Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hjælp til gør-det-selv ølsmagning?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjælp til gør-det-selv ølsmagning?

Hej,

Jeg er kommet til at love, at stable en øl-smagning på benene for en flok kammerater i morgen lørdag. Jeg har bare ikke meget forstand på øl. Er der nogle der kender et godt link til en grydeklar smagning af øl, som kan købes i et velassorteret supermarked? Eller nogle som har så meget interesse i øl, at de kan sætte 6-8 øl sammen til en sådan smagning - gerne med smagsbeskrivelser på alle øllene.

Det er lidt et long-shot, men det kunne jo sidde et VIP medlem af Øl-entusiasterne et sted derude
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Hjælp til gør-det-selv ølsmagning?

MoBak wrote:
    Det er lidt et long-shot, men det kunne jo sidde et VIP medlem af Øl-entusiasterne et sted derude
    Gør dine smagsløg en tjeneste og gi\' Jesper fra Brygshoppen et ring:

http://www.brygshoppen.dk/

Han ved ganske enkelt alt hvad er værd at vide om high-end øl, så du er sikker på at få en smagsmæssig tour-de-force lidt ud over det sædvanlige...:-)
    Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
    Mario: Mahlkönig Vario, the Third
    Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
    Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

Kleen™ wrote:
      MoBak wrote:

Han ved ganske enkelt alt hvad er værd at vide om high-end øl, så du er sikker på at få en smagsmæssig tour-de-force lidt ud over det sædvanlige...:-)
      Tak for linket. Problemet er, at jeg ikke har mulighed for at komme ud og købe noget derude. Jeg er nødt til at kunne gøre mine indkøb i Århus C. Men linket er gemt til en senere lejlighed!
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
        Kleen™ wrote:
        MoBak wrote:

Tak for linket. Problemet er, at jeg ikke har mulighed for at komme ud og købe noget derude. Jeg er nødt til at kunne gøre mine indkøb i Århus C. Men linket er gemt til en senere lejlighed!
        You\'re welcome.
        Men jeg plejer nu at få ham til at komme forbi med øllene, hvilket han gerne gør...:-)
        Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
        Mario: Mahlkönig Vario, the Third
        Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
        Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

Det var dog et kanon godt link til noget absolut kvallitets øl :woohoo:
          Astoria Sibilla
          Bestmax Filter
          Mazzer Major Electronic
          JURA X9

Comment

Det var dog et kanon godt link til noget absolut kvallitets øl
            De har abonnements kasse. Og det lige nu hvor jeg er ved at komme mig over ikke at kunne få min ølabonnementkasse fra Coop.
            Julegaven til mig selv i år er hjemme. :woohoo: Hmmm mande i huset skal vel også have julegave. 2 kasser :whistle:

Tak for lån af tråden.
            Rancilio Epoca S1
            Mahlköning Stawert
            DeVe Eva. Væghængt håndkværn
            Mazzer Major DR
            Mazzer Super Jolly - Til salg
            Gene Cafè
            Gastroback 42609

Comment

Hvis du skal købe alle øllene i et supermarked er du lidt på røven. Har Århus ikke en specialbutik?

Hvis du finder en specialbutik synes jeg du skal beslutte dig for et tema, f.eks. IPA-smagning, stout-smagning, belgiske blonde-smagning eller noget i den dur, alt efter hvad I godt kan lide. Men hvis øllene skal købes i supermarkedet er det bedste bud nok bare at prøve at få fat på de bedste øl.

Nogle af mine favoritter som sommetider sælges i supermarkederne:

Hoegaarden Grand Cru (mest IRMA) - kraftigt, sommerlig hvedeøl
              Brooklyn Brewery - East India Pale Ale (mest Kvickly) - måske den bedste IPA
              Nøgne Ø - Imperial Stout (mest Kvickly) - en stærk satan af en stout

Derudover går du aldrig helt fejl (men ingen garantier fra min side - der findes mange lorteøl) af de belgiske trappistøl, som Kvickly har et udmærket udvalg af. Orval, Westmalle og Rochefort har min Kvickly altid.

Comment

Hei MoBak nu ved jeg godt det allerede er forsent, men ellers kan du finde en ganske fornuftigt udvalg af rigtige gode øl i Løvbjerg.
                Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Working...
                X