Opslag

Collapse
No announcement yet.

Silvia 2009

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Silvia 2009

Hej

Tror jeg vil have mig en Silvia. Har hørt meget godt om den.

Så lige et tilbud fra kaffe agenterne på 3000,- Det er billigt synes jeg.

Men det er den gamle model ikk? For man en bedre maskine ved at købe 2009 modellen?

Eller skal jeg bare slå til mens den er på tilbud?

Re:Silvia 2009

Hej Ungsenior,

Nu får du lige et indskud direkte fra kilden :-)

Modellen på tilbud er den gamle. Den nye model har en anden bajonet/filterhåndtag samt en anden drejeknap til dampen og en ny dampdyse - fra deres professionelle Epoca maskine med 3 huller (eller er det 4 - kan ikke huske det her fra sofaen).

Indmaden er uforandret.

Jeg ved ikke om der er nogle derude der har prøvet begge modeller (og som er upartiske :-)) der kan hjælpe med valget :-)
    /Thomas
    kaffeagenterne.dk - onlinesalg af rå og ristet kaffe samt udstyr.

[img size=300]http://www.kaffe-agenterne.dk/images/kaffeagenterne-logo_lille.gif[/img]

Comment

Jeg har desværre ikke prøvet begge, men jeg kan sige, at det er en stor fornøjelse at arbejde med 2009\'eren!

Jeg købte min i starten af april og jeg har ikke fortrudt, at jeg valgte den nye model.
      Jeg kiggede på begge modeller, men steameren og det nye, flotte bryghåndtag er alle pengene værd! Jeg har ladet mig fortælle, at steameren er mere effektiv end den gamle (den nye er en tre-huls-dyse). Den skulle efter sigende være nemmere at bruge og som Niels i KaffeMekka sagde: \"den er 100 gange bedre end den gamle\":P
      Derudover kunne jeg se, at der er meget mere bevægelighed i armen - den er nemmere at arbejde med!
      Bryghåndtaget er dejligt at have i hånden og virker \"professionelt\".

En fantastisk maskine:kiss:

Comment

Jeg har den gamle, og den er jeg meet glad for. Synes umiddelbart at prisforskellen fra den gamle til den nye er lidt pebret, men fair. Den nye steamarms bevægelighed virker dog som noget jeg godt kunne bruge på min egen.
        Mvh Morten

--------------------
        Lelit Bianca
        Mazzer Major Electronic
        Mahlkönig Vario
        Hario V60
        Hario 3 kops Siphon
        Hario Skerton

Comment

ungsenior wrote:
          Hej

Tror jeg vil have mig en Silvia. Har hørt meget godt om den.

Så lige et tilbud fra kaffe agenterne på 3000,- Det er billigt synes jeg.

Men det er den gamle model ikk? For man en bedre maskine ved at købe 2009 modellen?

Eller skal jeg bare slå til mens den er på tilbud?
          Hej Ungsenior,

Ikke for at ødelægge Kaffeagenternes tilbud, men hvis du er lidt hurtig, kan du få en 2009\'er til samme pris fra en anden bruger her på EBar: http://www.espressobar.dk/index.php?...=20587&catid=8

Han kom vist til at købe en professionel 2 grps maskine mens han ventede på levering af Silviaen.
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

jeg tror jeg ville købe den nye..(uden at have prøvet den!)
            jeg er rigtig for min Silvia (den gamle), men jeg synes at det virker fornuftigt af Rancilio at gøre steam armen på den nye model mere bevægelig, den er lidt for kort og lidt for stiv på den gamle. Det gør indtryk at kaffe-mekka kalder den \"100 gange bedre..\" Jeg arbejder benhårdt pt på at blive bedre til at steame, og jeg synes det er svært. (måske har det slet ikke noget med steam tippen at gøre men mere med mine steam evner, who knows :blush: )
            Det nye portafilter handle og den nye steam knap ser rigtig fede ud, synes jeg, og fjerner lidt af Silvias knap så fede kantine agtige look.

Jeg har spurgt om Risteriet får de nye ændringer hjem, så man selv kan skifte dem ud, og det ville de forsøge at finde ud af.

Måske man også skulle spørge hos Kaffe-agenterne..
            Der er dog ingen tvivl om at uanset hvilken model du køber, gammel eller ny, får du en maskine der virkelig kan levere en god espresso.
            Held og lykke med dit valg !
            Mazzer Mini Electronic A
            TORR stamper Plan2konveks 58,6mm
            Gene Café kafferister
            Toroid mælkekande 0,35l og 0,59l
            Mypressi Twist

\\"If its uphill all the way, you should be used to it by now.\\" P. McAloon

Comment

Tak for de gode svar...

Jeg vil lige spare lidt mere op og så vil jeg købe mig en Silvia 2009 model.

Der er vel ikke rigtig andet som er lige så godt i den prisklasse??

Hilsen christian

Comment

Hey Filip -

Har du mon hørt fra Risteriet ? Hvis steameren er så meget bedre i 09 modellen vil det da være inteessant om man kan skifte ud i <09 modeller - til rimelig penge
                Izzo Alex MKII
                Casadio Istantaneo
                Pulmann tamper m. Synesso filterkurv
                Rancilio Rocky (til stempelkanderne...)

Comment

Du bli\'r utvilsomt tæskeglad for en Silvia, uanset om du ender med at købe den nye eller den \"gamle\" model - husk blot på at der er stor forskel på at være gammel eller bedaget...:-)

Men når det er sagt, så ville jeg da helt klart også selv vælge at købe den nyeste - så meget er der jo heller ikke sparet.
                  Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
                  Mario: Mahlkönig Vario, the Third
                  Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
                  Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

Thomas...

Ved du om man kan få adgang til at købe den nye damp-assembly (steamarm og drejeknap, etc) i løs vægt, så man kan opgradere den gamle model til en længere steam-arm o den nye knap?

I så fald - hvad vil prisen blive?
                    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
                    Østerbro

La Marzocco GS3
                    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Comment

Hey Filip -

Har du mon hørt fra Risteriet ? Hvis steameren er så meget bedre i 09 modellen vil det da være inteessant om man kan skifte ud i <09 modeller - til rimelig penge
                      nej, jeg har ikke hørt noget..
                      har på fornemmelsen at man måske skal kigge hos espressoparts.com hvis man er på udkig efter den nye 4 hullers steamtip.
                      Hvis vi er flere kunne vi købe sammen.
                      Mazzer Mini Electronic A
                      Gene Café kafferister
                      Mypressi Twist

Comment

ja, jeg ville være interesseret i anden steamtip i hvertfald.
                        85% of the worlds work is done by people who dont feel very well
                        -- Winston Churchill

Comment

Jeg tror dette er steamarmen inkl. steamtip, som den nye Silvia bruger:
                          http://www.espressoparts.com/product...team_Wand.html

Men da den nye steamarm kan rotere rundt, tror jeg også den må kræve en anden \"dims\" at sidde fast i.

Måske denne her: http://www.espressoparts.com/product...ter_Valve.html

Eller denne her: http://www.espressoparts.com/product...rsion_Kit.html
                          Mvh Morten

--------------------
                          Lelit Bianca
                          Mazzer Major Electronic
                          Mahlkönig Vario
                          Hario V60
                          Hario 3 kops Siphon
                          Hario Skerton

Comment

det bliver lidt teknisk og lidt dyrt...
                            jeg havde kig på denne - http://www.espressoparts.com/product/F_134_R
                            go pris, dårlig fragtpris.. as usual
                            Mazzer Mini Electronic A
                            Gene Café kafferister
                            Mypressi Twist

Comment

jeg har været i kontakt med Moccashop, der har den steamtip, der sidder på den nye Silvia 2009.
                              Den passer ikke på Silvia gamle steamarm.
                              Man kan altså ikke købe den nye steamtip og sætte den på den gamle steamarm...
                              Mazzer Mini Electronic A
                              Gene Café kafferister
                              Mypressi Twist

Comment

Working...
                              X