Opslag

Collapse
No announcement yet.

Elektra A3 Delioza

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Elektra A3 Delioza

Kikker vidt & bredt efter hvilken maskine der skal aløse Miss Silvia. Har indtil nu været varm på både det ene og andet Bla. Alex Duetto & LA Spaziale, rendte så over et par billeder & en del text vedr. Elektra A3 kan se at den får meget flot kritik rundt omkr. En anden maskine der også lige kom ind over er Expobar Brewtus 3 input søges
    Astoria Sibilla
    Bestmax Filter
    Mazzer Major Electronic
    JURA X9

Re:Elektra A3 Delioza

Følgende holdning udelukkende baseret på online reviews & div. fora (coffegeek mv):
    1) Brewtus mener jeg slet ikke er i samme klasse som de to øvrige
    2) La Spaziale er federe end alle de andre tilsammen..:-D

NB: Jeg er selvsagt slet ikke biased...:-P
    Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
    Mario: Mahlkönig Vario, the Third
    Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
    Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

Kleen™ wrote:
      Følgende holdning udelukkende baseret på online reviews & div. fora (coffegeek mv):
      1) Brewtus mener jeg slet ikke er i samme klasse som de to øvrige
      2) La Spaziale er federe end alle de andre tilsammen..:-D

NB: Jeg er selvsagt slet ikke biased...:-P

1) Prisen på Brewtus er altså heller ikke i samme klasse
      2) Kleen jeg Er helt klar over at du OGSÅ er helt ovenud vild med La Spaziale:woohoo:
      Astoria Sibilla
      Bestmax Filter
      Mazzer Major Electronic
      JURA X9

Comment

Hehe - well, godt eller dårligt design er mere-eller-mindre entydigt, idet det gode design altid vil være funktionsoptimerende.

Men hvad der behager den enkeltes øje er en helt anden snak: Og lige netop i dén disciplin synes jeg Vivaldi ER federe end alle de andre tilsammen (og endda på sin vis næsten federe end GS3\'eren, selvom jeg risikerer at blive dræbt og spist for den udtalelse...hmy: )
        Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs

Comment

tyfon wrote:
          Kikker vidt & bredt efter hvilken maskine der skal aløse Miss Silvia. Har indtil nu været varm på både det ene og andet Bla. Alex Duetto & LA Spaziale, rendte så over et par billeder & en del text vedr. Elektra A3 kan se at den får meget flot kritik rundt omkr. En anden maskine der også lige kom ind over er Expobar Brewtus 3 input søges
          Det er jo nogle hissige maskiner du har i tankerne, rent funktionelt er der selvfølgelig forskel på dem, men i den klasse er det nok nærmere personlige pref. end endelig funtionelleforskelle der kom til at afgøre hvilken maskine man syntes bedst om (og måske i sidste ende ender med at købe)
          Personligt har jeg et soft spot når talen falder på Elektra maskiner (lige som Kleen har et for La Spaziale ), jeg syntes simpelthed bare Elektra er for fede.
          Men inden du render ud og køber en A3\'er eller en af de andre så skal du lige overveje om du vil ha\' en maskine med direkte vand, du skal selvfølgelig også overveje om du vil ha\' en dual boiler eller en HX (men den diskution er allerede igang i en anden tråd)
          Umiddelbart tror jeg du får mest for pengen ved at købe en Expobar, den er trods alt noget billigere end både Izzo\'en og La Spaziale og en hel del billigere end Elektra\'en. Men hvis man ikke skal tænke på økonomi så ville jeg personlig vælge en Elektra A3\'er (det koster bare 25K inch
          Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Elektra??? - hmmmm, er det ikke en 2\'den rangs tegneseriefigur....:P

Bollox aside: Elektra\'en er da en tæskelækker masskine, men i stil med de andre chrombomber fra VBM, Izzo mv. er det jo et spørgsmål om man helst vil have det klassiske, romantiske italienerlook stående på sit køkkenbord eller det strammere, mere funktionelle bar-look.

Min smag er mest til det sidste, men det betyder ingenlunde at jeg finder chrombomberne grimme. Faktisk synes jeg eks. både Giotto og Andreja er nogle temmeligt flotte maskiner, men de kommer nu engang til at virke som en eye-catcher i næsten enhver kontekst, hvor Spaziale er væsentligt mere diskret.

Comment

Grunden til jeg netop nævner Elektra A3 er at den kan købes til ca. 14700.- og i den Automatiske udgave ca. 16800 altså langt under den pris jeg har set den til hos en dansk forhandler, og jo faktisk under den pris der forlanges for F.ex en Alex Duetto. Med hensyn til Expobar Brewtus 3 er prisen jo langt mindre ca 9000.- og vel hermed langt den billigste Dualboiler på markedet. La Spaziale Vivaldi kan vel lige pt. fås for omkr. 13000.- . Er Valget let Nej fy for pokker
              Astoria Sibilla
              Bestmax Filter
              Mazzer Major Electronic
              JURA X9

Comment

tyfon wrote:
                Grunden til jeg netop nævner Elektra A3 er at den kan købes til ca. 14700.- og i den Automatiske udgave ca. 16800.
                Det er sku da en prisnedsættelse der er til at forholde sig til!! Hvor er det du har fundet den til den pris??

tyfon wrote:
                Med hensyn til Expobar Brewtus 3 er prisen jo langt mindre ca 9000.- og vel hermed langt den billigste Dualboiler på markedet. La Spaziale Vivaldi kan vel lige pt. fås for omkr. 13000.- . Er Valget let Nej fy for pokker
                tough choice Tyfon!! :laugh:
                Men hvad har du egentlig sel vaf pref. på de forskelige maskiner??
                Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

EPO wrote:
                  Det er sku da en prisnedsættelse der er til at forholde sig til!! Hvor er det du har fundet den til den pris??.[/quote]
                  Hos Coffeitalia. http://www.coffeeitalia.co.uk/prodde...od=AAA-elektra

tough choice Tyfon!! :laugh:
                  Men hvad har du egentlig sel vaf pref. på de forskelige maskiner??

Absolut preference ifølge Fruen er at maskinen ikke skal skiftes ud igen sådan lige de første 2-3 år hmy:
                  Min egen første preference var Dualboiler & Pid, ikke så meget om det er en \"Chrombombe\" ell. Ej
                  Ved så selvfølgelig godt at Elektra A3 ikke er Dual, men et eller andet sted oser den nu af høj kvalitet IMHO
                  Astoria Sibilla
                  Bestmax Filter
                  Mazzer Major Electronic
                  JURA X9

Comment

Working...
                  X