jeg har aldrig set så meget som noget der kunne ligne en kriminel, bortset fra da jeg så mig selv i bakspejlet, mens jeg parkederede udenfor forleden :blink:

Og hvis der endelig skulle opholde sig kriminelle i Jærgersborggade... mon ikke de primært er at finde om aftenen, og i den anden ende af gaden (ned mod Nørrebroparken)?
                  Jeg har gået nogle ture gennem Jægersborggade og har set flere \"skumle\" typer. Jeg har også siddet udendørs og spist på den to-go restaurant der ligger i den anden ende af gaden og så en klar og tydelig (men trods alt lyssky) handel foregå lige ovre på den anden side af gaden. Et par uger senere så jeg et indslag i Station2, hvor de lavede razzia i netop Jægersborggade.

Der er i øvrigt lidt levende billeder derfra på JP, men desværre kan man ikke se TCC på optagelserne

La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter

Comment

Ja, det er altid omkring de to \"gårde\" cirka midt på gaden, handlerne foregår. Det er jo vanvittigt. Selv hvis det har relation til hashhandlen er det jo en besynderlig idé at smadre biler og lejligheder.

Comment

Hobzon wrote:
                      [quote]Skurken wrote:

Engang jeg kom kørende på cykel om dagen efter at jeg været hos TCC, hørte jeg nogen råbe: \'Panserne kommer!\'
                      Mvh Morten

--------------------
                      Lelit Bianca
                      Mazzer Major Electronic
                      Mahlkönig Vario
                      Hario V60
                      Hario 3 kops Siphon
                      Hario Skerton

Comment

ABW wrote:
                        Ja, det er altid omkring de to \"gårde\" cirka midt på gaden, handlerne foregår. Det er jo vanvittigt. Selv hvis det har relation til hashhandlen er det jo en besynderlig idé at smadre biler og lejligheder.

mja det får jo beboerne i gaden til at kunne lide dem endnu mere når deres gade bliver smadret pga dem.

Men det så ud i avisen til at det \"kun\" var 2 butiks vinduer så med lidt held er tcc ikke ramt.

Comment

var forbi og hente noget kaffe , rygterne om jægersborggades destruktion er en snævn overdrevet *100

Comment

Da jeg besøgte gaden for et par uger siden for at købe kaffe, var det første gang i ca. 1 1/2 år jeg var der sidst.

Der skal ikke herske nogen tvivl om at gaden er blevet meget pænere og der er kommet mange lækre butikker men... Der skal ikke herske tvivl om, at dette er en af de kendte steder, hvor rockerne sælger deres hash. Jeg har desværre levet i en osteklokke de sidste par dage, og har ikke fulgt med i nyhederne.

Jeg bliver personligt meget provokeret af disse ulovligheder, især hvis jeg ser det mens jeg går en tur med min familie, og jeg kan ikke forstå beboerne i gaden ikke forsøger at få mere fokus på problemet!

Problemet er bare, at den dag det forsvinder fra gaden, flytter handlen blot til en ny gade :-( ...derfor...lidt helligt måske....lad vær med at købe det lort, og drik noget mere kaffe ;-)

/Spejderen
                            ECM Synchronika
                            Lagom P64 - Option O - med SSP Red Speed Burrs High Uniformity

Comment

DenSorteSpejder wrote:
                              ...derfor...lidt helligt måske....lad vær med at købe det lort, og drik noget mere kaffe ;-)

/Spejderen
                              Bare rockerne så ikke kræver eneret til kaffemarkedet. Så er jeg nødt til at finde en ny hobby

La Marzocco GS/3
                              Baratza Forté
                              Bestmax filter

Comment

Working...
                              X