Opslag

Collapse
No announcement yet.

Erfaring med Faema E92 Elite

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Erfaring med Faema E92 Elite

Hejsa Kaffebrødre!

Jeg har fået et super tilbud (tror jeg nok) på en faema e92, men jeg har svært ved, at finde ud af om faeme er et godt mærke og om e92 elite er en god maskine.

Håber der er nogen der kan bidrage med erfaringer med faema og måske e92\'eren ?
    Manufacture Technika III
    Hottop-B rister
    Isomac Granmacinino kværn
    Mazzer Mini Electronic B kværn
    Reg Barber stamper
    Been Nero knock-box
    Bodum stempelkander
    Diverse mælkekander

Re:Erfaring med Faema E92 Elite

Jeg aner det desværre ikke. Men prøv evt. at sende en PM til vores bruger E61. Han er ekspert i Faema E61 maskiner, så mon ikke han også ved lidt om denne maskine?
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hej Kaffenørd,

Faema er et jo godt og respekteret mærke inden for proffesionelle maskiner. Det du skal tænke på som privatbruger er hvor \"venlig\" en så stor maskine er til dit brug. Sådan en karl med ca 11 liters kedel (hvis det er med 2 grupper) skal stå tændt døgnet rundt og den forbruger ifølge specs 4300-5700W!
      Jeg kender godt den kriblen når man ser sådan et espressomonster, men jeg tror man skal tænke sig godt om.
      Du har iøvrigt selv et meget fornuftigt setup. Hvis du ikke slipper ud af opgraderingsfeberen (hvornår gør man det?) skulle du måske hellere kigge efter pro-sumer dualboiler maskiner. La Cimbali Junior maskinerne er også et eksempel på mindre profmaskiner der kan stå hjemme.
      La Marzocco GS/3 AV
      Mahlkönig K30 Vario
      Mahlkönig Vario Home m/stålknive
      La Pavoni Professional
      Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
      BLOG

Comment

Sonne wrote:
        Hej Kaffenørd,

Faema er et jo godt og respekteret mærke inden for proffesionelle maskiner. Det du skal tænke på som privatbruger er hvor \"venlig\" en så stor maskine er til dit brug. Sådan en karl med ca 11 liters kedel (hvis det er med 2 grupper) skal stå tændt døgnet rundt og den forbruger ifølge specs 4300-5700W!
        Jeg kender godt den kriblen når man ser sådan et espressomonster, men jeg tror man skal tænke sig godt om.
        Du har iøvrigt selv et meget fornuftigt setup. Hvis du ikke slipper ud af opgraderingsfeberen (hvornår gør man det?) skulle du måske hellere kigge efter pro-sumer dualboiler maskiner. La Cimbali Junior maskinerne er også et eksempel på mindre profmaskiner der kan stå hjemme.
        Du har sku nok ret Sonne.. Havde ikke lige overvejet, størrelsen af kedlen og effektforbruger :S ... Og er faktisk blevet glad for min Teknika III igen efter, at jeg har udskiftet min dampdyse til 2 huller istedet for 4... Så nu syntes jeg det går bedre med, at steame mælk...

Så skulle lige være sikker på om det var en god handel som jeg ikke skulle lade min næse gå forbi.. Jeg tror beholder min maskine og så ik se om jeg kan få sparet lidt mere sammen og købe måske en Marzocco GS3... Så stopper opgraderingsfeberen måske :laugh:
        Manufacture Technika III
        Hottop-B rister
        Isomac Granmacinino kværn
        Mazzer Mini Electronic B kværn
        Reg Barber stamper
        Been Nero knock-box
        Bodum stempelkander
        Diverse mælkekander

Comment

Working...
        X