Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ny Vibiemme Dual Boiler

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny Vibiemme Dual Boiler

Har I set den her: http://www.risteriet.dk/blog/Danmark...AL_BOILER.html

Hvis den rent faktisk performer som andre dual boiler maskiner så er det da en lækker maskine prisen taget i betragtning?

Nogle der har set nogle reviews af den? Man kunne jo frygte at kedlerne i den er for små?
    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Re:Ny Vibiemme Dual Boiler

Jeg sad også lige og spjættede af begejstring! Den ser rigtig lækker ud og til en meget attraktiv pris!

Er også super spændt på at høre mere om denne maskine og hvordan den performer!

Håber de har fået rettet lidt op på byggekvalitet og stabilitet i forhold til Domobar super, som jeg ikke var imponeret af.
    Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Uha.. Ja den må vi da vist lige have gennem MoBak\'s testprogram :-).... meget spændende..
      Miss Silvia m. Manometer & PID
      Rocky SD
      Xpressivo Barista stamper
      Behmor 1600

Comment

Hold da op. Den havde jeg intet hørt om. Spændende maskine! Kedlerne er jo selvfølgelig noget mindre end på Domobar Super, men steam kedlen på 0,75 svarer til kedlen i Domobar enkeltkedel. Og brygkedlen på 0,5 er jo stadig noget større end i en Silvia og kombineret med E61 hovedet, giver det da sikkert en ok stabilitet.

Absolut spændende...
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

hjalle wrote:
          Uha.. Ja den må vi da vist lige have gennem MoBak\'s testprogram :-).... meget spændende..
          Hehe, Risteriet sender bare én, så skal jeg nok lave en test!

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

Comment

Wow! Det er interessant - ikke mindst prismæssigt.:woohoo:
            La Marzocco GS/3 AV
            Mahlkönig K30 Vario
            Mahlkönig Vario Home m/stålknive
            La Pavoni Professional
            Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
            BLOG

Comment

En fiks lille sag
              det kan være den går hen og snupper den lille domobars hyldeplads fremover........
              Fortid
              La Marzocco GS3
              Casadio Macinadosatore Istantaneo
              Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
              Reg Barber 58mm Anodized/Stål
              Pullman/Synesso ridgeless
              Bumper TS
              Motta Knockbox
              Nutid
              Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
              French Press-Bodum 4 cup

Comment

Wolff wrote:
                En fiks lille sag
                det kan være den går hen og snupper den lille domobars hyldeplads fremover........
                Ja, eller også skal de da sætte prisen ned på den lille. Der er kun 1000 kr i forskel på single boiler med inox sider og denne nye dual boiler

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

Comment

Interessant maskine :cheer: Gad vide hvor meget brygge temperaturen svinger på sådan en, når den er uden PID? Eller kan den måske ogå købes med PID på et tidspunkt?
                  - La Spaziale S1 Dream
                  - Bestmax S
                  - Ceado E37S
                  - Rancilio Rocky SD
                  - Hottop B

Comment

MoBak wrote:
                    Ja, eller også skal de da sætte prisen ned på den lille. Der er kun 1000 kr i forskel på single boiler med inox sider og denne nye dual boiler
                    De har valgt den modsatte løsning med ikke at sætte prisen ned på den lille, men derimod hæve prisen til 9000 på Domobar Super Jr. Dog kan den købes for 7999 hvis man forudbestiller. Risteriet har vist et forbløffende godt forehold til Vibiemme, når de er de første i verden som modtager maskinen og kan tilbyde SÅ god en pris i den første tid. I mine øjne er 9000 stadigvæk en yderst fornuftig pris for en så avanceret maskine i så lille indpakning. Den individuelle kedelkontrol tiltaler mig enormt, og i min verden er det en fordel at kunne have espressokedlen tændt hele dagen (og natten hvis man er doven ) uden at bruge det store i strøm og samtidig beholde en stabiltemperatur i maskinen og en fyldt kedel vha autofill.

Jeg har i hvert fald bestilt et eksemplar og glæder mig til at få den flotte maskine hjem i køkkenet.

Comment

Sig endelig til naar pakken kommer, ...saa sender forum\'et Mobak ud til dig saa den kan blive testet igennem og splittet i atomer :huh: :blink:

-Spoeg til side:P , men jeg tror vi er mange der gerne vil hoere naermere naar der begynder at flyde brunt sirup fra den...
                      Mvh. Ole

Expobar Leva Dual Boiler - Macap M4D - TORR tamper - Gene Café

Comment

Kjær wrote:

Jeg har i hvert fald bestilt et eksemplar og glæder mig til at få den flotte maskine hjem i køkkenet.
                        Hvornår får du den hjem ?
                        Miss Silvia m. Manometer & PID
                        Rocky SD
                        Xpressivo Barista stamper
                        Behmor 1600

Comment

Det lyder næsten for godt til at være sandt.
                          Det eneste den umiddelbart mangler er en PID, og det kan man vel måske undvære i en dual boiler, hvor man må formode at brygtemperaturen i forvejen er temmelig stabil...

APK
                          La Marzocco GS/3
                          Casadio Istantaneo
                          Gene Café
                          Aeropress
                          Hario V60

Comment

De første maskiener rammer Risteriet d. 18 og måske et par dage før. Så håber at have den inden jul og kunne godt finde på at skrive en anmeldelse.

Har haft en lidt dialog med Risteriet omkring maskinen og, ud over at de selvfølgelig er interesserede i at sælge, så lyder det virkelig til at det er mange år siden de har kunne stå SÅ meget inde for et nyt produkt. Jeg ved hvor stabil temperaturen er på de andre Vibiemmes uden PID og når denne er med dual boiler kan det kun være mere stabilt.

Comment

Jeg glæder mig til at høre mere om hvor temperaturstabil den er gennem et shot med så lille en brygkedel (0,5 l). Med mindre brygkedlen fødes gennem et rør igennem dampkedlen (HX-agtigt) trækker den jo koldt vand ind fra tanken under brygning. Er der nogen der ved om vandet til brygkedlen forvarmes gennem dampkedlen?
                              Da den ikke har PID vil det i såfald stille store krav til den mekaniske termostat. Hvis den fødes gennem et rør i dampkedel, vil dette selvfølgelig kun have effekt når dampkedlen er tændt.
                              La Marzocco GS/3 AV
                              Mahlkönig K30 Vario
                              Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                              La Pavoni Professional
                              Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                              BLOG

Comment

Working...
                              X