Opslag

Collapse
No announcement yet.

Opdatering af Chatboks

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Opdatering af Chatboks

Der kan i dag forekomme nogle uregelmæssigheder i chatboksen.

Bo (AKA BSS) arbejder på at løse vores spamproblemer, så det kan give lidt forstyrrelser og perioder hvor boksen ikke virker efter hensigten.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Re:Opdatering af Chatboks

You go BSS! Kill them robots!

Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Skurken wrote:

Hehe!

Efter en kaffepause arbejder Bo nu igen på problemet. Lige nu er det ikke muligt at skrive i boksen.
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
        Skurken wrote:

Hehe!

Efter en kaffepause arbejder Bo nu igen på problemet. Lige nu er det ikke muligt at skrive i boksen.
        Ja, det blev jo en lang kaffepause (jeg måtte hele vejen til Sverige), men hvis ikke i har set det i chat boksen, så er det hul jeg fandt, ihvertfald fikset nu. Så nu håber jeg at der ikke kommer flere spammere forbi.
        Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
        Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

Du er en helt Bo!

Jeg vidste de der open source nørder kunne bruges til et eller andet fornuftigt... :P
          Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Men jeg troede bare jeg var alm. nørd ?

Cherub viste interesse for, hvori hullet lå. Og i og med det er lukket, kan jeg vidst godt afsløre det her. (Ellers må en admin jo censurere mig).

Men det er såmænd ikke så avanceret.
            Uden at komme for meget i detaljer med HTTP standarden eksisterer der f.eks. forespørgselstyper hvor GET, POST, PUT, DELETE og OPTION er de mest alm.

Når et form element (som tekstfeltet for chatboksen) skal sende data til serveren kan det som for chatboksen foregå via POST. Denne post forespørgsel bliver så lagt ind i databasen og chatboksen bliver derefter opdateret.

Hvilket jo som sådan er meget fint for brugere der er logget ind, problemet var bare at den eneste sikkerhed for at en \"ikke-logget ind bruger\" skulle kunne skrive i chatboksen, var at selve tekstfeltet ikke blev vist på siden.
            Men hvis man lavede en POST forespørgsel direkte til siden, med de samme parametre som hvis brugeren var logget ind, kunne man altså poste hvad man nu havde lyst til at i chatboksen. Et alm. unix tool som curl, eller sågar en simpel html siden ville kunne gøre dette.

Humlen i det hele er jo selvfølgeligt at man skal tjekke det input man får ind. Problemet er blevet løst ved rent faktisk at tjekke om brugeren er logget ind, når siden får en POST forespørgsel til chatboksen.
            Det omkring at tjekke sit input er så smukt beskrevet hos xkcd: http://xkcd.com/327/

Så det er såmænd ikke fordi det er advanceret, chatboksen var bare ret dårligt lavet ...

Comment

Men super at du lige kunne fixe det Det gør os alle gladere
              Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Fedt det blev rettet - men dvs. at logon på ebar ikke handler om file- eller directory-permissions, men blot om, hvad der bliver vist og ikke vist på siden?

Jeg husker at man tidligere kunne bruge en IRC-klient til at glo i chats på selv ret store websites - det kan man ikke længere.

/Tim
                Dalla Corte Super Mini
                Mazzer Major E
                Mahlkönig Encore

Comment

Cherub wrote:
                  Fedt det blev rettet - men dvs. at logon på ebar ikke handler om file- eller directory-permissions, men blot om, hvad der bliver vist og ikke vist på siden?
                  Nej, siden er delt op i forskellige komponenter, selve joomla som siden er opbygget ved hjælp af skulle være sikker nok - eller altså de har haft sikkerhedsproblemer, men de er altid rettet i nyeste version.
                  Og den mindste del af sikkerhed på hjemmesider handler om fil- og dir-rettigheder, så det er sjældent der det første problem ligger.

Cherub wrote:
                  Jeg husker at man tidligere kunne bruge en IRC-klient til at glo i chats på selv ret store websites - det kan man ikke længere.
                  Det kommer jo an på hvordan chatten er opbygget, hvis hjemmesiden har en simpel irc-chatklient på siden - eksempelvis lavet i java, så kan man som sådan bare bruge en anden desktop-klient. Men i det her tilfælde bliver beskederne lagret i databasen, og man kan derfor ikke tilgå chatten vha. en irc klient.

Comment

Ser ud til at du har fået sat en effektiv stopper for spam ... U DA MAN .. BS(S) ... B)
                    Administrator på EspressoBar
                    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                    Mazzer Kony Electronic

Comment

Working...
                    X