Opslag

Collapse
No announcement yet.

Oscar i rød

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Oscar i rød

Hej,

Har fulgt med her et par uger efter jeg fandt ud af at nu går den ikke længere, jeg bliver nød til at have en espresso maskine. Har levet med mine espressokander nogle år, men oplevede Oscar da jeg besøgte min søster.

Så jeg kiggede lidt rundt, og opdagede ret hurtigt at i det pris leje, står valget mellem primært Oscar og Silvia, og Oscar virker som den mest stabile af de to.

Konen er også med på idéen, men vil meget gerne have den i rød, og de billeder jeg har set på nettet ser den også flot ud i rød, men den er ikke til at opdrive nogen steder i Danmark.

Så hermed et par spørgsmål til dem der har den i rød:
    [ol]
    [li]Hvor har I købt den[/li]
    [li]Er den lige så flot i virkeligheden som på reklame billederne i rød[/li]
    [li]Kan I tage et billede af den, så man kan se et ikke-reklame foto af den[/li]
    [li]Hvis man køber den i en italiensk netbutik (har kun set den på ebay.it) er det så muligt at få den repareret i Danmark (mod betaling)[/li]
    [/ol]

Håber der er nogen der kan give lidt input så jeg hurtigst muligt kan begynde at drikke en hæderlig espresso, og måske endda en latte - selvom det mælkeskumning ikke lyder som det letteste i verden. :S

/michael
    Michael Skarum

Udstyr:
    Nuova Simonelli Oscar
    Mazzer Mini Electronic A

Re:Oscar i rød

hey,
    velkommen på siden! - Du vil helt sikkert elske at kunne lave god kaffe ... jeg har en oscar i sort, købt her i dk. Jeg købte for et par måneder siden en rød kværn fra en herinde, og jeg kan oplyse at den ikke er ligeså postkasserød som på billedet.(lidt mørkere derimod) jeg ejer desværre ikke et kamera, så du kan se farven.

Kværnen, eller Oscar for den sags skyld, har ikke skuffet mig...

held og lykke med jagten ...
    If it weren\\\'t for coffee, I\\\'d have no identifiable personality whatsoever. ~David Letterman

Comment

Oscar i rød til 545 EUR (~4.000,- DKK) - eller rød Oscar med Grinta-kværn til 720 EUR (~5.300,- DKK)!

Det er billigt!

EDIT: Du kan også bruge deres website og sende din bestilling via mail dér Bare spørg om du ikke kan få den til eBay-prisen på 720, hvis du skal have sættet...
      Sort som en panter, sort som slanter
      Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
      Sort som piloten I en Tie Fighter
      Sort som pletterne på Pongo
      Sort som alle andre end Tintin I Congo
      Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

Det er godt nok billigt det sæt. Tvivler stærkt på at man kan få bedre kvalitetskaffe til den pris.
        Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Skurken wrote:
          Det er godt nok billigt det sæt. Tvivler stærkt på at man kan få bedre kvalitetskaffe til den pris.
          Helt enig - Jeg er også en anelse mopset over at jeg har givet SÅ meget mere... Begge priserne er rigtig gode: 545 EUR for Oscar alene og 720 EUR med Grinta er bare en pris man ikke kan ignorere
          Sort som en panter, sort som slanter
          Tjent på sort arbejde, og sort som Knight Rider
          Sort som piloten I en Tie Fighter
          Sort som pletterne på Pongo
          Sort som alle andre end Tintin I Congo
          Sort som en afro, så sæt den kaff' på!

Comment

ABW har den i rød. Og ja den er mørkere end postkasser. Prøv at sende ABW en PM og hør om han har mulighed for at tage et foto.
            Sage espressomaskine BES920UK
            Nuova Simonelli Oscar
            Mahlkönig Vario
            Xpressivo Stamper
            Gene Cafe
            Bodum Antigua kværn

Comment

Tak for alle svarene - ser meget frem til at få en maskine

Er der nogen herinde fra der har købt i Italien, og hvad gør man i tilfælde af reperation? Er ikke pjattet med tanken om at skulle sende en defekt maskine til Italien og håbe på den kommer tilbage i funktionel tilstand.
              Michael Skarum

Udstyr:
              Nuova Simonelli Oscar
              Mazzer Mini Electronic A

Comment

ABW har benyttet sig af tilbudet fra italien. Maskinen kom frem på 3 dage uden problemer. Og jeg har selv planer om at benytte mig af samme tilbud. Satser så på at jeg ikke får behov for at sende maskinen til rep. Men hvis det skulle ske. Så kan man da sende den/dem frem og tilbage et par gange for de penge man sparer ved at købe den/dem der.

Glæder mig som en besat
                Nuova Simonelli Oscar
                Mahlkönig Vario
                Xpressivo Stamper
                Gene Cafe
                Bodum Antigua kværn

Comment

Hmmm, så må man jo håbe der ikke bliver behov for rep.

Men glæder mig som en besat - en en \"gratis\" Grinta er jo værd at tage med :-)
                  Michael Skarum

Udstyr:
                  Nuova Simonelli Oscar
                  Mazzer Mini Electronic A

Comment

Har selv fået Oscar og Grinta fra Ebay.it. Det tog 4 dage. Ingen ballade, så simpelt og massere af god kontakt til Gianni. Han spørger til, om der er et dansk forum, hvor han bliver diskuteret - for han sender mange maskiner til DK...
                    Nuovo Simonelli Musica, Obel Mito Instantaneo 75

Comment

LOL, cool
                      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

zebracykel wrote:
                        Har selv fået Oscar og Grinta fra Ebay.it. Det tog 4 dage. Ingen ballade, så simpelt og massere af god kontakt til Gianni. Han spørger til, om der er et dansk forum, hvor han bliver diskuteret - for han sender mange maskiner til DK...
                        Jamen kan vi så ikke arrangere en EspressoBar rabat ordning ?
                        Nuova Simonelli Oscar
                        Mahlkönig Vario
                        Xpressivo Stamper
                        Gene Cafe
                        Bodum Antigua kværn

Comment

Min levering tog også fire dage. Mailkorrespondencen var forbilledlig - hurtige svar, grundig vejledning og en sød og personlig tone. Kværn og maskine er fremragende til prisen. Jeg har siden opgraderet kværnen, men kun fordi jeg fik et rigtig godt tilbud på en Mazzer. Grintaen giver virkelig meget for pengene - især i forhold til at den er gratis, hvis du benytter dig af tilbuddet.

Jeg har også den røde, som plyngby helt korrekt skriver. Og han har set den og prøvet den i virkeligheden

Farven er flot, diskret og kæresten er også glad for den

Comment

ordo.dk wrote:
                            Oscar i rød til 545 EUR (~4.000,- DKK) - eller rød Oscar med Grinta-kværn til 720 EUR (~5.300,- DKK)!

Det er billigt!

EDIT: Du kan også bruge deres website og sende din bestilling via mail dér Bare spørg om du ikke kan få den til eBay-prisen på 720, hvis du skal have sættet...
                            - Men hvis man beder om at få den til Ebay-prisen - de 720 Euro - via deres webside, kommer man så ikke blot i stedet til at betale fragtomkostninger? (Ebay-prisen er jo EKSLUSIV fragt )

Comment

amarone wrote:
                              - Men hvis man beder om at få den til Ebay-prisen - de 720 Euro - via deres webside, kommer man så ikke blot i stedet til at betale fragtomkostninger? (Ebay-prisen er jo EKSLUSIV fragt )
                              Er der nogen der ved hvor meget fragten koster?
                              Michael Skarum

Udstyr:
                              Nuova Simonelli Oscar
                              Mazzer Mini Electronic A

Comment

Working...
                              X