Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hvordan får jeg espressomaskinen sendt til Østrig?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvordan får jeg espressomaskinen sendt til Østrig?

Hej folkens

Jeg står i den uheldige sitiuation at min kære espressomaskine er gået i stykker Maskinen er købt i Østrig, hvor den skal sendes ned og repareres under garantien.

Pakken er temmelig stor (ca. 60x50x50) og vejer ca. 32kg, hvilket til min store skuffelse var 12 kg. for meget til at den lokale GLS pakkeshop gad at sende den for mig :-(

Jeg kan ikke rigtig finde rundt i junglen af fragtfirmaer og deres hjemmesider er alt andet end overskuelige hvis man forsøger at finde en pris :dry:

Er der nogen der kan anbefale en god og billig måde at få sådan en maskine sendt til Østrig som privat person.

Mvh
    Kim
    - La Spaziale S1 Dream
    - Bestmax S
    - Ceado E37S
    - Rancilio Rocky SD
    - Hottop B

Re:Hvordan får jeg espressomaskinen sendt til Østrig?

Hej Kim

hvis du skal betale for fragten begge veje kan det nok bedst betale sig at få den lavet i DK, evt hos Stelini i Odense.
    Jeg ville nødig sende maskinen så langt, fragtmænd er altid så hårde ved pakker

Men er den helt galmed maskinen?
    Hilsen Andreas

Diverse....

Comment

Re:Hvordan får jeg espressomaskinen sendt til Østrig?

Find nogen der skal på kør-selv skiferie, og bestik dem.

Jeg skulle en gang sende to ret store servere til Tyskland. Det viser sig, at man indenfor Tysklands grænser kan sende op til 31 kg overalt i Kejserriget, med pickup, for €8.50. Måske det også gælder for Østrig.

Endeligt kan det jo være, at du kan trimme den lidt. På en Silvia, f.eks., er der jo ingen grund til at sende drypbakken og risten med frem og tilbage.

Comment

Re:Hvordan får jeg espressomaskinen sendt til Østr

Det er jeg da ked af at høre KimH. Af ren nysgerrighed, hvad er gået i stykker på den?
        Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Hej..

Hvis den skal sendes fra en privat mand, kan man vist lige så godt tage skiferien selv.
          Det er næsten umuligt og sende over 20 kg som privat, uden det koster en formue.

Husker engang RuneL skulle have sin DellaCorte til KBH fra Odense.
          Det endte med at han selv kørte over med den. Det var vist billigere, mener jeg..
          Og den vejede omkring 25 kg..

Men KimH hvad er der dog galt med dyret.. Er den gået helt kold..
          Hilsen Johnny

Faema Legend S1
          Faema MD3000 Touch
          Mahlkoenig Vario
          Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

KimH wrote:
            Hej folkens
            Er der nogen der kan anbefale en god og billig måde at få sådan en maskine sendt til Østrig som privat person.

Mvh
            Kim
            Hej Kim.

Jeg skal til Østrig i uge 10. (kører lørdag morgen kl. 03.30)
            Måske vi kan hjælpe hinanden...

Jeg har en stor bil men der er også 5 grandvoksne mandfolk plus baggage allerede

Hvor skal den hen, for jeg skal på traditionel skiferie i St. Johann/Wagrain og omegn og betaler firmaet selv for returfragten, så den ikke nødvendigvis skal hentes igen?

Jeg ankommer som sagt lørdag og ville skulle sætte tid af i løbet af ugen, men måske det kan løse sig.
            Du kan lige vende tilbage med lidt detaljer, så kan vi se om vi kan aftale noget som er ok for os begge.

Jeg bor i Nordsjælland og skal samle
            min bror op i Hellerup samt 3 gutter fra Århus, som stiger på i Ringsted, så det skal du lige regne med ind.

Mvh.
            Kristian
            KristianK
            En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på
            https://instagram.com/kristianskaffe.dk
            https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

Hjemmeside
            www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

Comment

Hej folkens

Jeg har skrevet her hvad der er gået galt.

/Kim
              - La Spaziale S1 Dream
              - Bestmax S
              - Ceado E37S
              - Rancilio Rocky SD
              - Hottop B

Comment

Tak for alle de gode inputs :-) Jeg bor kun ½ times kørsel fra tyskland hvor den kan sendes til 41 Euro med DHL. Det lyder umiddelbart dyrt, men er kun en brøkdel af hvad det vill koste med f.eks UPS her fra Danmark.

Men i første omgang prøver jeg at få den fixet med hjælp fra Journey, som har været så fantastisk at tilbyde sin assistance :-)

/Kim
                - La Spaziale S1 Dream
                - Bestmax S
                - Ceado E37S
                - Rancilio Rocky SD
                - Hottop B

Comment

Det er sku træls Kim. Men jeg er sikker på at Doktor Journey nok skal få den på højkant igen.

Først brændte din Hottop, nu nakker Vivaldien HFI\'en i huset... Er du sikker på at der ikke hviler en forbandelse over dig? :S

Skulle du iøvrigt gå helt espresso-abstinens-kold kender du adressen :-)
                  Administator på espressobar
                  Izzo Alex Duetto
                  Toper Cafemino
                  Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                  Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Nå, det endte med at maskinen blev sendt en tur fra tyskland til Østrig. Jeg måtte afmontere diverse sidepaneler, bagbeklædning mm. for at få pakken under de 31.5 kg, som er max. vægt med DHL. Ifølge espressosultions var det et defekt varmeelement der var skyld i balladen. efter 3 uger uden maskine står den atter på køkkenbordet, men har desværre fået et par buler omkring damp håndtaget på frontpanelet......Det er hård kost sådan at blive fragtet rundt i verden....

Fremover vil jeg nok lige tænke mig en ekstra gang om inden jeg beslutter hvor jeg køber store klodsede og dyre ting. Desværre var prisen for en Vivaldi II i DK da jeg købte min, ikke som den er idag. Men fedt at en forhandler her i landet nu sælger til en konkurrencedygtig pris

Men efter 3 uden mit daglige fix, var ovenstående skrækhistorie fulstændig glemt, da jeg her til morgen tog den første slurk af min morgen cappa :cheer: :cheer: :cheer:
                    - La Spaziale S1 Dream
                    - Bestmax S
                    - Ceado E37S
                    - Rancilio Rocky SD
                    - Hottop B

Comment

Ja sikke en historie, men godt der er glæde i huset igen:-)
                      Rancilio silvia v3
                      Mazzer Mini E
                      Mahlkönig K30 ES
                      Home Made Nockbox
                      dAncap/Diesel Mokkakande

Comment

Working...
                      X