Opslag

Collapse
No announcement yet.

Og så blev den byttet til en.....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Og så blev den byttet til en.....

Vibiemme Domobar Super. Vivi \"føltes\" ikke helt rigtig for mig (Tryllestaven sad i den forkerte side, dampfunktionen var mindre hidsig end Oscar´s. Den føltes bare ikke rigtig og det skal en maskine til den pris sku!!!

Så nu står der en VBM på mit køkken bord istedet, lidt størrere men accepteret af kæresten:-)

Espresso mæssigt brygger de to ganske ens - det er også det samme gruppe hovede der sidder i dem begge. Shots er upåklagelige:-)

VBM er en hidsig motherfu...... iforhold til steam, har aldrig prøvet noget lignende, den er faktisk svær at microfoame på, nå men den skal bare tæmmes:-)

Maskinen lækker lidt vand i bunden (er der nogen der har erfaring med det?) Kaffemekka er på ferie, så det er lidt svært at tage makinen med derud før om en uge...

Men alt i alt er denne maskine og den FANTASTISKE Mazzer mini B det helt rigtige valg for mig og kaffe himlen smiler til mig hver eneste dag...

Billede af setup følger, stay put:-)

Tips and tricks modtages gerne.....

David

Re:Og så blev den byttet til en.....

Davox15 wrote:
    VBM er en hidsig motherfu...... iforhold til steam, har aldrig prøvet noget lignende, den er faktisk svær at microfoame på, nå men den skal bare tæmmes:-)
    Hvilken steamtip sidder der på. Da jeg købte min, sad der en 4 huls tip med meget spredt retning på hullerne. Den var UMULIG at steame med - hvilket Niels også havde advaret mig imod. Han ventede på at få nogle to-huls hjem fra VBM. Han sagde også, at han havde fået dem til at levere fremtidige maskiner med denne to-huls tip, så måske er det den du har fået? Jeg købte selv en anden hos Quahwa (eller faktisk hos Sigfreds, som er forhandler af Quahwas sortiment.

Davox15 wrote:
    Maskinen lækker lidt vand i bunden (er der nogen der har erfaring med det?) Kaffemekka er på ferie, så det er lidt svært at tage makinen med derud før om en uge...
    Det synes jeg ikke lyder godt! Har du lokaliseret hvor det komme ud fra? Er det en utæt slange eller...? Der har aldrig lækket det midste vand nogen steder fra min.

Davox15 wrote:
    Men alt i alt er denne maskine og den FANTASTISKE Mazzer mini B det helt rigtige valg for mig og kaffe himlen smiler til mig hver eneste dag...
    Sådan skal det være

Davox15 wrote:
    Billede af setup følger, stay put:-)

Tips and tricks modtages gerne.....
    Jeg sendte vist et link til denne artikel på Home-Barista tidligere, gjorde jeg ikke? Den er rigtig interessant, når man har en Domobar Super

Og jeg har selv postet et par billeder af lidt lyddæmpning, jeg har lavet på min. Tror du kan bruge meget af det samme. Du kan se dette i denne artikel på CoffeeGeek.

Ellers må du have god fornøjelse med din nye grej Man må godt være en smule misundelig, ik\'? :blush:
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Har lige bestilt en to huls tip hos quawa, gør den den store forskel for mikroskum??

Comment

Davox15 wrote:
        Har lige bestilt en to huls tip hos quawa, gør den den store forskel for mikroskum??
        Det gjorde det for mig i hvert fald. Men som sagt var den steamtip der sad på min også HELT UMULIG. Og det var ikke kun, fordi den var for kraftig. Min kæreste er barista og er vant til at arbejde på en kommerciel La Marzocco, og hun kunne heller ikke få noget, der bare var i nærheden af mikroskum.

Med Quahwas tip kan jeg lave fint mikroskum, men jeg føler dog fortsat det kunne blive LIDT bedre. Men det kan også sagtens være min teknik, der ikke er god nok.

Du skal nok have fat i en o-ring til din nye top (Hvis der er Gold pro 2, du har købt). Gevindet er desværre lidt kortere end på VBM\'en, og den slutter derfor ikke helt tæt. En o-ring har fikset problemet hos mig

La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter

Comment

Davox15 wrote:
          Min Giotto lækkede osse .. jeg tog låget af og kiggede ... det var bare en omløber der skulle strammes ... det da et forsøg værd.
          Administrator på EspressoBar
          Nuova Simonelli Appia 1.GR.
          Mazzer Kony Electronic

Comment

Da jeg skiftede fra Silvia\'en med 1 hul til Andreja\'en med 2 huller brugte jeg i starten spidsen af en tandstik til at stikke i det ene hul. På denne måde kunne jeg steame med cirka den samme teknik som jeg var vandt til fra Silvia\'en. Jeg har dog efterfølgende vænnet mig til at steame med begge huller åbne nu Måske du kan prøve at blænde nogle af de \'overskydende\' huller af med tandstikker ?
            - La Spaziale S1 Dream
            - Bestmax S
            - Ceado E37S
            - Rancilio Rocky SD
            - Hottop B

Comment

Tak for de gode råd!! Maskinen drypper ikke mere, en slage havde revet sig løs og den er nu på plads, arrhhh:evil:
              Satte to tandstikker i dysen, damn det gjorde en forskel, sidder nu og drikker en latte med det ypperligste microfoam, har bestil en to huls dyse:woohoo:

Har lige været hos Thomas - KaffeAgent numoro uno og hente en nyristet espresso blanding..

Der skal meget til for at vippe mig af hesten nu, sip sip sip:whistle:

Her er parken

David

Comment

Davox15 wrote:
                Her er parken
                Den er topnice! Godt der var en nem løsning på drypperiet!

Jeg har ikke prøvet Thomas\' blend endnu. Hvilken af dem har du købt?

La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter

Comment

Jeg købte hans latte blanding, den er super god!!

Comment

Working...
                  X