Opslag

Collapse
No announcement yet.

Steamer drypper.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Steamer drypper.

Ja det kunne lyde som en sætning der ville indkassere en penicilin behandling, hvis det ikke var fra steamer røret på min Silvia.

Når jeg varmer den op fra kold, så oplever jeg at der kommer en lille pyt under steam røret, selv om der er helt lukket for ventilen. Når den først er blevet varm, syntes der ikke at være noget. Er det normalt, syntes ikke den har gjort det før!

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

Re:Steamer drypper.

oplever det samme som dig Henrik, både når steameren varmer op, og når jeg har steamet, selvom ventilen er helt lukket.
    jeg plejer at dreje steameren ind over drypbakken, så den kan dryppe der.
    jeg tror det er normalt, men jeg ser det heller ikke som noget problem, måske fordi jeg kun laver en latte ca 1 gang hver 14. dag
    Mazzer Mini Electronic A
    TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
    Gene Café kafferister
    Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
    Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Det er en kendt svaghed ved Silvia. Jeg har vænnet mig til ALTID at dreje steamarmen ind over drypbakken, hver gang jeg slukker for maskinen, og sikrer mig altid at jeg efterspænder dampknappen når jeg er færdig med at steame.
      Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
      Østerbro

La Marzocco GS3
      Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Ok så er der ingen grund til at bruge mere tid på den bekymring
        Henrik Palshøj

Comment

Jeg tror at knappen løsner sig en lille smule i forbindelse med afkøling af maskinen. Derfor drypper den lidt næste gang den tændes.

Jeg mener at kunne huske fra min tid med Silvia at jeg gjorde det til en vane at stramme dampknappen når jeg tændte maskinen. derved kunne jeg undgå drypperiet
          - La Spaziale S1 Dream
          - Bestmax S
          - Ceado E37S
          - Rancilio Rocky SD
          - Hottop B

Comment

Working...
          X