Opslag

Collapse
No announcement yet.

Vedligehold og vaner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vedligehold og vaner

Hej og god påske!

Jeg har et par ? ang hvad der skal gøres mellem og efter skud...

- Hvis I laver flere på hinanden følgende skud er det så ikke god latin (espresso er vel italiensk:laugh: ) at tørre pf af mellem hvert skud?
    - Når kaffen er serveret og der ikke skal skydes mere lige med det første, men maskinen stadig er tændt - sidder pf så ikke i maskinen for at holde sig varm?
    - Når maskinen så skal sove og der slukkes hvad gør I med pf? Jeg har hidtil lagt den på risten, men kan den ligeså godt blive siddende i maskinen?
    - Lige et spørgsmål ang dobbeltspout - kan det undgåes at den drypper når skuddet er færdigt?

Ellers lige en god nyhed her fra Skive. Vi har haft familiebesøg idag, og jeg har lært at høre 2. knæk:woohoo: :woohoo: :woohoo: Min kones kusines mand (?!?!?! ved ikke hvad han bliver til mig, men han er vældig flink) har drukket espresso de sidste 5 år, og rister selv på Imex, gav en riste-lektion - hvilket forhåbentlig vil hjælpe...
    Nu skal der bare til at hard core ristes!!!

Glæder mig til bønnerne er afgassede og smagsklare.

God nat og sov godt.
    Mvh Martin B!
    -----
    LMWDP #387

Arrarex Caravel (+ OE/HLE-ITT tamper 43,5 mm) - Mazzer Super Jolly
    AeroPress - Hario V60 - Wilfa WSCG-2 - Gene Café CBR-101

Re:Vedligehold og vaner

1. Jeg bruger altid en børste, til at rense bryggehovedet efter hver skud. Tænder pumpen, og skrubber 3-5 sek ned i en plastikbøtte, så jeg ikke skal tømme dryppebakken hele tiden.

2. Når jeg har skrubbet gruppehovedet, og jeg skal lave et til skud, anvender jeg lidt ekstra vand fra pumpen til at skylde pfèt med(så det ikke bliver gjort
    med koldt vand fra hanen). Derefter tørre jeg det, og kværner på ny.

3. Ja - den kan lige så godt side fast, men lad være med at spænd håndtaget som når du vil lavet et skud. Jeg har været ude for, at dagen efter sad filterkurven fast rundt om bryggehovedet(lidt varmt vand igennem løsner dog den)

4. At den drypper kan syldes nogle forskellige ting, har din maskine 3-vejs-ventil? opnår du god gennemløbstid? og har du channeling?
    Rocket Cellini Classic
    Mazzer Mini

Comment

Working...
    X