Opslag

Collapse
No announcement yet.

Den rigtige email-adresse...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Den rigtige email-adresse...

Her er en lektie man kan lære om, hvor vigtigt det er, at få skrevet den rigtige email adresse. Historien er lettere omskrevet til bedre at passe med vores danske forhold:

Et ægtepar fra Roskilde besluttede at rejse til Egypten for at \"tø op\" under den særligt kolde periode her i Danmark sidste vinter. De planlagde at bo på nøjagtigt det samme hotel, hvor de havde boet under deres bryllupsrejse 20 år tidligere.

Fordi de levede en fortravlet og hektisk tilværelse, havde det været vanskeligt at koordinere deres rejseplaner, så ægtemanden rejste fra Roskilde via Kastrup til Egypten om torsdagen, og hans hustru skulle så følge efter om fredagen.

Manden checkede ind på deres hotel om eftermiddagen, og da han så en computer på hotelværelset, besluttede han, at sende en email til sin kone. Desværre kom han til, at skrive et enkelt bogstav forkert i hendes email adresse, og uden at være klar over denne fejl, sendte han e-mailen.

Samme dag, et sted udenfor Århus, var en enke netop kommet hjem fra hendes mands begravelse. Han havde i mange år arbejdet som præst i deres lokalsamfund, og var pludseligt blevet kaldt \"hjem til himlen\" efter et uventet hjerteanfald. Enken besluttede, at hun ville checke sin email og ventede naturligvis, der ville være beskeder med kondolance-hilsner fra venner og bekendte. Efter at have læst den første besked - besvimede hun. Enkens søn kom løbende ind i værelset, fandt sin mor på gulvet og så computerens skærm, hvor han læste:

---------------------------------------------
    Til: Min elskede hustru
    Emne: Jeg er ankommet!
    Dato: 24. februar 2009

Jeg ved, du er overrasket over at høre fra mig. De har minsandten fået computere her nu, og det er tilladt at sende emails til dem man holder af. Jeg er vel ankommet og er allerede blevet checket ind. Jeg skal sørge for at alting er klart som forberedelse til din ankomst i morgen. Jeg ser frem til at se dig igen! Jeg håber din rejse hertil vil være lige så begivenhedsløs som min var det.

P.S. Der er godt nok varmt hernede.
    ---------------------------------------------

Ja - hvad kan man sige... måske man lige skulle checke en ekstra gang før man klikker på \"Send\" knappen?
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)
Working...
X