Opslag

Collapse
No announcement yet.

Brugt fotoudstyr til salg

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Brugt fotoudstyr til salg

Hej alle.

Jeg har sat lidt af mit gamle fotoudstyr til salg i den blå avis, men tænkte jeg lige ville nævne det her, hvis nogen var interesseret.

Det drejer sig om følgende:

Nikon D1x DSLR Proffesionelt kamerahus: kr. 2.200,-
    Nikon D70s DSLR kit (komplet i original emballage): kr. 2.900,-
    Nikon AF Nikkor 28-200mm 1:3. 5-5. 6 D objektiv: kr. 1.000,-
    Nikon Speedlight SB-80DX: kr. 400,-
    Nikon Speedlight SB-28: kr. 300,-

Jeg har desuden et F70 hus til salg (35mm film), dette kan erhverves for kr. 100,- (dog ikke annonceret).

Hvis der er er brugere fra espressobar.dk der er interesseret, er jeg villig til at give lidt rabat på ovenstående.

Send en PM eller ring på 27 48 95 80, hvis du er interesseret.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:Brugt fotoudstyr til salg

Det sgu da pænt billigt .... havde det været for en måned siden havde jeg nok nappet lidt af det .... men min foto konto er blevet tømt.
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Det er MEGET billigt... Jeg mener at kunne huske at D1x\'eren kostede 36.000,- da den kom frem. Nu er det naturligvis nogen år siden, men huset fejler INTET og fremstår som nyt. Har løbende været til service (smøring og rengøring) hos Dansk Fotoagentur A/S. Der er tale om prof grej der er meget velholdt :-)

Sagen er bare... jeg bruger det ikke mere, og er ved at spare sammen til et D3x (håber Roed kan finde en svden pris til mig), så mange bække små...

Kan forresten se at dba.dk er ved at opdatere, så jeg smider lige teksterne ind her.
      Østerbro

La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Nikon D1x pro digital kamerahus, spejlrefleks, 5, 9 Megapixels, 2 GB hukommelse, b: 157mm h: 153mm d: 83mm, Sort, Professionelt digitalt kamerahus fra Nikon, 3008 x 1960 pixels opløsning, MEGET solidt kamerahus, Single eller continuous Servo autofocus, 3D Color Matrix lysmåling med 1005-pixel CCD, op til 1/16000 sek. lukkehastighed, 3 billeder/sek., op til 1/500 sek. flash synkronisering, understøtter alle funktioner i D-type AF Nikkor objektiver, Inklusive 3 stk. Nikon EN-4 batterier, Nikon hurtiglader MH-17/16. Et virkeligt kvalitetshus for den seriøse.

Pris: kr. 2.200,-

Nikon D70s kit, komplet i original emballage. spejrefleks, 6,1 Megapixels, 2Gb flahs-kort medfølger, b: 140mm h: 111mm d: 78mm, Sort, 3008 x 1960 pixels opløsning, Inkl. AF-S Nikkor 18-70mm 1:3,5-4,5G ED DX objektiv. 3 billeder i sekundet, lukketider op til 1/8000 sek., Flash synkronisering op til 1/500 sek. Indbygget flash med ledeltal 17 ved ISO 200, ISO 200-1600 (også auto ISO), 3D Color Matrix lysmåling med 1005-pixel CCD. Der medfølger også Nikon EL-3a batteri og Nikon MH-18a hurtiglader.

Pris: kr. 2.900,-

Nikon objektiv, AF Nikkor 28-200mm 1:3. 5-5. 6 D. Ken Rockwell skrev om dette objektiv: Dette objektiv er langt bedre end du skulle tro. Det dækker en enorm spændvidde af brændvidder og fungerer langt bedre end loven burde tillade. Det er ikke det hurtigste objektiv, og alligevel er det en klassiker blandt Nikons zoom-objektiver. Er lavet til 35mm formatet, så har du et DX-kamera skal du gange brændvidden med 1,5. Har du et FX kamera, er brændvidden som angivet. 72mm filtergevind.

Pris: kr. 1.000,-

Nikon Speedlight SB-28, En super stærk flash. Fungerer kun i A-mode og M-mode med DSLR-kameraer fra Nikon, men flashen bruges i dag af \"strobister\", der benytter off camera flash. Er oprindeligt produceret til Nikons F-serie. En stærk blitz med et godt ledetal, der vil glæde enhver strobist i mange år. SU-4 medfølger ikke men blitzen kan med fordel benyttes på denne måde også.

Pris: kr. 350,-

Nikon Speedlight SB-80DX, En super stærk flash. Afløseren for Nikons hædekronede SB-28. Fungerer kun i A-mode og M-mode med DSLR-kameraer fra Nikon, men flashen bruges i dag af \"strobister\", der benytter off camera flash. Er oprindeligt produceret til Nikons D1-serier og D100, men fungerer også perfekt med Nikons F-serie. En stærk blitz med et godt ledetal, der vil glæde enhver strobist i mange år. SU-4 medfølger ikke men blitzen kan med fordel benyttes på denne måde også.

Pris: kr. 400,-
        Østerbro

La Marzocco GS3
        Mahlkönig K30 Vario

Comment

Hobzon wrote:
          Sagen er bare... jeg bruger det ikke mere, og er ved at spare sammen til et D3x (håber Roed kan finde en svden pris til mig), så mange bække små...
          D3x ... det osse et svedigt kamera ... men er du gal det er en ganske alvorlig sæk mønter der skal til ... tror mit næste step bliver et D300, har erkendt at mit D40x har sine begrænsninger.
          Mazzer Kony Electronic

Comment

Når du nu alligevel er igang, hvorfor så ikke D300s - så kan du også lave filmklip?
            Østerbro

La Marzocco GS3
            Mahlkönig K30 Vario

Comment

hehe .. sår\'n set osse det jeg havde i kikkerten ... men inden jeg er nået så langt kan jeg sikkert få dit D3x til et par tusser ... :laugh:
              Mazzer Kony Electronic

Comment

Kender du i øvrigt denne her ... LINK ... lidt vildt sys jeg ..
                Mazzer Kony Electronic

Comment

Ja - jeg havde set den. Lyder ganske godt - Sikkerheden er ikke bedre ved Raid 0 end med et almindeligt kort, men kapaciteten fejler jo så heller ikke noget.

Jeg har måske svært ved at se, hvad man skal bruge den enorme kapacitet til. Jeg kan have omkring 600 billeder 14bit lossless RAW på et 16Gb UDMA kort, og med 2-3 ekstra kort i lommen, har jeg svært ved at forestille mig et job, hvor jeg ikke havde kapacitet nok på denne måde.

Og så er spørgsmålet jo også, om den kan følge med UDMA.

Men men... hvis vi taler om D3x er sagen jo en HELT anden, for den leverer godt nok nogle voldsomt store filer i lossless RAW ;-) Men før jeg får sparet sammen til det, så er der nok alligevel 128 Gb UDMA kort på markedet... :-)
                  Østerbro

La Marzocco GS3
                  Mahlkönig K30 Vario

Comment

Fordelen ligge vel i hastigheden .. eller??
                    Mazzer Kony Electronic

Comment

Naturligvis. Men hvis dette kort med Raid 0, ikke fuldt kan udnytte hastigheden i UDMA (med andre ord, hvis Raid 0 funktionaliteten tager \"tid\", så får man ikke den fulde gevinst ved at bruge kortet.

En Raid-controller i en computer har typisk en processor indbygget, der ikke alene skal finde ud af hvilke data der skal skrives hvor, men også kan gøre dette med en hastighed der er \"transparant\". Når 4 Mb data skal skrives, skriver den i virkeligheden 1Mb data på hver af de fire datadiske samtidig - og det er hér man ser fordelen ved hastighed i Raid 0. Men da jeg ikke antager der er ret meget \"processorkraft\" i dette CF-kort, så er det heller ikke sikkert at man rent faktisk får en hastighedsfordel, og så falder hele ideen lissom lidt til jorden :-)
                      Østerbro

La Marzocco GS3
                      Mahlkönig K30 Vario

Comment

Sys der stod noget med 80MB/sek ... hvor hurtig er UDMA(går ud fra at det er forskelligt fra HDD).
                        Mazzer Kony Electronic

Comment

Det korte svar: Teoretisk op til 529MB/s

Det lang svar: Finder du her
                          Østerbro

La Marzocco GS3
                          Mahlkönig K30 Vario

Comment

Så er noget af udstyret blevet solgt. Listen ser nu sådan ud:

Nikon D1x DSLR Proffesionelt kamerahus: kr. 2.200,-
                            Nikon D70s DSLR kit (komplet i original emballage): kr. 2.900,-
                            Nikon AF Nikkor 28-200mm 1:3. 5-5. 6 D objektiv: kr. 1.000,-
                            Nikon Speedlight SB-80DX: Solgt!
                            Nikon Speedlight SB-28: Solgt!

Come and grab it! :-)
                            Østerbro

La Marzocco GS3
                            Mahlkönig K30 Vario

Comment

Jeg gad ligesom også godt have et D3x... det er jo sprødt, men til godt 50 af de store skal det jo også helst være det...

Man kunne jo også bare overveje Leica\'s mellemformat spejlrefleks - men så skal der desværre en hel del slanter mere på bordet...

I første omgang må full frame være mit næste step - evt. D700. Er lidt imponeret over støjhåndteringen på FF i forhold til FX...

Black coffee rules...

Comment

Working...
                              X