Opslag

Collapse
No announcement yet.

Bliv sponsor...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Bliv sponsor...

Hej alle.

Bag denne noget dubiøse overskrift ligger der faktisk en bøn om hjælp - men lad mig starte fra begyndelsen.

Vor mellemste datter Lisa, er for øjeblikket på volountørophold i Uganda. Medens hun har vært afsted hjemmefra, har hun med jævne mellemrum sendt breve, e-mails, SMS-beskeder og billeder hjem til danmark, og jeg har så lagt disse på nettet, så familie og venner har haft mulighed for at følge med.

Vi har ofte spekuleret over, hvordan vi kunne engagere os mere, og hjælpe i det arbejde hun er engageret i.

Den sidste tid har hun arbejde på en skole ved navn Buiga Sunrise. Denne skole svarer til det vi kender som børnehaveklasse herhjemme (bortset fra den i Uganda er et tre-årigt forløb). Skolen er grundlagt af Nicole Van Seters en ung dame, der for nogle år siden var på volountørophold i Uganda lige som Lisa. Hun så et behov - og Buiga Sunrise blev hendes måde at addressere dette behov.

Der er mange holdninger til nødhjælpsarbejde. Vi vil gerne hjælpe hvor vi kan, men vi har heller ikke lyst til at støtte diktatoriske regimer. Vi vil gerne give penge til organisationer, men er bange for at en stor del af støtten bruges til administration. Vi vil gerne støtte konkrete projekter, men er usikre på, om de er bæredygtige.

Vi vil gerne hjælpe - men hvor skal vi hjælpe, og med hvad? Vi tror vi har fundet et virkeligt godt projekt, der opfylder alle de krav og forventninger vi med rette kan have.

Hvad projektet mere specifikt handler om, kan du læse mere om i Lisas Blog - der er ikke tale om et stort og forgyldt projekt, der skal hjælpe alle de fattige i hele verden. Det handler ikke om at finde en kur mod aids eller malaria. Det handler om noget ganske, ganske simpelt: Nemlig at give børn i en helt bestemt landsby i Uganda, adgang til en helt grundlæggende uddannelse, og involvere forældrene - ikke bare i deres barns uddannelse, men også at give dem det økonomiske fundament, der er nødvendigt, for at de kan lade deres børn gå i skole.

Vi leder efter 14 sponsorer i det hele, der er villige til at sponsere et barns skolegang på Buiga Sunrise. For 75,- kroner (USD 15,-) om måneden pr. barn får barnet to måltider mad om dagen, en skoleuniform, sko, et moskito-net, vaccinationer, grundlæggende lægehjælp og skoleuddannelse. Og når uddannelsesforløbet er færdigt, får familien en ged under den forudsætning, at indtægten denne giver (i form af mælk og afkom) skal bruges til barnets fortsatte uddannelse.

Har du løst til at læse mere om Buiga Sunrise, og det der er årsagen til at vi har valgt at involvere os i netop dette arbejde, så kan du læse mere her, du kan se videklip fra skolen, billeder, eller du kan læse en kort præsentation af de børn der mangler en sponsor.

Tak for din tid og opmærksomhed - som sagt, vi håber du kunne tænke dig at blive sponsor for et barn på Buiga Sunrise.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:Bliv sponsor...

Denne rigtig gode sag vil jeg meget gerne være med til at støtte. Netop fordi det lyder som om pengene går direkte i de rigtige \"lommer\".
    Hvordan gør jeg rent praktisk?

APK
    La Marzocco GS/3
    Casadio Istantaneo
    Gene Café
    Aeropress
    Hario V60

Comment

Re:Bliv sponsor...

Hej APK.

Har netop sendt dig en besked :-)
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Working...
      X