Opslag

Collapse
No announcement yet.

Engelsk svindel via Dps-logistics.com

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Engelsk svindel via Dps-logistics.com

Jeg har desværre måtte erkende jeg er blevet offer for svindel i England.
    Jeg vil ikke gå meget ind i min eksakte sag, jeg er godt træt i hovedet af at forklare den.

Kort fortalt var det en K30 til 820€ jeg fik forhandlet ned i 650€ så det er ikke urealistiske priser.

Faktum er at "sælger" ville bruge et fragt selskab der skulle varetage fragt og betaling af varen.
    Firmaet hedder

Dps-logistics.com

Jeg Google dem og fandt ikke noget snavs eller ulovligt på dem.
    Desværre overså jeg at der faktisk slet ikke stod noget om dem, på Google.

Det er en flot udført side, jeg modtog bekræftigelses mail, track id der virkede og det hele virkede helt reelt. Jeg faldt desværre pladask i og overså nogle andre vitale ting på siden. Der er ikke et telefon nummer, ej heller indleveringssteder. Det er faktisk kun track delen på siden der rigtig virker. Hvilket for mange ink jeg selv var nok.

Efter betalingen, bankoverførsel, havde fundet sted ophørte alt kommunikation og jeg vidste det var for sent. Der er ikke nogen indsigelsesmuligheder ved overførsler.

Så hvis nogen vil bruge dette "firma" så træk jer med det samme.

En dyr lærestreg til mig.

Og værst, ikke noget nyt gear i meget lang tid

Kommentar fra Espressobar:
    Da ovenstående indlæg fra Xiburst byder på en generel advarsel, som kan hjælpe andre brugere med at undgå at ende i den samme bekostelige situation, har vi fra Espressobars side valgt at gøre indlægget sticky. Samtidig mener vi at en advarsel som denne kan være en lille mønt værd for de fleste af os, hvorfor vi ønsker at starte en indsamling, hvor de som har mulighed for det kan donere en skilling til Xiburst, for at lette tabet en smule. På baggrund af denne opfordring, har Xiburst reageret med følgende indlæg:

Oprindeligt indsendt af Xiburst Se indlæg
    Det er helt iorden den er gjort fast, det er trods alt en lettere niche ting, en K30, så man kan håbe på andre kaffeinteresserede når at se det først.

Jeg var i skrivende stund ved at finde ud a hvordan jeg skulle takle noget indberetning.
    Jeg kigger nærmere på forbrugeuropa.
    Derudover går jeg igang med en anmeldelse ved det britiske politi. Jeg skal også ha lavet et opråb på en engelsk sproget søgeside, så der kommer noget op om firmaet når man Googler dem.

Jeg er dybt beæret over at være medlem af dette forum.. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig så meget godhed, at en indsamling ville komme på tale.
    Jeg vil meget ydmygt skrive et nummer til mobilepay og et kontonummer.
    Jeg tager imod jeres håndsrækning fordi det var nogle hårdt opsparede penge der gik til det, og fordi jeg selv ville donere den anden vej. Og det vil unægteligt hjælpe vores lille husstand.
    (Ja føler altså en trang til at forklare mig)

Stolte hilsener fra en beæret bruger

Caspar Hansen
    Tlf 29724963

Reg 5393
    Konto 338332
    Såfremt man vil give et bidrag, kan dette overføres direkte til Xiburst gennem enten MobilePay eller bankoverførsel, under brug af de ovenstående oplysninger. Hvis man samtidig skriver her i tråden hvad man har doneret, kommer man på følgende liste:

Indsamlingsliste: foreløbig total kr. 1.250

Brugernavn - donation

MoBak - 50
    APK - 50
    Rallen - 50
    Hendrup - 200
    summer - 150
    Jens_Muff - 50
    BigBen - 250
    Puresufan - 50
    -E* - 50
    Falckmanden - 50
    martinmic - 100
    Flim - 50
    WilliamSkov - 50
    Peter_il - 100
    skastdk - 75
    Rocket Giotto
    Casadio Istantaneo
    Gene Café
    Aeropress
    V60

Puha, det var trist at høre
    Ærgerligt!

Comment

Årh, det er så ærgerligt. Øv øv øv... føler med dig
      KristianK
      En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på
      https://instagram.com/kristianskaffe.dk
      https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

Hjemmeside
      www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

Comment

Føler sgu også med dig!! Det er virkelig for sørgeligt at folk kan finde på sådan noget! :-/
        --
        Rasmus

Comment

PIS!! Jeg tillader mig at sætte denne tråd som Sticky og ændre Subject, så det indeholder firmanavn til skræk og advarsel! Håber det er ok!?

Denne sætning gør så ondt, at jeg næsten har lyst til at starte en indsamling for at du kan få dækket bare lidt af din udgift!

Oprindeligt indsendt af Xiburst Se indlæg
          Og værst, ikke noget nyt gear i meget lang tid
          Jeg synes, din advarsel må være os alle en lille mønt værd! Det kan spare mange andre for samme bekymringer!

Jeg ved bare ikke, hvordan det i praksis kan foregå. MobilePay? Hvis der er opbakning er jeg klar!
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
            PIS!! Jeg tillader mig at sætte denne tråd som Sticky og ændre Subject, så det indeholder firmanavn til skræk og advarsel! Håber det er ok!?

Denne sætning gør så ondt, at jeg næsten har lyst til at starte en indsamling for at du kan få dækket bare lidt af din udgift!

Jeg synes, din advarsel må være os alle en lille mønt værd! Det kan spare mange andre for samme bekymringer!

Jeg ved bare ikke, hvordan det i praksis kan foregå. MobilePay? Hvis der er opbakning er jeg klar!
            Helt sikkert! Jeg har personligt ved efterhånden adskillige lejligheder modtaget både vejledning og praktisk hjælp af Xiburst - så jeg giver gerne en skilling med på vejen!!
            --
            Rasmus

Comment

Vi kan bruge denne: https://www.betternow.org/dk

Jeg kan dog ikke selv tilbyde at stå for det (kontraktuelt afskåret herfra i mit job), men vil gerne bidrage.

Vh/Jan
              Wilfa Svart Presisjon Alu (2 stk.)
              Baratza Forte Brew Grinder
              Hario v60
              Bodum 8 kops stempel

Comment

Oprindeligt indsendt af BigBen Se indlæg
                Vi kan bruge denne: https://www.betternow.org/dk

Jeg kan dog ikke selv tilbyde at stå for det (kontraktuelt afskåret herfra i mit job), men vil gerne bidrage.

Vh/Jan
                Tror ikke lige det er den side vi kan bruge. Men vi kan måske finde en af de "masser af andre hjemmesider, der tilbyder denne mulighed"

Kan jeg samle ind til min egen sag?

Nej, du kan kun indsamle til officielle, godkendte velgørende organisationer. Men hvis du gerne vil indsamle penge til dit eller vennernes projekt, så er der masser af andre hjemmesider, der tilbyder denne mulighed.

Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Tror ikke lige det er den side vi kan bruge. Men vi kan måske finde en af de "masser af andre hjemmesider, der tilbyder denne mulighed"
                  Nu ved jeg at Caspar (Xiburst) har MobilePay, så måske det nemmeste er at han blot poster sit telefonnummer og måske også kontonummer her i tråden? Så kan de der lyst til at bidrage selv overføre ham pengene, og efterfølgende skrive her i tråden hvad de har valgt at give ham. Så kan jeg evt. editere den første post løbende, så den indeholder en status på indsamlingen? :-) .. Såfremt man ønsker at være anonym kan man selvfølgelig bare lade være med at poste om at man har doneret noget.
                  --
                  Rasmus

Comment

Puha det lyder ikke rart, føler med dig som alle de andre herinde.

Men det må så også stå som skræk og advarsel til alle andre om at man bør holde sig til kendte firmaer og leverandøre.

Desværre er der kommet ret mange af sådanne fup firmaer de seneste år og de skal selvf. bare anmeldes med det samme.
                    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Comment

Ups - det havde jeg ikke set. Sorry!
                      Wilfa Svart Presisjon Alu (2 stk.)
                      Baratza Forte Brew Grinder
                      Hario v60
                      Bodum 8 kops stempel

Comment

Betalte du med kreditkort?? I Så fald skal du skynde dig at kontakte din bank - de kan nogen gange annullere en overførsel, så pengene bliver ført tilbage til din konto. Det har jeg i hvert fald hørt om nogen der fik gjort!
                        Mahlkönig Vario Home, Wilfa WSCG-2, Compak K6 (doserless, hjemme-mod) og Hario Slim.
                        Bodum stempel, Moka Express 4-kops, Brikka 4-kops, V60 3-kops, Bodum Santos, Ibrik og Aeropres.
                        Ovn-rister

William Skov Hansen

Comment

Oprindeligt indsendt af WilliamSkov Se indlæg
                          Betalte du med kreditkort?? I Så fald skal du skynde dig at kontakte din bank - de kan nogen gange annullere en overførsel, så pengene bliver ført tilbage til din konto. Det har jeg i hvert fald hørt om nogen der fik gjort!
                          Måske dette link kan bruges? http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/b...s/default.aspx
                          Good luck
                          Silvia m. PID
                          Mahlkönig Vario / Wilfa cgr-1
                          V60 / Aeropress / Espropress
                          Behmor 1600

Comment

Oprindeligt indsendt af WilliamSkov Se indlæg
                            Der står desværre i det første indlæg at han betalte med bankoverførsel :-/
                            --
                            Rasmus

Comment

Så måske han skulle tage fat i forbrugeuropa - de kan måske ikke hjælpe med at få pengene tilbage.. Men de kan nok sætte en stopper for DPS
                              Mahlkönig Vario Home, Wilfa WSCG-2, Compak K6 (doserless, hjemme-mod) og Hario Slim.
                              Bodum stempel, Moka Express 4-kops, Brikka 4-kops, V60 3-kops, Bodum Santos, Ibrik og Aeropres.
                              Ovn-rister

William Skov Hansen

Comment

Working...
                              X