Opslag

Collapse
No announcement yet.

Endnu engang...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Endnu engang...

... er forsiden smadret så den ikke kan læses på en skærm med en horisontal opløsning på 1024 pixels. Det er irriterende, at den der lægger en NY historie på forsiden, ikke lige kan huske at lave et par linjeskift omkring det billede i den historie, der nu \"ruller\" ned på siden i den tospaltede del af layoutet.

Se vedhæftede...
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Re:Endnu engang...

Bump...

Hvis ikke administratorerne mener dette er et problem, eller hvis det er en del af espressobar.dks overordnede designstrategi - så sig endelig til - så skal jeg nok holde min mund ;-)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Læser du espressobar på din mobiltelefon siden du kører den opløsning Hobzon
      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jeg har nu rettet det til - håber jeg. Jeg vil ikke love det ikke sker igen, da jeg aldrig selv kunne finde på at køre en browser i 1024. Det er alt for bøvlet, da det giver disse problemer på mange sider. Så jeg har besluttet mig for, at det er nemmere at ændre min browsers størrelse end alle de sider, jeg besøger...
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

-Jeg har noteret det samme problem på min skærm! Hvad skal opløsningen ændres til, for at undgå problemet?
          Mvh. Ole

Expobar Leva Dual Boiler - Macap M4D - TORR tamper - Gene Café

Comment

Jeg kører 1280 på min computer, og opdager aldrig selv problemerne.

Skal lige sige, at det er meningen, at siden skal kunne vises i 1024, men indimellem kommer vi til at sætte et for stort billede ind, eller sætte tekst ved siden af billederne i artiklerne, og så kan problemet opstå for de 13% af vores brugere, der kører med en opløsning på 1024 (i den statistik er selvfølgelig ikke de brugere, som har en højere opløsning, men vælger at sætte browserens størrelse ned til en bredde på 1024 pixels)

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

Comment

2 skærme en til epressobar og en til alt det andet

Comment

FlemmingRiis wrote:
                2 skærme en til epressobar og en til alt det andet
                En ganske fornuftig løsning

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
                  Jeg har nu rettet det til - håber jeg. Jeg vil ikke love det ikke sker igen, da jeg aldrig selv kunne finde på at køre en browser i 1024.
                  Det véd jeg - det sagde du også sidst jeg påpegede problemet, og forrige gang ligeså.

Nu er det jo DIN side og ikke min - men lad mig forsikre dig om, at når jeg påpeger det igen og igen, så er det ikke alene for min egen mageligheds skyld, men fordi jeg bruger overordentligt meget af min tid på at lave og designe hjemmesider, og jeg véd at der stadig er rigtig mange mennesker der bruger skærme, der ikke kører i højere opløsning end 1024 pixels horisontalt.

I henhold til statistikker publiceret af W3C (World Wide Web Consortium), er det pr. januar 2008 ca. 56% af samtlige brugere på Internet der kører med en opløsning på 1024x768 pixels eller dårlige (8% af disse kører 800x600 pixels opløsning).

Så det er da muligt at DU aldrig kunne drømme om at køre med din browser i 1024, men det gør ca. halvdelen af alle brugere på nettet. Nu KAN de jo naturligvis også være at af de brugere der er på espressobar.dk, er den overvejende del i besiddelse af en skærm, der gør det muligt at benytte en bredere browser - men det kan du jo selv se ud fra dine logfiler.

Og selv om det så måtte være tilfældet - at alle brugere på espressobar.dk (lige med mig som undtagelse) kører med en bredere browser, så er der STADIG noget der hedder typografisk æstetik, der handler om at det er MEGET vanskeligere at læse en bred spalte end en smal spalte. Det er jo ikke uden grund at aviserne laver deres spalter i den bredde de gør. Tro mig - der ligger ÅRS forskning bag denne beslutning.

Men du kan naturligvis smile lidt af den tossede Hobzon, og tænke - han er da fjollet. Det er jo din side, og det er du i din gode ret til. Jeg synes blot det er lidt underligt, når man som webmaster (der vel er interesseret i at folk er glade for siden, og gerne ser de kommer her ofte), blot laver grin med dem, der har en lavere opløsning end 1280 pixels horisontalt.

Jeg sidder selv med en 22\" skærm der kører i en opløsning på 1920x1200 pixels opløsning, så jeg KUNNE jo bare gøre min browser lidt bredere. Men jeg foretrækker faktisk at min browser ikke fylder hele min skærm, og at jeg - samtidig med at jeg er på nettet - kan se de værktøjer jeg har liggende i min Windows Sidebar - til højre på min skærm. Jeg vil også gerne fra tid til anden have lidt video kørende ved siden af min browser, etc. Men naturligvis - det er jo bare mig.

Det der irriterer mig mest er måske nok, at det i virkeligheden KUN handler om at huske, at når man lægger en ny historie på forsiden, så lige at kontrollere at formateringen ikke \"skrider\" for browsere der har en opløsning på 1024 pixels bredde, og så sætte en
                  tag ind før og efter billedet i den historie der nu \"ruller\" ned i den del af siden der har to spalter. En anden mulighed er at ændre det lille 2-tal til et 1-tal, der hvor du definere, hvor mange spalter der skal være på forsiden.

Du kan jo også bare sætte pris på, at du har en bruger, der gider gøre sig den ulejlighed at påpege, når der er opstået et problem og så lave rettelsen efterfølgende. Men du vælge i stedet at grine lidt af mig, hvilket i og for sig er i orden, jeg har brede skuldre, så jeg kan tage det :-)

Jeg synes bare det er synd for de andre brugere, der måtte formaste sig til at have en SKÆRM der ikke kan vise mere end 1024 pixels i bredden.

Problemet er ikke stort - det er bare irriterende, og jeg gør sikkert ALT for meget ud af det. Jeg blev bare lidt mopset - og det skal du nu ikke tage så tungt - jeg er allerede ved at blive god igen :-)

Det er alt for bøvlet, da det giver disse problemer på mange sider. Så jeg har besluttet mig for, at det er nemmere at ændre min browsers størrelse end alle de sider, jeg besøger...
                  \"Mange sider\" - jeg besøger tusindvis af nye sider hver eneste uge - og det er meget... nej... MEGET sjældent jeg finder en side, der ikke kan vises i 1024 pixels bredde. Det er jo ikke uden grund at samtlige de store firmaer - inklusive firmaer som Adobe, der nok har en målgruppe hvor de kan være sikre på at næsten alle deres kunder, har skærme der har bedre opløsning end 1024 pixels horisontalt, ALLIGEVEL vælger at lave et design på deres hjemmeside, der kan vises på skærme med 1024 pixels bredde.

Så min erfaring siger mig IKKE at der er mange sider der forventer en større opløsning end 1024 i bredden.

Hvis espressobar.dk VIL køre i med et krav om en større bredde, eller forventer at brugerne skal scrolle horisontalt på forsiden, så er det naturligvis jeres eget valg. Personligt synes jeg blot det er forkert krav at stille, og en fjollet forventning at have, hvis man laver en side man gerne vil have skal kunne bruges med glæde af flest mulige brugere.

Og så kan der vist ikke tærskes mere langhalm på dette emne.

Jeg har vedhæftet en fil, som du kan prøve at lægge ind som desktop-baggrund på dit skrivebord. Her er der lavet et par tynde og fine rektangler, der indikerer hvor meget hhv. 800x600, 1024x768 og 1280x1024 fylder. Så er det nemt lige at resize sin browser, så man kan se hvordan siden ser ud i andre opløsninger. Der findes også plug-ins til både IE og Firefox, der automatisk laver et nyt browservindue i den størrelse man nu vil have.

Edit: Kunne ikke vedhæfte så stor en fil, så den kommer her i stedet (2,9 Mb).
                  Østerbro

La Marzocco GS3
                  Mahlkönig K30 Vario

Comment

Jeg vil gerne understrege, at jeg kun har grinet ét sted i denne tråd, og det var af Flemmings kommentar. Som medejer af denne side kunne det aldrig falde mig ind at grine af brugerne - med mindre de er bevidst sjove. I så fald griner jeg gerne - og ofte...

La Marzocco GS/3
                    Baratza Forté
                    Bestmax filter

Comment

MoBak wrote:
                      Jeg vil gerne understrege, at jeg kun har grinet ét sted i denne tråd, og det var af Flemmings kommentar.
                      Beklager at jeg misforstod dette, - det der skete var, at jeg faktisk startede med at svare (og skrev det lange indlæg) da jeg havde læst din FØRSTE replik (altså indlægget FØR OleMar meldte sig på banen og fortalte at han også havde problemer). Men da jeg ville lave et \"preview\" af det jeg havde skrevet, fik jeg blot en helt blank side... uden mulighed for at navigere tilbage. Dette fik for ALVOR mit blod op at koge... Her sidder man og skriver et længere indlæg, og så mistede man det hele fordi \"preview\" funktionen heller ikke virkede (ja, man har jo en tendens til at opilne sig selv).

Anyways - i denne tilstand (temmeligt pissed), gik jeg tilbage til tråden for IGEN at svare, og her var det jeg så et par smileys fra din hånd. Dette kombineret med dit første svare og min nu mere end irriterede sindstilstand, resulterede i et nyt LANGT indlæg.

Jeg beklager naturligvis dette.

Det ændrer dog stadig ikke ved, at du tilsyneladende synes det må være nemmere for brugerne at gøre browseren bredere, end at du lige selv checker siden, når du har opdateret den med en ny historie, og det synes jeg er beklageligt.

Du har skrevet, det er meningen, siden skal kunne vises i 1024 (hvilket glæder mig). Skal vi så ikke aftale, at bliver der behov for at rette forsiden til igen fordi den bliver bredere - så sender jeg dig bare en PM.

For mig er det bare et tilbagevendende irritationsmoment, som jeg nu har gjort opmærksom på nogle gange, men som jeg også, hver gang har fornemmet var en lidt irriteret reaktion, om at man da bare kunne gøre browseren bredere.

Sidst men ikke mindst - en lille kommentar til din måde at læse din besøgsstatestik på:

Du skriver at kun 13% af brugerne kører med en skærmopløsning på 1024 pixels. Siger dette tal noget som helst om de brugere der besøger siden, men holder op med at komme her, fordi de er trætte at at scrolle horisontalt? De 13% er jo 13% af dine hits - ikke nødvendigvis 13% af ALLE de unikke besøgende du har haft på siden.

Med andre ord - os der har en BEDRE opløsning, kan sagtens være med til at gøre procentdelen af bruger med en 1024-opløsning væsentligt mindre, fordi vi bliver på siden, og dem med 1024-opløsningen smutter igen.
                      Østerbro

La Marzocco GS3
                      Mahlkönig K30 Vario

Comment

Nu må du endelig ikke ta\' det her ilde op Hobzon for det er udelukkende ment positiv.
                        Jeg høret et interview med Dalai Lama her den ande dag, i det interview siger han bla at verdene har et generelt underskud af engagement og passion.
                        Jeg er sikker på at Dalia Lama vil værre tilfreds med din i den sammenhæng.
                        Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

hehe EPO - den var sgu god! :woohoo:

Ja - jeg ved godt at jeg ind imellem kan være en \'pain in the butt\' - men jeg mener det jo i virkeligheden godt ;-)
                          Østerbro

La Marzocco GS3
                          Mahlkönig K30 Vario

Comment

Working...
                          X