Opslag

Collapse
No announcement yet.

Izzo vivi og deslige

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Izzo vivi og deslige

Min vej er ved at gå i retning af en opgradering. Jeg ser på mellemklasse maskinerne som f.eks. Izzo Vivi som jeg synes ser ret interessant ud.

Er der nogen der har nogen indspark hertil?

Jeg er lidt i tvivl om man skal gå op og få DB men umiddelbart ser jeg også ulemper herved i forhold til HX. HX burde på mange måder være mindst ligeså godt og nogen taler endda om at det er gavnligt for smagen at vandet \"flash\" opvarmes og ikke står varmt i en kedel længe.

Men det er ikke en HX ikke HX diskussion, mere tænkt som inspiration.
    Mazzer Mini E mod. B
    Mahlkönig K30
    Izzo Alex Duetto II
    Behmor 1600
    Torr Classic Tamper Grenadill

Re:Izzo vivi og deslige

Jeg er selv gået fra en Silva til en Vivi og har på intet tidspunkt fortrudt. Vivi\'en er absolut en dejlig maskine, temperaturstabil og utrolig let at håndtere.

Det skal selvfølgelig flushes, men det er ikke noget større problem - jeg bruger fx vandet til at varme kopperne op.

Da jeg købte Vivi, havde jeg selv de samme tanker, om jeg ville fortyde købet af en HX i forhold til en DB - men jeg har ikke fortrudt.

Jeg ved ikke om du har set denne anmeldelse af maskinen:

http://www.bellabarista.co.uk/pdf/Iz...oserlookv2.pdf

/Mette
    Izzo Vivi
    Mazzer Mini Electronic B
    Gene Café

Comment

Jeg er også glad og tilfreds Vivi-bruger.

Som DUP siger skal man lære en rutine med at flushe en del, men når det kører synes jeg ikke der er problemer.

Jeg har med fordel sat kedeltryk og temperaturen lidt ned på min, da jeg før syntes espressoen var for varm lige efter brygning. Så nu står manometret på ca. 1,1 bar, hvilket giver et godt resultat.

Comment

Jeg var meget i tvivl om HX eller dobbeltkedel, da jeg opgraderede for knap 3 uger siden, men et besøg hos KaffeMekka og en længere snak med Niels resulterede i at jeg kom afsted med en Izzo Alex MKII. Det er en super maskine, som både jeg og konen er meget glade for og flushing er i hver tilfælde ikke noget problem, når der er fast vand og afløb.
        Hvis jeg ikke havde fået et godt tilbud og ikke var så fokuseret på fast vand, havde jeg valgt Vivi, men konen gik efter \"Overkill\" i forsøg på at standse yderligere opgradititis:laugh:

Rancilio Rocky nu til stempel/filter

Comment

Altmann wrote:
          ...men konen gik efter \"Overkill\" i forsøg på at standse yderligere opgradititis:laugh:
          Det er meget sødt, men vi ved jo alle at det er meget naivt at tro i denne verden :silly:
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Altmann wrote:
            Jeg var meget i tvivl om HX eller dobbeltkedel, da jeg opgraderede for knap 3 uger siden, men et besøg hos KaffeMekka og en længere snak med Niels resulterede i at jeg kom afsted med en Izzo Alex MKII. Det er en super maskine, som både jeg og konen er meget glade for og flushing er i hver tilfælde ikke noget problem, når der er fast vand og afløb.
            Hvis jeg ikke havde fået et godt tilbud og ikke var så fokuseret på fast vand, havde jeg valgt Vivi, men konen gik efter \"Overkill\" i forsøg på at standse yderligere opgradititis:laugh:
            Har også haft set på denne. Jeg bor dog i lejlighed så mit køkken er ikke verdens største og Alex\'en er jo noget større. Det ville dog være rart med rotationspumpe samt manometer til brygtrykket og ikke kun kedlen.
            Mazzer Mini E mod. B
            Mahlkönig K30
            Izzo Alex Duetto II
            Behmor 1600

Comment

Er fødderne på Viv\'en egentlig metal eller plastik?

Yderligere er der så nogen der ved hvordan en Vivi ville være i sammenligning med en La Valentina Lever eller en af de andre La Valentina maskiner i den prisklasse. Umiddelbart har Vivi\'en en markant større kedel hvilket vel må være en fordel.?
              Mazzer Mini E mod. B
              Mahlkönig K30
              Izzo Alex Duetto II
              Behmor 1600

Comment

Det er sgu noget farligt noget det her opgraderingshalløj...

Jeg er begyndt at vurdere på om jeg skal gå skridtet videre og nappe en La Spaziale Mini Vivaldi II.... Pludselig er der jo ikke langt derop. Men jeg tænker lidt på hvor stor forskel der vil være på ydelsen. En ulempe ved Mini\'en er jo som jeg ser det at brygkedlen ikke er ret stor hvilket jo unægteligt må give temperaturudsving.

Arghhh.... Det er umuligt !
                Mazzer Mini E mod. B
                Mahlkönig K30
                Izzo Alex Duetto II
                Behmor 1600

Comment

Nogen der har noget spændende at sige om forskellen på en BFC levetta og en Izzo Vivi mk2 ?

Der er 0.4 l forskel på kedlens størrelse. Har jeg ret i at det taler for bedre stabilitet i vivi\'en?
                  Mazzer Mini E mod. B
                  Mahlkönig K30
                  Izzo Alex Duetto II
                  Behmor 1600

Comment

Hej el jefe, hvad må opgraderingen maks koste eller må den koste det den nu koster ? har du været ude og kigge i butikkerne, det kunne måske være en god ide for at indkredse dit personlige valg af maskine, istedet for som nu hvor du måske kigger lidt i blinde på hele paletten, bare et lille råd om hvad du kunne få week-enden til at gå med, også selvom du måske kommer til og kører nogle kilometer.
                    (det ville måske gøre det lidt nemmere at hjælpe efter den tur

God week-end

BadWolff
                    Fortid
                    La Marzocco GS3
                    Casadio Macinadosatore Istantaneo
                    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
                    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                    Pullman/Synesso ridgeless
                    Bumper TS
                    Motta Knockbox
                    Nutid
                    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                    French Press-Bodum 4 cup

Comment

Working...
                    X