Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ny Bricoletta og problemer med mælkeskum

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny Bricoletta og problemer med mælkeskum

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en ny espressomaskine. Det er en Bricoletta købt som impulskøb i Italien og køberen har ikke brugt maskinen. Derfor landede den i mit skød til den fine pris af 5000 kr.

Selve kaffedelen er fremragende og den laver en fantastisk espresso. Dog kan jeg ikke rigtigt blive venner med steam funktionen. Den damper rigtigt kraftigt og jeg kan slet ikke nå at få gang i noget skum inden mælken dufter af risengrød. Jeg er helt med på teknikken om at steame i toppen indtil 35 grader og derefter i bunden til ca. 65 grader. Det virker bare ikke rigtigt.

Mit spørgsmål er så om det er grundet dårlig teknik eller om dampen er for kraftig. Kan man skrue ned for dampens tryk på sådanne maskiner?

Re:Ny Bricoletta og problemer med mælkeskum

lad mig starte med at ønske dig tillykke med din maskine!

Jeg skal nok værre den sidst til at kommetere på dårlig stem teknik, da jeg ikke selv er alt for skap i den disiplin (jeg drikker simpelthen for lidt mælk i min kaffe) men jeg vil på den anden side heller ikke udelukke at manglende træning kan værre en del af forklaringen.
    Det skal dog siges at du ikke er den eneste der har haft problemer med, den eller super fede, Bricoletta\'s steaming performance, jeg mener det er Chris Tacy som har lavet en review på home-barista.com hvor han også klager lidt oer steam tip\'en, jeg mener faktisk det ende med at han anbefaler at skifte den ud. Du kan evt prøve at finde det review det kan værre at der er hjælp at hente.
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Teløk med maskineriet

http://www.home-barista.com/pros-per...rformance.html
      Fortid
      La Marzocco GS3
      Casadio Macinadosatore Istantaneo
      Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
      Reg Barber 58mm Anodized/Stål
      Pullman/Synesso ridgeless
      Bumper TS
      Motta Knockbox
      Nutid
      Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
      French Press-Bodum 4 cup

Comment

Wolff wrote:
        Tak Wolff, det var lige præsis den test jeg tænke på
        Michael EPO Rasmussen

Comment

Hej Luwak,

Tillykke med maskinen! Jeg var selv meget fristet da jeg så den på DBA.
          Jeg tror det i sidste ende bliver er et spørgsmål om øvelse, men en god tip at øve sig med, synes jeg har været en Gold Pro 2-huls dyse. Se link:
          http://www.quahwa.dk/search.asp?keyword=gold
          La Marzocco GS/3 AV
          Mahlkönig K30 Vario
          Mahlkönig Vario Home m/stålknive
          La Pavoni Professional
          Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
          BLOG

Comment

Jeg har været igennem den artikel inden jeg købte maskinen. Måtte lige være sikker på at det var en ordentlig maskine inden jeg smed en masse penge efter den.

Min gamle Gaggia Classic var noget nemmere at skumme på, men det handler vel nok mest om øvelse. Tak for linktet til den anden dyse, det vil jeg prøve.

Ellers så jeg også her på siden at man kan øve sig med koldt vand og lidt sulfo. Det kunne jeg jo starte med.

Comment

Luwak wrote:
              Jeg har været igennem den artikel inden jeg købte maskinen. Måtte lige være sikker på at det var en ordentlig maskine inden jeg smed en masse penge efter den.

Min gamle Gaggia Classic var noget nemmere at skumme på, men det handler vel nok mest om øvelse.
              jeg tor det handler meget om øvelse, men det kunne da være en ide at smide 70,- efter en Gold Pro dyse, det virkede for Chris Tacy så det kan værre at det også virker for dig, held og lykke.
              Michael EPO Rasmussen

Comment

Comment

Tillykke med maskinen Luwak. Den er helt klart rigtig, rigtig lækker og hvis den var næsten ubrugt er det da også en fin pris du har fået den til.
                  Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Maskinen er faktisk helt ny. Ham jeg købte den af havde lavet et par kopper og havde derefter konstateret, at han ikke fik maskinen brugt. Det er jeg jo så glad nok for

Comment

Working...
                    X