Opslag

Collapse
No announcement yet.

The clever rabbi

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• The clever rabbi

Denne historie lader sig desværre ikke oversætte til dansk, men jeg synes ikke de af jer, der er gode til engelsk, skal snydes.

At the end of the tax year the IRS office sent an inspector to audit the books of a Synagogue. While he was checking the books he turned to the Rabbi and said, \'I notice you buy a lot of candles. What do you do with the candle drippings?\'

\'Good question,\' noted the Rabbi. \'We save them up and send them back to the candle makers, and every now and then they send us a free box of candles.\'

\'Oh,\' replied the auditor, somewhat disappointed that his unusual question had a practical answer. But on he went, in his obnoxious way: \'What about all these bread wafer purchases? What do you do with the crumbs?\'

\'Ah, yes,\' replied the Rabbi, realizing that the inspector was trying to trap him with an unanswerable question. \'We collect them and send them back to the manufacturer, and every now and then they send us a free box of bread-wafers.\'

\'I see,\' replied the auditor, thinking hard about how he could fluster the know-it-all Rabbi. \'Well, Rabbi,\' he went on, \'what do you do with all the leftover foreskins from the circumcisions you perform?\'

\'Here, too, we do not waste,\' answered the rabbi. \'What we do is save all the foreskins and send them to the IRS Office, and about once a year they send us a complete dick.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:The clever rabbi

LOL - Good one
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hehe... Ikke dårligt:silly:
      Mazzer Mini E mod. B
      Mahlkönig K30
      Izzo Alex Duetto II
      Behmor 1600
      Torr Classic Tamper Grenadill

Comment

Den er sgu sjov
        Silvia & Rocky
        Motta 58 mm. Tamper

Comment

- good un...:-)
          Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
          Mario: Mahlkönig Vario, the Third
          Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
          Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

Hobzon du sgu da ikke bare sådan forsvinde så længe af gangen

Comment

Ja - jeg er ked af det... men jeg har bare haft så meget om ørerne, og man skal jo passe på sig selv ;-)

Men det varmer VIRKELIGT at erfare at man faktisk har været savnet, og at der er nogle der tænker på mig (læs: er glade for at de ikke hver dag skal sortere alle min alenlange indlæg fra, i deres daglige dosis espressobar.dk) :laugh:
              Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
              Østerbro

La Marzocco GS3
              Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Mega funny!!
                Administator på espressobar
                Izzo Alex Duetto
                Toper Cafemino
                Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Working...
                X