Opslag

Collapse
No announcement yet.

Izzo Alex Duetto vs Nuova Simonelli Appia

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Izzo Alex Duetto vs Nuova Simonelli Appia

Hejsa

Går lidt med tanker om en af disse formentlig fremragende maskiner. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen der har nogen spændende kommentarer at knytte hertil?

Mine egne tanker går på at Appia\'en utvivlsomt vil være bedre til et cafe miljø da men jo kan gøre den mere eller mindre \"idiotsikker\". Duetto\'en er mere \"romantisk\" og kræver i højere grad en sikker hånd på rattet. Er lidt bange for at noget af det sjove går af det hvis maskinen opfører sig mere eller mindre som en fuldautomatisk maskine. Dog kan man jo ikke komme udenom at det ser ud til at Appia\'en er mere temperaturstabil end Duetto\'en. Duetto\'en ser dog også umiddelbart ud til at være ret stabil ud fra de Scace måliner jeg har set. Ikke på niveau med Appia\'en dog.

Nogen der vil byde ind med noget?
    Mazzer Mini E mod. B
    Mahlkönig K30
    Izzo Alex Duetto II
    Behmor 1600
    Torr Classic Tamper Grenadill

Re:Izzo Alex Duetto vs Nuova Simonelli Appia

Uden at være 100% tror jeg at Appia\'en er billigere? Men det har du vel undersøgt?
    Jeg ville vælge Appia\'en bare for at være lidt anderledes! Hvis den er mere temp stabil er dette også en klar fordel i mine øjne! Kendskabet til den er ikke så stort kunne jeg forstille mig, men det er da også fedt at være en slags pioner? trendsætter om man vil? Tag Appia\'en, det er det sjove valg!

Mvh Daniel
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Comment

Jeg synes faktisk at Appia\'en en den mest romantiske.
      Mvh Morten

--------------------
      Lelit Bianca
      Mazzer Major Electronic
      Mahlkönig Vario
      Hario V60
      Hario 3 kops Siphon
      Hario Skerton

Comment

Gunde wrote:
        Jeg synes faktisk at Appia\'en en den mest romantiske.
        Hvordan mener du ? Det er vel den teknisk mest avancerede .
        Mazzer Mini E mod. B
        Mahlkönig K30
        Izzo Alex Duetto II
        Behmor 1600

Comment

BaristaDK wrote:
          Uden at være 100% tror jeg at Appia\'en er billigere? Men det har du vel undersøgt?
          Jeg ville vælge Appia\'en bare for at være lidt anderledes! Hvis den er mere temp stabil er dette også en klar fordel i mine øjne! Kendskabet til den er ikke så stort kunne jeg forstille mig, men det er da også fedt at være en slags pioner? trendsætter om man vil? Tag Appia\'en, det er det sjove valg!

Mvh Daniel
          Prisen er mere eller mindre den samme. Appia\'en er faktisk lidt dyrere, men det er underordnet. Prisen har i disse 2 maskiner ikke noget at sige da det er meget tæt.

Det der nok afskrækker mig lidt ved Appia\'en er at den åbenlyst er lavet til et cafe miljø. F.eks. er højden under gruppen ret stor for at gøre plads til høje glas og take away kopper. Det skal jeg jo ikke bruge til noget så jeg vil altid have den ekstra lille bakke stående for at løfte kopperne op. Det kunne jeg dog nok leve med.

Hvordan er oplevelserne med de volumetriske målere ? Jeg mener, man bør vel selv stoppe skuddet når farven given anledning hertil. Man kunne selvfølgelig bare bruge den manuelle knap, men der er det lidt mere \"romantisk\" at trække i håndtaget ved E61 gruppen.

En anden ting er at jeg ikke har mulighed for fast vand pt. , men har dog fået oplyst at Appia\'en fint kan trække vand fra et eksternt reservoir.

Nå, men jeg skal ud og prøve begge maskiner i næste uge hvor jeg forhåbentlig bliver klogere.
          Mazzer Mini E mod. B
          Mahlkönig K30
          Izzo Alex Duetto II
          Behmor 1600

Comment

Jeg ville ikke betænke mig et øjeblik hvis jeg fik valget; duetto for the win!

Den kan bare lave bedre kaffe!(siger jeg uden af have smagt hverken fra den ene eller anden maskine)
            Vibiemme domobar super
            Mazzer mini Electronic B (nero)
            Manufacture Bottomless PF
            Manufacture PF
            RegB stamber
            RegB Knock Box
            Den store stamberstand Risteriet

Comment

Hej jeg er ny her på siden.
              Jeg har i dag en Izzo Alex dog uden pid, synes den steamer langsomt. Har også kigget på Appia, er der nogen der har købt Appia og derfor kan sige noget om denne maskine.
              Speedster
              Mahlkönig PRO M
              Hottop 8828P

Comment

Ved at ChrZacho har købt en Appia og er Begejstret Er også selv igang med at Appia i løbet af den næste måned skal stå i mit køkken.
                Vedr. Steamkapacitet på din Alex! Jeg tror egentligt at der er en del herinde der har en sådan maskine, lad os se om ikke de kan hjælpe dig videre med det \"Problem\" Tror nu nok der kan findes en snild løsning.
                Astoria Sibilla
                Bestmax Filter
                Mazzer Major Electronic
                JURA X9

Comment

tyfon wrote:
                  Ved at ChrZacho har købt en Appia og er Begejstret
                  Ja .. jeg er stadig meget begejstret for Appiaen .. laver perfekte shots og skummer mælk i et ruf.
                  Administrator på EspressoBar
                  Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                  Mazzer Kony Electronic

Comment

Tommelomsen wrote:
                    Hej jeg er ny her på siden.
                    Jeg har i dag en Izzo Alex dog uden pid, synes den steamer langsomt. Har også kigget på Appia, er der nogen der har købt Appia og derfor kan sige noget om denne maskine.
                    Hejsa.

Kontroller hvad steamkedlen står på af tryk, min erfaring siger at omkring 1,5 er bedst i de fleste situationer. Og så køb en anden steam tip, den originale er efter min mening noget værre noget...
                    Administator på espressobar
                    Izzo Alex Duetto
                    Toper Cafemino
                    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

ChrZacho wrote:
                      tyfon wrote:
                      Ved at ChrZacho har købt en Appia og er Begejstret
                      Ja .. jeg er stadig meget begejstret for Appiaen .. laver perfekte shots og skummer mælk i et ruf.
                      Ja tænkte nok at din maskine desværre ikke er billigt til salg
                      Astoria Sibilla
                      Bestmax Filter
                      Mazzer Major Electronic
                      JURA X9

Comment

Working...
                      X