Opslag

Collapse
No announcement yet.

hjælp til køb af første Espressomaskine

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hjælp til køb af første Espressomaskine

Nu da der er kommet så mange fuldautomatiske maskiner på marked er jeg klar til at købe min første Espressomaskine. Jeg er total nu i denne verden så jeg ved ikke hvad jeg skal gå efter? Jeg har set på en Saeco Talea Ring Plus her: ( http://www.kaffegrossisten.se/shop/?artnr=20-21152 )

Håber at i kan hjælpe mig

Hilsen
    Simon

Re:hjælp til køb af første Espressomaskine

Hej ... og velkomme til ..

Kender ikke maskinen ... men til den pris ville jeg se om ikke man kunne skaffe de sidste penge og købe en Silvia eller måske en brugt større maskine fx Andreja godt nok noget dyre men meget bedre ..
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

Hej..

Saeco talea ring plus er en rigtig fin maskine.. Den laver rigtig god kaffe..
      Det du skal være meget opmærksom på med de fuldautomatiske er rengøring..
      Det er alfa-omega for at maskinen kører og at kaffe smager ordentligt..

Og lige på saeco.. Lad for guds skyld være med og trække bryggeren ud, hvis maskinen ikke står helt klar og standby..
      Der kan man nemlig knække en studs i selve maskinen.. Og det er en halv dyr sag og få skiftet..

Og en sidste ting..
      Saeco\'s service, hvis den skulle gå i stykker, er så godt som ikke eksisterende.. Det kan tage ræddig lang tid og få den repereret.
      Lige netop derfor anbefalede jeg en af mine venner og købe en siemens S75, da de kører med 48 timers service..
      Den koster 8999 kr, men vi fik den for 7200 kr ved punkt 1, incl noget rens og afkalkning..
      Hilsen Johnny

Faema Legend S1
      Faema MD3000 Touch
      Mahlkoenig Vario
      Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Hehe ... jeg troede at linkede gik direkte til maskinen ... min fejl .. :blush:
        Administrator på EspressoBar
        Nuova Simonelli Appia 1.GR.
        Mazzer Kony Electronic

Comment

Super godt Simon! Det er altid godt når folk køber en espressomaskine jeg tror også jeg ville købe silviaen hvis du vil ofre der ekstre synes jeg at du skal gøre det jeg har aldrig hørt andet end godt om den maskinen. og velkommen til siden!

hilsen Johan
          Vibiemme domobar super
          Mazzer mini Electronic B (nero)
          Manufacture Bottomless PF
          Manufacture PF
          RegB stamber
          RegB Knock Box
          Den store stamberstand Risteriet

Comment

ChrZacho wrote:

Kender ikke maskinen ... men til den pris ville jeg se om ikke man kunne skaffe de sidste penge og købe en Silvia eller måske en brugt større maskine fx Andreja godt nok noget dyre men meget bedre ..

Tak for en god modtagelse (En god start) 2 af de 3 svar går på at jeg skal købe et andet mærke end det, jeg i første omgang har fået anbefalet.

Der er dog ingen af disse 2, der kender noget til den maskine, jeg har tænkt mig at købe og jo derfor heller ikke ved, om den er lige så god, som den de anbefaler. Jeg er derfor lidt forviret. I første omgang vil jeg nok blot høre, om der er nogen, der absolut ikke kan eller absolut kan anbfale en Saeco Talea Ring Plus. Og gerne hvorfor?

Jeg har valgt Saeco, fordi det er et firma med mange års erfaringer i såvel industrimaskiner som private hjemmemaskiner

Hilsen
            Simon

Ps. jeg er opmærksom på det med en fuldautomatiskemaskin og rengøring er et problem. Men hvis ikke den er 99,999% fuldautomatiske får jeg den ikke brugt. Så derfor

Comment

Prøv at kigge på coffeegeek.com

Tror ikke lige de har en anmeldelse af den maskine du snakker om. Men du kan da læse lidt om Saeco maskiner generelt.
              Sage espressomaskine BES920UK
              Nuova Simonelli Oscar
              Mahlkönig Vario
              Xpressivo Stamper
              Gene Cafe
              Bodum Antigua kværn

Comment

CS_DK wrote:
                Tak for en god modtagelse (En god start) 2 af de 3 svar går på at jeg skal købe et andet mærke end det, jeg i første omgang har fået anbefalet.

Der er dog ingen af disse 2, der kender noget til den maskine, jeg har tænkt mig at købe og jo derfor heller ikke ved, om den er lige så god, som den de anbefaler. Jeg er derfor lidt forviret. I første omgang vil jeg nok blot høre, om der er nogen, der absolut ikke kan eller absolut kan anbfale en Saeco Talea Ring Plus. Og gerne hvorfor?
                Simon,
                ...og velkommen til!
                Der vil nok være forholdsvis få på dette forum der har megen erfaring med fuldautomatiske maskiner (Journey undtaget). Det hænger nok sammen med at for kunne få den ultimative espresso oplevelse er der en masse variabler i kaffebrygningsprocessen som skal styres for at gå op i en højere enhed (..og en helt ny verden åbner sig :woohoo. Det kan man styre på en semi-automatisk maskine hvorimod på en fuldautomatisk maskine det altid vil være på kompromis.
                Dermed ikke sagt at en fuldautomatisk maskine ikke kan lave god kaffe! men det vil dog næppe kunne blive optimalt.
                Til de manuelle/semi-automatiske maskiner skal også tillægges en vis mængde \"nørd-faktor\" og har man ikke lyst/interesse for at gå lidt mere i dybden og detaljen med kaffebrygningen er sagen jo klar.
                La Marzocco GS/3 AV
                Mahlkönig K30 Vario
                Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                La Pavoni Professional
                Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                BLOG

Comment

Har selv haft en Saeco indtil for en 3 måneder siden, dog en lidt mindre model. Den lavede egentligt udmærket KAFFE med skum, men set i forhold til min Nuværende maskine [Rancillio Silvia]
                  Falder den altså totalt igennem. Godtnok er det en såre simpel måde at fremstille et drikbart produkt Men Nuancerne i de forskellige espressoblandinger kommer slet ikke til sin ret som de gør på en Ægte espressomaskine. Og tro mig efter ganske få dages tilvænning er det slet ikke så svært at lave en glimrende kop GOD espresso på f.eks en Silvia. Mit råd til dig vil nok være at du skal købe f.eks en brugt Silvia & God Kværn plus f.eks. en klikmåtte. Tror på sigt at du vil blive langt mere Glad & tilfreds end med en Saeco.
                  Astoria Sibilla
                  Bestmax Filter
                  Mazzer Major Electronic
                  JURA X9

Comment

CS_DK wrote:
                    ChrZacho wrote:

Jeg har valgt Saeco, fordi det er et firma med mange års erfaringer i såvel industrimaskiner som private hjemmemaskiner

Hilsen
                    Simon

Ps. jeg er opmærksom på det med en fuldautomatiskemaskin og rengøring er et problem. Men hvis ikke den er 99,999% fuldautomatiske får jeg den ikke brugt. Så derfor

Hej..

Hmmmmm....

Jeg anbefaler en Siemens, udelukkende pga deres rep service.. Og jeg sagde intet dårligt om saeco\'en.. Kun det med bryggeren.. Men det er mest for og advare om det..
                    Men følger man brugsanvisningen slavisk er det jo ikke et problem.. Men hvem kan, ærligt med hånden på hjertet, sige at de altid læser brugsanvisningen inden brug..

Jeg kan sagtens anbefale en Saeco.. Det er en super fed maskine og laver, som sagt, rigtig god kaffe. Hvis jeg skal sige noget i mod, skulle det nok være at de alle stort set er lavet i plastik.. Har selv kig på en Saeco Incanto Deluxe, den syntes jeg er væsentligt mere robust bygget, chassiet er i metal..
                    Det er den vi anbefaler ved os. Men kaffen er det samme, om det er en saeco talea ring plus eller Incanto deluxe. Da det er samme brygger de putter i alle deres maskiner..

Hvis jeg skal sige noget dårligt om Saeco\'s maskiner, så er det at jeg syntes generelt deres bryggere er for klejnt bygget.. Men det er så bare min mening.

Men spørg endelig hvis der noget du vil vide om den, så er jeg klar med et svar..

PS: Rengøring er ikke kun forbeholdt de fuldautomatiske.. Det gælder alle.. Forskellen er bare at på de manuelle kan svineriet ses.. Det kan det ikke på de fuldautomatiske.. Og gammel kaffe smager generelt af gamle gummistøvler, opblødt i petrolium og tilsat husblas..
                    Hilsen Johnny

Faema Legend S1
                    Faema MD3000 Touch
                    Mahlkoenig Vario
                    Jura Ena 9 OneTouch

Comment

Journey wrote:
                      CS_DK wrote:
                      ChrZacho wrote:

Hilsen
                      Simon

Hej..

Hmmmmm....

Jeg anbefaler en Siemens, udelukkende pga deres rep service.. Og jeg sagde intet dårligt om saeco\'en.. Kun det med bryggeren.. Men det er mest for og advare om det..
                      Men følger man brugsanvisningen slavisk er det jo ikke et problem.. Men hvem kan, ærligt med hånden på hjertet, sige at de altid læser brugsanvisningen inden brug..

Jeg kan sagtens anbefale en Saeco.. Det er en super fed maskine og laver, som sagt, rigtig god kaffe. Hvis jeg skal sige noget i mod, skulle det nok være at de alle stort set er lavet i plastik.. Har selv kig på en Saeco Incanto Deluxe, den syntes jeg er væsentligt mere robust bygget, chassiet er i metal..
                      Det er den vi anbefaler ved os. Men kaffen er det samme, om det er en saeco talea ring plus eller Incanto deluxe. Da det er samme brygger de putter i alle deres maskiner..

Hvis jeg skal sige noget dårligt om Saeco\'s maskiner, så er det at jeg syntes generelt deres bryggere er for klejnt bygget.. Men det er så bare min mening.

Men spørg endelig hvis der noget du vil vide om den, så er jeg klar med et svar..

PS: Rengøring er ikke kun forbeholdt de fuldautomatiske.. Det gælder alle.. Forskellen er bare at på de manuelle kan svineriet ses.. Det kan det ikke på de fuldautomatiske.. Og gammel kaffe smager generelt af gamle gummistøvler, opblødt i petrolium og tilsat husblas..
                      Vi er 100% enige om at den optimale maskine er den man selv kontrolerer og ikke er i plastik, Men Jeg ved at jeg ikke vil få brugt den ofte nok, hvis jeg ikke har en kop kaffe 80 sek. efter jeg har lyst til en. Så jeg må nøjes med med den halve løsning. Så derfor går jeg efter en fuldautomatisk - og det skal selvfølgelig være den bedst mulige af slagsen - jeg har råd til!!hmy:

Ps. jeg tør næsten ikke skrive dette.:S Men pt. drikker jeg neskaffe Da den jo er klar på 30 sek.

Comment

Hej..

Saeco Incanto Deluxe er også en fuldautomatisk.......

Bare en anden model..
                        Hilsen Johnny

Faema Legend S1
                        Faema MD3000 Touch
                        Mahlkoenig Vario
                        Jura Ena 9 OneTouch

Comment

Hej Simon,

Jeg er selv ny herinde og anskaffede mig min Saeco Aroma for et lille år siden.
                          Som familiefar med travle morgener forstår jeg udmærket dit krav om, at kaffen skal være klar med kort varsel.
                          Jeg er glad for min halvautomatiske maskine, som er kompakt m. et ydre af børstet stål og et minimalistisk design. Maskinen \"snyder\" lidt fordi filterholderen er med membran, som opbygger et tryk under brygningen og derfor skal der ikke tampes. For purister er det selvfølgelig ikke godt nok, men anvender du en god kaffe er resultatet IMHO stadig langt over filterkaffe og kaffepods og fint på højde med det, der serveres mange steder ude i byen.
                          Et par kopper espresso tager ikke mere end et minut at producere. Cappuccino eller latte tager lidt længere og jeg skulle øve mig lidt for at få et ordentligt resultat. Men både min kone og vores gæster er for det meste virkelig glade, når jeg serverer kaffe.
                          Måske er der også mere, som kan gå i stykker på en fuldautomatisk maskine og de er ikke billige.
                          Min Saeco Aroma kostede omkring 200€ på ebay.de og for den pris turde jeg godt springe ud i det med espresso m.m. Jeg har ikke fortrudt og har netop bestilt en \"normal\" filterholder uden tryk, en tamper og en kværn for at kunne male og tampe min kaffe selv og dermed tage det næste skridt op af aromastigen (forhåbentlig). Med en fuldautomatisk kan du ikke rigtig komme videre med processen, hvis lysten melder sig.
                          Maskinen er anmeldt på coffegeek.com og jeg så også et link til et US madprogram herinde, hvor der brygges espresso på en Aroma.
                          Held og lykke med købet.
                          Mvh.
                          Michael
                          Mvh.
                          Michael Johansen

Saeco Aroma
                          Demoka Minimoka

Comment

Hej Simon.

Du skal anskaffe dig en Jura. Hvis det skal være en fuldautomatisk maskine finder du ikke andre maskiner end Jura der kan holde i længden. Og som laver en lækker cremet espresso.

Venligst.

Dante.

Comment

Working...
                            X