Opslag

Collapse
No announcement yet.

Brugt Gaggia Classic til newbee barista?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Brugt Gaggia Classic til newbee barista?

Hej folkens.

Jeg købte for et års tid siden en discount-espressomaskine i Spanien... Den hedder ca. \" Fagor Aroma\" eller noget i den stil.
    Det er en rigtig dårlig maskine, men den har vækket min interesse for kaffe - og i særdeleshed espresso...
    Hele sommerferien har jeg boet i en lejlighed i Berlin, hvor en der boede i lejligheden lånte os sin \"Gaggia Classic\" maskine...
    Jeg overvejer at anskaffe mig sådan en, men i og med jeg er studerende er budgettet lidt stramt.. Derfor tænker jeg om der er nogen der har en sådan til salg brugt? Jeg har lidt over en tusse at spendere på projektet - ved godt det ikke er meget

Kan folk anbefale Gaggia Classic??

MVH. Bjarke
    Silvia & Rocky
    Motta 58 mm. Tamper

Re:Brugt Gaggia Classic til newbee barista?

Fandt denne på DBA.dk.. Det er da meget billigt.. Er der nogen der kender noget til denne maskine!??

http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=56558832
    Silvia & Rocky
    Motta 58 mm. Tamper

Comment

Jeg har en Gaggia Carezza Silvertone, og en konverter fra US til Dansk strøm.
      Den har virket ganske ok men jeg ser efter en ny (oscar) henover nytåret engang.

Hvis det var noget kan du smide mig en mail,
      SCAE certificeret kafferister & medejer af:
      https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
      Cederfeldsgade 18A
      5560 Aarup (Fyn)

Comment

Hej hej,

Jeg købte en Gaggia New Baby Twin for ca. to mdr. siden i Italien. Jeg har aldrig før ejet en espresso-maskine, men har dog været ivrig forbruger. Jeg købte egentlig maskinen fordi butikken næsten kun forhandlede Gaggia, og så valgte jeg top-modellen i den prisklasse for at være \"på den sikre side\". Det bør nævnes, at espresso-maskiner er væsentligt billiger i Italien end herhjemme - ca. halv pris. Fyren i forretningen mente, at jeg som begynder enten burde købe Gaggia Classic, Gaggia new baby eller Gaggia new baby twin. Jeg vil umiddelbart tro, at meget af indmaden i maskinerne er den samme, men features er forskellige. Twin (og vist nok også new baby) har mulighed for programmering af bryggetid, hvilket jeg har meget glæde af. Derudover har twin pre-infusion - altså, der bliver skudt en lille smule vand ud i filteret inden \"den lange\" brygning går igang. Feinschmeckere mener, at det gør en forskel, men jeg må sige, at jeg ikke rigtig kan smage nogen.

Vi kender den ikke så godt herhjemme, men Gaggia er et meget udbredt mærke i bl.a Italien og er faktisk dem, som opfandt den første espresso-maskine. Jeg ville ikke være bange for at købe en Gaggia Classic og nu hvor du har lidt erfaring med den, vil jeg mene, at det kun er en fordel at købe en maskine man er tryg ved.

Men er du ude efter at spare lidt penge så synes jeg også at Cipelletti C500 til 2295,- er en fed maskine - især til prisen.

Go\' jagt!

- Rasmus
        Rancilio Silvia
        Gaggia MDF
        Gaggia Baby Twin
        Xpressivo Barista Tamper
        Bodum Santos kolbebrygger
        Philips Senseo

Comment

Den der med \"[indsæt mærke] lavede den første espresso maskine\" synes jeg godt nok man har hørt i mange forskellige versioner.

Hvem kender egentlig den rigtige historie?
          Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Skurken wrote:
            Den der med \"[indsæt mærke] lavede den første espresso maskine\" synes jeg godt nok man har hørt i mange forskellige versioner.

Hvem kender egentlig den rigtige historie?
            Luigi Bezzera patenterede den første Espresso maskine i 1901 , siges der. Men hvis det ikke er korrekt må forumets mange hundrede Mentorer da gerne give et bud også:laugh:
            Fortid
            La Marzocco GS3
            Casadio Macinadosatore Istantaneo
            Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
            Reg Barber 58mm Anodized/Stål
            Pullman/Synesso ridgeless
            Bumper TS
            Motta Knockbox
            Nutid
            Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
            French Press-Bodum 4 cup

Comment

Se dette:

http://www.youtube.com/watch?v=nbqE3Npk13k
              (8 min 40 sek) - Espressomaskinens historie - ifølge showet.
              Rancilio Silvia
              Gaggia MDF
              Gaggia Baby Twin
              Xpressivo Barista Tamper
              Bodum Santos kolbebrygger
              Philips Senseo

Comment

Det kommer åbenbart an på hvornår man kalder det en rigtig espressomaskine. Gaggia var rigtigt nok de første til at introducere maskinen som vi kender den i dag.

Fandt en tidlinje her:

http://www.aabreecoffee.com/articles.cfm?articleID=10
                Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Den maskine som du linker til er ikke en Gaggia Classic. Det er en Gaggia Evolution som ikke kan måle sig med en Gaggia Classic. Har selv en Gaggia Classic (på 4. år) som er en fremragende maskine.

Achille Gaggia, Gaggias grundlægger, var manden som i 1948 opfandt metoden til at brygge en espresso under et konstant og jævnt tryk.

Comment

Hej folkens.

Jeg har netop købt en Gaggia Classic af Espresse Dalle herinde fra dette forum.
                    Den er 2 år gammel og netop serviceret af ham... Skal give 850 kr for den inkl. porto, hvilket jeg er overbevist om er et fair tilbud!
                    Jeg kan forstå at Gaggia er blevet opkøbt af et andet firma og derefter er kvaliteten faldet, men Dalles er lavet før skiftet, hvilket skulle betyde at der er en \"kobber boiler\"!!?...

Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang med den - det bliver sjovt...
                    Nu mangler jeg bare en ordentlig 58 mm. stamper og et bundløst portafilter... Dette er højest sandsynligt begyndelsen til et sjovt, lækkert og ude-af-proportioner-dyrt forhold til kaffe...

Men hva\' - det er vel bedre end stoffer ;-)
                    Silvia & Rocky
                    Motta 58 mm. Tamper

Comment

Stort tillykke, og velkommen til..

Hjalle
                      Miss Silvia m. Manometer & PID
                      Rocky SD
                      Xpressivo Barista stamper
                      Behmor 1600

Comment

ja, velkommen til..
                        Dette er højest sandsynligt begyndelsen til et sjovt, lækkert og ude-af-proportioner-dyrt forhold til kaffe...

Men hva\' - det er vel bedre end stoffer
                        ha ha ha, lige præcis :woohoo:
                        Mazzer Mini Electronic A
                        TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
                        Gene Café kafferister
                        Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
                        Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Working...
                        X