Opslag

Collapse
No announcement yet.

Hjælp :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjælp :-)

hej med jer!!

Jeg må jo til at starte med lige indrømme, at jeg først fornylig har fået øjnene op for god kaffe. Så hvis jeg lyder blank, så er der altså noget om det :-) Men har netop nu investeret i en Francis Francis X1.. En brugt en af slagsen. Hvis jeg skal være helt ærlig havde jeg håbet at der fulgte et håndtag med, så jeg ku starte blødt ud med de der pods.. Men ak ak, det gjorde der ikke. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe sådan et?? Har prøvet at søge på nettet, men har ikke været heldig.. Brugsanvisningen er på engelsk - jeg kan da godt engelsk - men når det er noget nyt, ku jeg da godt ha tænkt mig det på dansk - bare for ikke at smadre maskinen fuldstændig... Nååh, hvad ville jeg egentlig.. Gode råd inden jeg kaster mig ud i mit første kaffekøb og brygning, tror jeg...

Med venlig hilsen
    Karina

Re:Hjælp :-)

Tror bare du kan nøjes med at købe sådan et ESE filter, som passer til dit portafilters størrelse. Ellers syntes jeg du skulle investerer i en kværn, og komme i gang med at lave det helt fra bunden. Jeg er sikker på, du vil finde mange nyttige post herinde, hvis du går i gang - men pas på man bliver afhængig.
    Rocket Cellini Classic
    Mazzer Mini

Comment

Jeg mener at man kan købe sådan et løst håndtag i Magasin.
      Astoria Sibilla
      Bestmax Filter
      Mazzer Major Electronic
      JURA X9

Comment

Jeg er grædefærdig.. Den virker slet ikke. Jeg har sloges med sælger siden igår.. Men han mener at jeg ikke kan få pengene retur, da jeg har købt den som beset.. Men han skrev jo i sin annonce i den blå avis, at maskinen virker som den skal.. men han har kun brugt den til at lave espresso på, så han mener ikke at det er hans problem, at den ikke kan stime mælken.... Hulk hulk.. Men han påstår dog at han kommer og kigger på den i morgen, da han mener at vide lige hvad problemet er.. Kalk.. Jeg tvivler dog.. Jeg mener, bæstet kommer ikke med en lyd overhovedet. Tror ikke der er tryk på sjoveren. Suk suk...
        Men tak for jeres råd .- håber jeg vender tilbage med en anden og bedre udgave.. Så jeg kan komme igang :-)

Comment

ja, det lyder til at du er blevet tørret - en lidt trist introduktion til kaffens forunderlige verden..:-(
          Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
          Mario: Mahlkönig Vario, the Third
          Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
          Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

karinahh wrote:
            Men han mener at jeg ikke kan få pengene retur, da jeg har købt den som beset.. Men han skrev jo i sin annonce i den blå avis, at maskinen virker som den skal.. men han har kun brugt den til at lave espresso på, så han mener ikke at det er hans problem, at den ikke kan stime mælken
            Hej Karina,

Først og fremmest velkommen til EspressoBar

Hvad er det for et argument, han kommer med dér. Når man køber noget med lovning på, at den virker, så skal alle funktionerne selvfølgelig virke. Alt andet er svindel!

Jeg håber du finder ud af noget, så du kan komme i gang med den gode kaffe.
            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
            Baratza Forté
            Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Jeg kan kun give Mobak ret det er ret amoralsk, dog hvis du har købt den privat, mener jeg ikke at sælger har krav på at give dig nogen form for garanti, ud over den garanti der kan knytte sig til produktet. Et er regler, men en anden er almindelig moral øv.
              Izzo Alex Duetto III
              Mazzer Major E

Comment

Hej Karina,

Det lyder godt nok skidt. Jeg ved ikke hvad hvordan loven stiller en i sådan et tilfælde. Måske en af admins har et bud? (hint hint)

Du skriver at du vender tilbage, muligvis med en ny og bedre udgave. Hvis vil ud og købe nyt, skal du være opmærksom på at man for det man betaler for Francis Francis X1, kan få langt bedre maskiner (omend måske ikke helt så kønne).
                Mvh Morten

--------------------
                Lelit Bianca
                Mazzer Major Electronic
                Mahlkönig Vario
                Hario V60
                Hario 3 kops Siphon
                Hario Skerton

Comment

Det er amoralsk og jeg er meget spændt på om han i det hele taget dukker op idag.. Og hvis han gør, så tvivler jeg på at han tager den med retur og giver mig pengene tilbage... Men jeg må jo være tålmodig og håbe det bedste.. Indtil andet er bevist.. Men hans attitude, siger vist det hele allerede..

Jeg synes at fornemme at begejstringen kan ligge på et meget lille sted, når det handler om Francis Francis maskinen.. Jeg havde ellers læst en masse positivt om den på nettet.. Af tests osv. Kaffen skulle ihvertfald være god..Men jeg SKAL finde noget andet, hvis dette ikke lykkedes. Jeg er glad for kaffe og er træt af at drikke sprøjt. Nu vil jeg nyde noget kvalitet :-)

Tak for jeres respons...

mvh
                  Karina

Comment

Jeg er alvorligt bange for at du IKKE kan gøre meget ved det. Hvis ikke sælgers moral er høj nok til at han selv hæver handelen. Mener at man faktisk kan anlægge en form for Civilt Søgsmål MEN MEN det kan nok slet ikke betale sig desværre Brug den til at lave et alm. shot, når du så synes så sælg den igen [Med Fejlbeskrivning] Og køb istedet en Silvia, Oscar ell. andet og Nyd en helt anden oplevelse af kaffe end FrancisFrancis kan give dig. Lige mine sidste 10 Cent, LAD VÆRE og kik på design maskiner [Francis, Bodum Granos, Ascaso Dream OSV. De giver ikke efter min mening nogen form for Valuta i forhold til kaffenydelsen på feks. Silvia som kan købes en hel del billigere.
                    Astoria Sibilla
                    Bestmax Filter
                    Mazzer Major Electronic
                    JURA X9

Comment

Hør, hvad blev der af EB-tæskeholdet? Læg sælgers nr. her, så inviterer vi ham til et meet med ét punkt på dagsordenen :-)
                      Dalla Corte Super Mini
                      Mazzer Major E
                      Mahlkönig Encore

Comment

Cherub wrote:
                        Hør, hvad blev der af EB-tæskeholdet? Læg sælgers nr. her, så inviterer vi ham til et meet med ét punkt på dagsordenen :-)
                        LOL - meget vil vi gøre for at hjælpe brugerne, men dét der er vist udenfor EBars formålsparagraffer
                        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
                        Baratza Forté
                        Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Working...
                        X