Opslag

Collapse
No announcement yet.

Statistik for indkøb af hjemmemaskiner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Statistik for indkøb af hjemmemaskiner

Hej....

jeg er blevet spurgt om der er nogle der har noget info vedr. hvor mange hjemmemaskiner der er blevet købt ind i år 2008??? er der nogen der ligger inde med noget statistik på dette???

Mvh,

Søren

Re:Statistik for indkøb af hjemmemaskiner

Søren Stiller Markussen wrote:
    Hej....

jeg er blevet spurgt om der er nogle der har noget info vedr. hvor mange hjemmemaskiner der er blevet købt ind i år 2008??? er der nogen der ligger inde med noget statistik på dette???

Mvh,

Søren
    Det kunne jeg da også godt tænke mig at vide. Men jeg tror ikke, der er andre muligheder end at lokke tallene ud af de enkelte importører - og der skal nok være en del af disse, som ser det som en forretningshemmelighed.

Man skal nok også gøre sig klart, hvad man vil tælle med. Vil man tælle alt fra 900 kr.\'s \"espressomaskiner\" fra El-giganten til GS/3 og Synesso Cyncra med? Umiddelbart tror jeg, det største antal sælges gennem steder som Inspiration og Punkt1.
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:
      Umiddelbart tror jeg, det største antal sælges gennem steder som Inspiration og Punkt1.
      Hvilket dermed er ensbetydende med at størstedelen af de danskere der render rundt og drikker hjemmelavet espresso næsten med garanti drikker noget som kun er egnet til at misfarve vasken med.

/martin

Comment

martin wrote:
        MoBak wrote:
        Umiddelbart tror jeg, det største antal sælges gennem steder som Inspiration og Punkt1.
        Hvilket dermed er ensbetydende med at størstedelen af de danskere der render rundt og drikker hjemmelavet espresso næsten med garanti drikker noget som kun er egnet til at misfarve vasken med.

/martin
        Eller at der står en masse espressomaskiner og samler støv, fordi folk ikke kan finde ud af at lave noget der kan drikkes?

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

Comment

Også et godt bud, uanset hvad så er det surt at folk ikke vil give hvad det koster for at få noget der kan sammenlignes med espresso.
          Har selv en kammerat som har fået en maskine til 1700 som laver noget der mest af alt kan sammenlignes med stærk kaffe.

Comment

joooo...der er nok rigtig mange som ligger inde med en espressomaskine...hvor kvaliteten ikke er ret god....men, hvis vi definerer espresso - er der så nogen der kan være med til at give et bud???

Comment

Søren Stiller Markussen wrote:
              joooo...der er nok rigtig mange som ligger inde med en espressomaskine...hvor kvaliteten ikke er ret god....men, hvis vi definerer espresso - er der så nogen der kan være med til at give et bud???
              Hvis vi siger hjemmemaskiner fra Cipiletti/Tre Spade og opad vil mit gæt være 4om dagen alle årets dage. Med lidt afrunding giver det omkring 1500 maskiner.

Det er greber ud i den blå luft, så hvis det skal bruges i en business case som skal ligge til grund for en mio. investering i en ny espressomaskinefabrik, vil jeg gerne trække det i mig igen

La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter

Comment

Working...
              X