Opslag

Collapse
No announcement yet.

DM i hjemmebarista og andre konkurrencer

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• DM i hjemmebarista og andre konkurrencer

Først vil jeg lige starte med endnu engang at undskylde over for de indvolverede i DM i hjemmebarista!

Jeg kan se nu, at det jeg fik udtryk i en anden tråd, kunne misforståes, dette var selvfølgelig ikke meningen. Jeg har intet i mod konkurrencer og regler.
    Mit udgangspunkt var, at MoBak, havde skrevet til Jacob, at Mobak, gerne så jacob stille op i DM i hjemmebarista. Jacob\'s svar endte med et udtryk for at signatur drikken, ville blive lidt for omfattende, så derfor ville det ikke blive til en deltagelse fra Jacob\'s side.
    Min mening med det jeg så efterfølgende skrev, var egentlig bare at opfordre JAcob til at stille op alligevel.
    En signatur drik er jo hvad man gør det til.
    En signatur drik, kunne i første ørenlyd, lyde som en speciel kaffe drik, som enhver barista havde og som var unik for lige netop ham eller hende. En signatur drik er vel den kaffedrik man selv ønsker, det være sig en dobbelt espresso, en \"alm.\" sort kop kaffe, eller noget helt tredje.
    Personligt har jeg heller ikke en decideret signaturdrik, men jeg har dog fundet en egnet en til DM, men mere om det senere.

JEg vil endnu engang gerne undskylde. Og samtidig opfordre ALLE til at melde sig til DM i hjemmebarista og gøre det til en sjov og lærerig dag, uanset om man har en signaturdrik klar eller ej. Hvis det er sugnatur drikken der afskrækker folk, så kan man vel holde det så simpelt som muligt? Og heldigvis, er denne konkurrence knap så formel som de officcielle mesterskaber, og reglerne for DM i hjemmebarista, er skruet sammen således at alle tilgode ses, både publikum, dommere og deltagere!

Vi ses i Århus!
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

ReM i hjemmebarista og andre konkurrencer

Karma herfra.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Comment

Sonne wrote:
      Karma herfra.
      +1
      Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Sonne wrote:
        Karma herfra.
        Og herfra. Som jeg skrev i den anden tråd, var der ingen hard feelings over dit indlæg. Jeg synes, diskussionen af hvorledes man i denne konkurrence kan bruge signaturdrikken, er spændende og relevant og kan såmænd sagtens fortsætte her, (hvor det ikke er et OT emne ) hvis der er flere der har gode inputs...
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Signatur-drikken er en del af showet og selv jeg er nød til at bøje mig for dette faktum!

Selv har jeg det sådan at skal det være, så lad det være. Stillede jeg op ville det havde været med signatur-drik, til lejligheden indkøbt bordservice og hele dynen. Min motivation er dog for lav til at gide hele det cirkus. I år er jeg klart mest ked af at misse smage-mesterskaberne som ikke kræver ret meget mere forberedelse end en ske i baglommen. I år ville jeg dog også havde haft et meget større problem end signatur-drikken, nemlig kaffen! Efter at TCC er gået over til den nye blend er jeg jo ligesom smidt af toget og har ikke engang kunne finde ud af hvad skal gøre til daglig

Comment

Efter som det er mig der har startet denne tråd og den ligger under OT tillader jeg mig at bevæge mig lidt væk fra det oprindelige emne.
            bss har jo tilbudt dig en plads i bilen Jacob, så der er da rig lejlighed for at komme afsted, om ikke andet så som tilskuer.

Mht. kaffen, er jeg ikke sikker på jeg helt forstår din problematik, men jeg vil gerne prøve.
            Synes du ikke TCC\'s nye blend er ligeså god som den gamle, eller er det fordi den smager anderledes end den gamle? På det niveau som TCC rister og køber kaffe, kan man næsten ikke andet end forvente at deres blend vil ændre sig over tid, omend måske lang tid. På et tidspunkt vil de små lots, kaffen kommer fra, ændre sig så markant at det vil kunne registreres i smagen. Så selv om TCC måske vil kunne få kaffe fra samme sted mange år frem, vil denne helt sikekrt ændre sig.
            Ellers findes der jo et par alternativer til TCC, her tænker jeg bl.a. på Tim Wendelboe, Koppi, og sikkert flere andre, men det er klart at omkostningerne vil være en anelse større end at købe fra TCC, når man skal medregne fragt.
            \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

TCC\'s espresso-blanding har den sædvanlige superkvalitet, men jeg har et problem med Kenya\'en.

Og jo verden er da fuld af alternativer, men hvor skal jeg starte?
              I første omgang faldt jeg tilbage på Risteriet, men der går jeg forgæves 3 ud af 4 gange (jeg går efter guldet og er ikke i stand til at koordinere det sådan at jeg får bestilt i forvejen) så det duer heller ikke.

Nu smider jeg en bestilling af til passalacqua og vinder således 8 uger til at orientere mig i. Jeg har f. eks ikke ret meget erfaring med Estate og der kunne måske godt være noget at hente. Det er også længe siden jag har været forbi Kontra. At bestille fra Tim eller James er da en mulighed, men ikke noget der duer i daglige.

Comment

Vi skal have en tråd om folks ambitioner! Ellers er der ingen knage at hænge vores skriverier op på

Comment

Jacob wrote:
                  Vi skal have en tråd om folks ambitioner! Ellers er der ingen knage at hænge vores skriverier op på
                  Hvilke ambitioner?

Comment

Working...
                  X