Opslag

Collapse
No announcement yet.

Test: Bly i luksuskaffen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Test: Bly i luksuskaffen

Hmmmm ...

http://sondagsavisen.dk/353/01075070/
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Re:Test: Bly i luksuskaffen

Tjaa ... hvad skal man sige ?

Jeg synes faktisk det er værre at Kontra kaffe forsvarer disse maskiner, med kommentaren:
    ...\"Maskinerne bliver påfaldende bedre, jo dyrere de bliver. Prisen gør det muligt, at komme elektronik i som gør dem mere intelligente og langt mere effektive\"...

http://sondagsavisen.dk/353/01075232/

Jeg kunne forstå det hvis Kontra havde sagt noget i retning af:
    Maskinerne bliver påfaldende bedre, jo dyrere de bliver, men rigtig espresso laves ikke på automatiske maskiner, men med interesse og fornemmelse for kaffen og espressoen. Noget som ikke kan automatiseres.
    /Anders
    Lidt fattigere - men meget rigere

La Pavoni Stradivari SPH rosen træ, Reg Barber tamper, Mazzer Mini B poleret & valnød
    Simonelli Appia II - naturligvis "tunet" af Kaffemekka, Reg Barber 58,4mm tamper m. træ, Mazzer Mini B poleret & mahogni
    Hario Siphon
    HotTop 8828B
    Ascaso i-mini alu m. træ til Aeropress

Comment

Re:Test: Bly i luksuskaffen

Botnakken det er jeg helt uforstående over for. Når det nu handler om de ful automatiske maskiner er der intet galt i den udtagelse.
      Ud over det findes der altså også mennesker, som ikke gider/har tid til at lave kaffe på en mere krævende maskine. For folk der hverken har tid eller interesse til at lave kaffen ordentligt, kan en maskine der klare alt være en maskine der vil give meget mere.

Hvis du går ned til dem og siger at du er usikker på om hvilken slags maskine du skal vælge vil de sandsyneligvis også svare det du har skrevet til sidst.

Ud over det ved jeg ikke helt hvordan maskiner der udsender farlige stoffer i kaffen kan føre til et indlæg om hvilken Maskine der er de \"rigtige\":blink:
      Izzo Alex Duetto III
      Mazzer Major E

Comment

Working...
      X