Opslag
Collapse
No announcement yet.
at imponere i køkkenet
Collapse
X
-
Re:at imponere i køkkenet
molekylær gastronomi af Heston Blumenthal
dog er det lidt svært at forstille sig smagen af chokolade/espresso/blåskimmelost.
jeg kunne godt finde på at prøve at lave det, men jeg er ikke sikker på at nogen andre end mig selv ville spise det :laugh:Mazzer Mini Electronic A
TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
Gene Café kafferister
Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
Mypressi Twist
\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon
Comment
-
ja, han er lidt af en mad-helt
- bare lad være med at sige hvad der er i ! - den ser jo lækker og chokolade agtig ud, og jeg er sikker på at opskriften er afbalanceret nok til at man ikke bliver skræmt helt væk ...If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman
Comment
-
Mørk Chokolade og blåskimmel er efterhånden gået hen og blevet en gammel klassiker.
Hele princippet er at de hvis man analysere smagene i ingredienserne vil de toppe de samme steder og derfor modarbejder de ikke hinanden.
Prøv fx. også Kaviar og hvid chokoladeIzzo Alex Duetto III
Mazzer Major E
Comment
-
Prøv fx. også Kaviar og hvid chokolade
bare ikke sød lakrids..Mazzer Mini Electronic A
TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
Gene Café kafferister
Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
Mypressi Twist
\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon
Comment
-
Jordbær vs Basilikum
Blomkål vs Hindbær
Et utroligt spændende emne, udtag et \"dna\" fra en frugt/grønsag og spejlvend det... Så finder du råvare det er spændende sammen...
Til jer i Århus og omegn, prøv Malling og Smith... De har styr på det ;o)Mvh Martin Rosenberg
Hellere god kaffe, end dårlig sex...men hellere dårlig sex end ingen....
Comment
-
nu det er off topic om madlavning: er der nogle som ligger inde med nogle interessante links i den kategori med underlige smagskombinationer?If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman
Comment
-
Rocco wrote:
På det felt er Malling og Smith ikke til at komme uden om.Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!
La Marzocco GS/3
Baratza Forté
Bestmax filter
1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser
Comment
-
Friske dadler (sødsyrligt bitre) med Gogonzola el. lign blåskimmelost (cremet salt m. evt. en kant af ammoniak) er en overraskende supercombi.
WH har været second-to-none, men jeg har ikke været der efter at chefkokken Wahid Halal har fundet andre græsgange, så Malling & Schmidt er pt. nok bedste bud i Århus.Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
Mario: Mahlkönig Vario, the Third
Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950
Comment
-
Til dem fra Kbh kan jeg bestemt også anbefale The Paul i tivoli hvor Paul Cunningham tryller, han har altså også rimelig godt styr på molekyler gastronomiMichael EPO Rasmussen
Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche
Comment
Comment