Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ny espressomaskine + evt. kværn

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny espressomaskine + evt. kværn

Er i gang med at anskaffe lig en ordentlig espressomaskine. Har haft en OBH nordica og sådan en skal jeg IKKE have igen.

Jeg kigger efter enten en Cipelletti C500 eller en Rancilio Silvia. Den sidste er dog væsentligt dyrere. Er det ekstra beløb værd at give?

Jeg har en krups kaffekværn som kan indstilles til Espresso. Er denne ok eller bør jeg anskaffe mig en Zassenhaus manuel kværn snarest muligt? (jeg har ikke endnu i sinde at kaste 1500 efter en elkværn)

Rister selv min kaffe i ovnen til stempel. Det fungerer over al forventning, så jeg venter nok noget tid med en kafferister.

På forhånd tak for hjælpen

Re:Ny espressomaskine + evt. kværn

Du har sikkert læst/hørt det før og med fare for at lyde karl-kedelig vil jeg også sige at kværnen er den vigtigste del af dit espressosæt. Du får et bedre (espresso) resultat med en god kværn (f.eks. Kompak K3, Rancilio Rocky, ECM Casa, Innova I2...) og OBH Nordica end med en Silvia og din Krups kværn. Nu kender jeg ikke dit budget, men jeg ville hellere vælge en god kværn og Cipelletti\'en fremfor at spare på kværnen. Zassenhaus er helt iorden men pas på tennis-albue:laugh:
    Prøv også at holde øje med brugte kværne/maskiner her på siden, DBA.dk og eBay. En god brugt kværn med nye kværnblade er oftest så god som ny, hvad formalingen angår.
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

Comment

først og fremmest velkommen til!!
      Lad mig starte med maskinen ja silvia er de ekstra penge værd, men... den kræver en ordenlig kværn.
      Jeg har intet ond at sige om Zassenhaus tvært imod det er en super fed kværn, men hvis jeg var dig ville jeg kræftigt overveje at kaste nogel penge efter en ordenlig el kværn, det kan slet understreges nok hvor vigtig en ordenlig kværn er og mit bedste bud er at du vil blive pænt træt i armene af at skulle kværne manuelt.
      Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Mange tak for jeres svar.

Jeg har brugt en del tid på nettet til at kigge efter en ok espressomaskine, og i den forbindelse kom jeg også frem til at der skal en ordentlig kværn til.

Det er derfor jeg kom frem til en Zassenhaus manuel kværn som ladeer til at kværne kaffen godtnok til espresso. Jeg ved godt at det tager et øjeblik mere at kværne kaffen med den, og at det vil være meget nemmere med en elkværn. Imidlertid er der næsten 1500 kroners forskel mellem de to, og hvis I siger god for den kvalitet som Zassenhaus leverer til espresso starter jeg med den og sparer med tiden op til en ordentlig elkværn, sandsynligvis Rancilio Rocky.

Jeg skal dog lige have kæresten overtalt til en Rancilio Silvia da hun finder at 3700,- er for meget for en espressomaskine, og så helst den ikke koster over 1200,- Så vil jeg hellere undvære!hmy:

Hun kunne måske gå med til en en Cipelletti C500 men hvis I siger at det er bedre at vente og så anskaffe sig en Rancilio Silvia så gør jeg det. Det skal være i orden. Det lader umiddelbart til at Rancilio Silvia giver mest for pengene.

Comment

Stener1000 wrote:
          hvis I siger god for den kvalitet som Zassenhaus leverer til espresso starter jeg med den og sparer med tiden op til en ordentlig elkværn, sandsynligvis Rancilio Rocky.
          Jeg kan absolut godt sige go\' for en Zassenhaus!!, faktiak er Zassenhaus 156 min La Pavoni Professional\'s fortrukkene lege kammerat (absolut old school set up B) )
          Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Working...
          X