Opslag

Collapse
No announcement yet.

Isomac Godt eller skidt?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Isomac Godt eller skidt?

Hej jeg har skrevet herinde før idet jeg leder efter en ny maskine. Jeg har ledt en del på nettet og er kommet fem til at før der virkelig er penge a spare skal man købe fra UK da det er ret billigt at købe i pund for tiden.

Jeg kan se at en del steder føre de Isomac maskiner. Da det ikke er en af de mærker der bliver skrevet mest om vil jeg høre om der r nogle herinde der kender til kvaliteten af dem.

Jeg havde kig på:
    Isomac Tea
    Isomac La Mondiale

http://shop.lagondola.it/manufacture...&nav=mn&page=3

Sidstnævnte koster her i DK 18500 kr og over UK siden ca. 10500 kr ink. forsendelse, altså en ret stor prisforeskel.
    Izzo Alex Duetto III
    Mazzer Major E

Re:Isomac Godt eller skidt?

Min svoger har en Isomac, enkeltkedel maskine, jeg ved ikke hvad modellen hedder, men den er rar at arbejde med. Jeg er ikke meget for at sige det, men syntes den steamer bedre end min Silvia. Alt i Alt en god maskine.

Hilsen Henrik
    Henrik Palshøj

Comment

Kvaliteten skulle vist være udemærket.
      Uden at jeg vil hænges op på det, mener jeg at domobar og zaffiro skulle være med samme indmad og tror også det i høj grad gør sig gældende for de 2 tea og mondiale, det er bare udseendet der er forskelligt.

Comment

LSM wrote:
        Uden at jeg vil hænges op på det, mener jeg at domobar og zaffiro skulle være med samme indmad og tror også det i høj grad gør sig gældende for de 2 tea og mondiale, det er bare udseendet der er forskelligt.
        Lige præcis Tea og Mondeale er forskelige. Taa deler indmad med Millinium og Rituale, som alle har en 1,2 liter boiler, hvor Mondeale har en 2,2 liter. Mondeale er Isomac\'s nyeste maskine og har bla. kugleled i streamer
        Izzo Alex Duetto III
        Mazzer Major E

Comment

Rocco wrote:
          LSM wrote:
          Lige præcis Tea og Mondeale er forskelige. Taa deler indmad med Millinium og Rituale, som alle har en 1,2 liter boiler, hvor Mondeale har en 2,2 liter. Mondeale er Isomac\'s nyeste maskine og har bla. kugleled i streamer
          Ok, sagde jo også jeg ikke ville hænges op på det... :silly:

Men da jeg første gang skulle have fat i noget udstyr, var der en test af domobar eller zaffiro, hvor de sagde det nærmest var den samme (faktum var at den var bedst til espresso, men det er OT) og som du selv skriver var det også gældende for tea og de 2 andre.
          Men hvis du endelig er oppe i den prisklasse, ville det så ikke være bedre med en DB istedet for HX?
          Der skal vel ikke smides meget mere i puljen...:side:

Comment

Tak for dit svar

Når det kommer til Isomac maskiner har jeg også haft der meget svært ved at finde ud af hvad foreskellen er på mange af de forskellige modeller. Svaret er så også for det meste: Kun designet.:blink:

Hvad er den store forskel på dual-boil og HX og er det mærkbart når man højest brygger til 1-3 personer af gangen?
            Izzo Alex Duetto III
            Mazzer Major E

Comment

Rocco wrote:
              Tak for dit svar

Når det kommer til Isomac maskiner har jeg også haft der meget svært ved at finde ud af hvad foreskellen er på mange af de forskellige modeller. Svaret er så også for det meste: Kun designet.:blink:

Hvad er den store forskel på dual-boil og HX og er det mærkbart når man højest brygger til 1-3 personer af gangen?
              Ikke for at jeg ikke selv gider svare men tror nok Mobak har beskrevet forskellen her

Hvis man kun drikker espresso og meget sjældent noget med mælk, vil en single-group være det bedste til at skabe ens resultat gang på gang pga ens temperatur i kedlen evt udstyret med elektronisk temperaturstyring (PID). Men skal der skummes meget mælk og ikke gider vente på, at kedlen bliver varmt efter brygning af espresso, er næste skridt en en hx. Og vil man kombinere de 2 ender man ud i en DB, men læs artiklen, så tror jeg du bliver klogere på det og ellers vender du selvfølgelig bare tilbage.

Comment

Hvorfor har jeg ikke set den noget før??? Nemt og lige til at forstå alle de forskellige betegnelser med den der.
                Tak
                Izzo Alex Duetto III
                Mazzer Major E

Comment

Rocco wrote:
                  Hvorfor har jeg ikke set den noget før??? Nemt og lige til at forstå alle de forskellige betegnelser med den der.
                  Tak
                  Tja, det er vel et spørgsmål om man ved hvor man skal lede...

Comment

Tror bestemt at Isomac er god kvalitet, bare man holder sig fra deres billigste single boiler model (kan ikke huske navnet på den, men den har jeg ikke hørt meget godt om...)

Den der La Mondiale ser godt nok super lækker ud i designet!
                    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Working...
                    X