Opslag

Collapse
No announcement yet.

Nogle der ved noget om mountain bikes

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nogle der ved noget om mountain bikes

kigger lidt på cykeleksperten.dk efter en cykel men syntes det er lidt forvirrende da priserne går fra en 3spade til en gs3.

Nogle der ved hvad man skal kigge efter ? , skal ikke køre op og ned af lodrette klipper.

Re:Nogle der ved noget om mountain bikes

ja jeg ved en del--

der er som med espresso maskiner stor forskel på kvaliteten

Først skal du gøre op med dig selv hvad dit behov er-

for sjov - sport/motion - proff eller en blanding mellem de sidste 2

jeg startede på en cykel til omkring 4500 kr som jeg købte i den lokale cykelhandler, den skulle så have en masse ekstra udstyr som tiden gik
    og så koster det jo.

Bikebuster i odense og kolding har nogle rigtig gode tilbud (ved ikke hvor de har andre butikker), for ca 6000 kr kan du få dig en rigtig fin cykel, og reservedele på deres netbutik er også gode

Men som du selv siger kan man sagtens bruge over 30000 på en mountain bike.

Jeg endte med at købe en brugt cykel til 11000 kr (tilbage i 1999) og den kører stadig

du er velkommen til at maile/pm
    SCAE certificeret kafferister & medejer af:
    https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
    Cederfeldsgade 18A
    5560 Aarup (Fyn)

Comment

Den her koster det samme som en GS3
      SCAE certificeret kafferister & medejer af:
      https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
      Cederfeldsgade 18A
      5560 Aarup (Fyn)

Comment

Hvis du finder ud af hvad dit behov er, og evt kigger på nogle cykler indenfor din prisklasse vil jeg gerne vurdere dem for dig.

Hvis du skriver hvor du bor i verden, kan jeg måske anbefale nogle butikker...

-Jeppe
        Til espresso:
        Izzo Vivi mkII m restrictors
        Obel Mito 75mm knive.

Til sort:
        Hario V60
        OE Lido 2 håndkværn
        Chemex
        Diverse stempelkander

Comment

Det gør jeg også - jeg er nemlig også professionel cykelnørd

kig på min website og ring evt.

www.nicolainorrid.com
          Expobar Brewtus II
          Macap MC4 stepless
          Gaggia MDF
          Heartware Precision
          Izzo tamper custom made konveks 58,4mm

Comment

Jeg kan også godt hjælpe hvis det skulle værre, jeg har dog ikke helt samme ekspertise som Nicolai, men jeg har da kørt semi-pro (material test for bla. easton og Gen-X Sports) i næsten 5 år så et eller andet ved jeg da.
            Men mit bedste bud vil værre at gi\' Nicolai et kald
            Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

planen var at begynde at cykle på arbejde som er mellem 0 og 20km og på sigt når lagkage formen evt er væk en tur i skoven.

og en 7-10k med mindre der er en rigtig god grund til at gå op eller ned.

Comment

Jeg har faktisk en dobbeltaffjedret Mountain Bike til salg i GS3klasse, men til 3spadepris, da jeg er ved at købe en Mahlkönig i stedet, og alligevel desværre ikke har tid til at cykle i skoven længere. Cyklen er brugt 1 sæson. Der medfølger lædersko, som ´sidder som smør til en hver str. 45 mvh. Thomas

Comment

:woohoo: :silly: :woohoo: :silly: Hva så Flemming.... syns du at du fandt nogen der vidste noget om havelåger ?? :woohoo: :silly:
                  Miss Silvia m. Manometer & PID
                  Rocky SD
                  Xpressivo Barista stamper
                  Behmor 1600

Comment

FlemmingRiis wrote:
                    planen var at begynde at cykle på arbejde som er mellem 0 og 20km og på sigt når lagkage formen evt er væk en tur i skoven.

og en 7-10k med mindre der er en rigtig god grund til at gå op eller ned.
                    Du kan få temilgmeget mountainbike til 10K, specielt hvis du vælger en hardtail (hvilket jeg klar vil anbefale dig) Cube og Scott har nogle gode bud i den prisklasse (Cube LTD Disc og Scott Scale 50) Men jeg prøvede også en Ghost (jeg mener den hed HTX 5700, men jeg er ikke sikker) og den var super fed og med noget super lækkert udstyr.
                    Michael EPO Rasmussen

Comment

Ellers tak et kig på Ghost HTX7500, den er rigtig fed til pengene. Der får du alt top udstyret til billige penge. Bla en Fox forgaffel som er toppen af poppen...

Og til alle jer andre: Har den mængde kaffe i drikker indvirkning på de løb i kører? Jeg tænker på dehydrering og iltoptagelse.

-Jeppe
                      Til espresso:
                      Izzo Vivi mkII m restrictors
                      Obel Mito 75mm knive.

Til sort:
                      Hario V60
                      OE Lido 2 håndkværn
                      Chemex
                      Diverse stempelkander

Comment

hjalle wrote:
                        :woohoo: :silly: :woohoo: :silly: Hva så Flemming.... syns du at du fandt nogen der vidste noget om havelåger ?? :woohoo: :silly:
                        Ja er det er lidt vildt hvad folk ved (dvs alle udover mig)

Comment

Kig på www.canyon.de

De laver de bedste mtb\'s til prisen. Du bliver overrasket hvor meget du får for 10K dér. Du kan teste cyklerne i Randers (www.cyclingparts.dk)

Mvh
                          Dang

Comment

Engberg wrote:
                            Og til alle jer andre: Har den mængde kaffe i driker indvirkning på de løb i kører? Jeg tænker på dehydrering og jeg iltoptagelse.

-Jeppe
                            Nu har jeg alt tid drukket kaffe så jeg har lidt svært ved at udtale mig om mit kaffe indtag har nogen positiv eller negtiv indvirkning på dehydrering eller iltoptag, men hvis jeg sammen ligner mig sel vmed den jeg køre sammen med så tror jeg det ikke.
                            Til gengæld var jeg nær blevet udelukket fra TransRockies for et par år siden fodig jeg havde for meget coffien i blodet, mender var heldigvis en camp manager som fik overbevist den medicinske stab om at det udelukkede skyldes at jeg havde drukket (i deres øje) uhæmmet mænder kaffe :laugh:
                            Michael EPO Rasmussen

Comment

Dang wrote:
                              Kig på www.canyon.de

De laver de bedste mtb\'s til prisen. Du bliver overrasket hvor meget du får for 10K dér. Du kan teste cyklerne i Randers (www.cyclingparts.dk)

Mvh
                              Dang
                              Canyon den havde jeg helt glemt, deres Grand Canyon AL 7.0 er en super cykel til prisen, det eneste man skal værre opmærksom på et at deres stel størrelser ikke altid er lige nemme at finde ud af
                              Michael EPO Rasmussen

Comment

Working...
                              X