Opslag

Collapse
No announcement yet.

Mac Book 15 eller 17\"

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mac Book 15 eller 17\"

Tror det langt om længe har lykkedes mig at overtale min direktør til at jeg skal have en macbook pro, som arbejdslaptop - nu er spørgsmålet bare om det skal være en 15 eller 17\" tommer?

Nogen som har en 17\" og som kan sige noget om hvor stor den er at slæbe rundt med? - er sq i tvivl om det er for stor en maskine at taget med rundt osv

Re:Mac Book 15 eller 17

Ro9 wrote:
    Tror det langt om længe har lykkedes mig at overtale min direktør til at jeg skal have en macbook pro, som arbejdslaptop - nu er spørgsmålet bare om det skal være en 15 eller 17\" tommer?

Nogen som har en 17\" og som kan sige noget om hvor stor den er at slæbe rundt med? - er sq i tvivl om det er for stor en maskine at taget med rundt osv
    Jeg har faktisk en 17\" Macbook pro som jeg er virkelig glad for. Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med, men det vil jeg sige er ret væsenligt.. Jeg sidder selv og laver grafik og animation, og jeg ville virkelig hade hvis min skærm var mindre - især hvis du ikke altid sidder tilkoblet til en ekstern skærm.

For mig er pointen lidt at macbook pro\'en performer som en stationær comp., så jeg derfor ikke behøver sidder i kontoret og arbejde altid idet jeg kan arbejde i toget, bilen, stuen etc.. Heldigvis er mac\'s jo nogle af de tyndeste og letteste bærbare der findes, og jeg synes bestemt ikke at en 17\" bliver for tung eller besværlig at transportere rundt..

Bare lige et par erfaringer!
    - Mypressi Twist v2.
    - Mazzer Super Jolly
    - Porlex Håndkværn

Comment

jeg ville vælge en 15 tommer, og så bruge en ekstern skærm

Har selv en macbook og en stationær imac, samt en ekstern 23tommer cinema display
      SCAE certificeret kafferister & medejer af:
      https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
      Cederfeldsgade 18A
      5560 Aarup (Fyn)

Comment

17\"erens planomål finder jeg alt for voldsom i mange sammenhænge. 12-13\" er en langt bedre størrelse rent håndteringsmæssigt, men der synes jeg man løber tør for effektivt skærmareal – så 15\" er for mig et godt kompromis.

De få gange, hvor jeg har brug for mere \"real estate\" udvider jeg skrivebordet med en ekstern monitor eller et tv/fladskærm.
        Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
        Mario: Mahlkönig Vario, the Third
        Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
        Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

Har selv en 15\" unibody mac pro og den er fin fin. Jeg synes også 17\" bliver for voldsomt at slæbe rundt med. Selv 15\"eren er lige i overkanten synes jeg. Det er så dejligt nemt med en 13\" på skødet i forhold til. Men skærmen er klart bedre på 15\"eren.
          Klaus Thomsen
          World Barista Champion 2006
          Kig ind på vores Blog her
          The Coffee Collective

Comment

Re:Mac Book 15 eller 17\"

jeg har brugt 12\" de sidste 5-6 år og er super glad for det, jeg orkede ikke at slæbe rundt på en 17\" og der er ikke det store power forskel og til det jeg laver er det alligevel ligegyldigt.

jeg ville tage en Air og en stationær på kontoret.

Comment

Jeg har en gammel 17\" Powerbook G4, som jeg har været super glad for, og står nu i samme situation som dig. Jeg vil være ked af en mindre skærm, og det er ikke praktisk muligt for mig at arbejde med en ekstern skærm, så jeg går igen efter en 17\" MB Pro.
              Once you go Mac, you never go back....
              Vibiemme Domobar Super (2014)
              Mazzer Mini Electronic - Mod. A
              http://www.tido.dk - rabatkoder til online butikker
              http://www.sogolo.com/de/ - Gutscheine

Comment

Hejsa!
                Fedt med de mange indlæg!
                Kan se at vandene deler sig lidt i enten 15 eller 17 - lidt som med mit sind .

Jeg har som udgangspunkt ingen mulighed for ekstern skærm grundet mit job som konsulent. Mine primære opgaver er programmering - hvilket jeg sagtens klare på en 15\" - hvorimod de 17 tommer trækker lidt i retning af mine fritidsinterreser - nemlig fotografering.

Jeg må indrømme at jeg er facineret af 17\"erens skærm, og ikke mindst opløsning. Netop opløsningen er det jeg frygter ved at vælge 15\" modellen - denne har nemlig kun 1440 * 900, hvor jeg pt. sidder med en dell 15\" som har 1920 * 1200 - og er bange for at når man først har vænnet sig til den opløsning så er det træls at tingene går hen og bliver større....

Omvendt så er 17\" altså lidt af en karl at slæbe rundt med, og som konsulent er jeg ude hos en del kunder, flyver også en del...

Hmm - det bliver sq nok en 15\" - glæder mig ihvertfald til jeg får den

Comment

Bortset fra størrelse - hvad er vægt forskellen. ?
                  Kan se der er 0,5 Kg i forskel på de 2 pro modeller, så 17\" vejer knap 3Kg - og det er altså meget at sidde afslappet med i sofaen.

Personligt mener jeg 17\" er at betegne som en stationær skrivebords PC. Selv tasken er for stor - for den sags skyld også en rygsæk.

Men der plejer også at være en større vægtforskel, som jeg tror gør at man ikke bruger den 17\" som bærbar (slæbbar) - men som stationær.

Så hvis du som konsulent slæber den med til kunder & møder - så hold dig til en 15\", da 17\" ganske enkelt fylder for meget at slæbe rundt med.
                  Hvis du overvejende sidder på kontoret eller hjemme - så vælg 17\".

Som et lille PS:
                  Jeg har et par gange oplevet folk med deres 17\" bærbare, som de naturligvis skal have tændt under mødet, fordi de bla. bruger dem til notater.
                  Og sjovt nok har de altid problemer med at få plads til PC\'en - især når de sidder ved siden af hinanden ;-) Mindre light udgaver plejer ikke at give problemer.
                  /Anders
                  Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
                  Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
                  Hario Siphon
                  HotTop 8828B
                  Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Comment

Hej.

Har selv en 17\" mbp og er svært glad for den, men den bliver primært brugt hjemme, men tager den med fra tid til anden, da jeg er lidt øm overfor den, har jeg selvfølgelig en computertaske til den, og hånden på hjertet den er stor....

Men, Men, Men når jeg så når frem og tænder den, så er jeg igen lykkelig

Så hvis du rejser meget, tror jeg at jeg ville springe på en 15\"

Men lige meget hvad du vælger, så får du en fantastisk maskine.

Hilsen Henrik
                    Henrik Palshøj

Comment

Kan godt se hvor den bærer henad - tror det bliver en 15\" - så må jeg bare selv spare sammen til en skærm til fotobrug.
                      Jeg bliver jo også ældre, så det ender jo nok med at opløsningen er helt ok :woohoo:

Comment

Tror ikke du vil fortryde det, og en ekstern skærm er jo super til mac, så kan man bruge den som ekstra skrivebord, faktisk finder jeg det vandvittig smart. Også hvis man køre en præsentation (lidt ot) så køre man KeyNote på projektor, imens man kan se talesedler på skærmen.. Smart..
                        Henrik Palshøj

Comment

Glæder mig helt vildt!
                          Har egentligt altid været facineret af Mac, men aldrig haft muligheden for at bruge en før - er sikker på det nok skal blive godt . Er dog spændt på hvor godt den klarer de daglige opgaver, samt holdbarheden på den - men det er værd at tage med

Comment

\"Fik\" min første iBook G4 for små 4 år siden, nu er den blevet suppleret med en 17\" MBP og en MacMini der køre som medie center, det eneste der ærger mig, er at jeg ikke skiftet for flere år siden, tænk hvor mange ærgelser og sene nattetimer med stakke af installations cder man var blevet skånet for.

Held og lykke, du vil ikke fortryde det.

Hilsen Henrik
                            Henrik Palshøj

Comment

Jeg rejser også ret meget for mit arbejde, så da min gamle laptop begyndte at have hardware problemer, så fik jeg taget mig sammen til at bestille den fysisk mindst laptop jeg kunne få.

Det er simpelthen super at have en laptop som kun vejer 1.5kg, og som er nem at have med på færgen/toget/flyet. En væsentlig faktor var faktisk også, at jeg sparede en del vægt på den mål i min ellers godt fyldte taske. Det kostede self. opløsning på skærmen, men det kan jeg faktisk godt leve med, selvom det ellers var det jeg var mest nervøs for.

PÅ kontoret (især mit hjemme kontor) har jeg så en ekstern skærm (1600x1200) og en dock, når jeg skal bruge skærm plads, men når jeg er på farten, så er jeg godt nok glad for, at den ikke er større.

NU mangler jeg bare at få et andet OS på den ;-)
                              85% of the worlds work is done by people who dont feel very well
                              -- Winston Churchill

Comment

Working...
                              X