Opslag

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Manufacture Technika III?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Erfaringer med Manufacture Technika III?

Hej,

efter min flirt med tanken om en Elektra Micro Casa (og mit salg af min La Valentina, der gik aaaalt for stærkt - håber du er glad Flemming), er det lykkedes mig at få en værdig afløser på banen. Jeg er blevet for gammel til one-night-standsB).

En Manufacture Technika III.

Den er et år gammel og nyligt afkalket og serviceret - så det tyder godt. Jeg skal se den enten søndag eller mandag. Hvis den ser godt ud, så skal hun med hjem.

Jeg har læst diverse reviews - også om historikken ECM/Manufactura og skiftet fra Italiensk til Tysk. Denne håndlavede tyske model skulle være et sikkert valg i forhold til kvalitet. Andet jeg har hæftet mig ved er, at HX opbygningen er ret klassisk som i de nyere HX\'ere - med TCS systemet. Og denne model er konstrueret med tanke på at gruppehovedet ikke bliver helt så varmt som i mange andre HX\'ere, hvilket betyder mindre cool-flush.

Men er der nogen af jer der har praktisk erfaring der kan sige noget mere om denne - hvad er godt og skidt?

Tak

Hilsen espresso-tørstig Carsten :woohoo:
    Vibiemme Domobar Inox
    Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Re:Erfaringer med Manufacture Technika III?

Uden overhovedet at kende til den udover hvad man kan finde på nettet, synes jeg umiddelbart den er for dyr. Jeg kiggede lidt på den fordi man kan få den med \"quicksteam\" joystick, som på Elektra maskinerne. Men når man er oppe i 13000 kroner er der i mine øjne andre der er mere interessante. Du kan jo for ikke ret meget mere få dual boiler maskiner med PID og rotationspumpe.

EDIT:
    Så lige det var en brugt maskine du kigger på.. Det ændrer jo billedet lidt. Niels fra KaffeMekka påstår at maskinerne stadig laves i Italien og at historien om Tysk kvalitet dermed falder lidt til jorden. Ikke at Italienske maskiner ikke er høj kvalitet, men det er altså ikke anderledes end mange andre maskiner.
    Mazzer Mini E mod. B
    Mahlkönig K30
    Izzo Alex Duetto II
    Behmor 1600
    Torr Classic Tamper Grenadill

Comment

el jefe wrote:
      ...Niels fra KaffeMekka påstår at maskinerne stadig laves i Italien og at historien om Tysk kvalitet dermed falder lidt til jorden. Ikke at Italienske maskiner ikke er høj kvalitet, men det er altså ikke anderledes end mange andre maskiner.
      Jeg har også læst det modsatte - men anyways. Pointen er at III\'erne skulle have fået et væsentligt kvalitetsløft ift deres tidligere II\'ere der helt sikkert var lavet i Italien.

Min pris ligger på godt halv pris . Hvis jeg ville smide 12-13k efter en anden så ville det nok blive en Dalla Corte...nå, tilbage til Technika\'en...B)
      Vibiemme Domobar Inox
      Baratza Sette 270

Comment

Brownie wrote:
        el jefe wrote:
        ...Niels fra KaffeMekka påstår at maskinerne stadig laves i Italien og at historien om Tysk kvalitet dermed falder lidt til jorden. Ikke at Italienske maskiner ikke er høj kvalitet, men det er altså ikke anderledes end mange andre maskiner.
        Jeg har også læst det modsatte - men anyways. Pointen er at III\'erne skulle have fået et væsentligt kvalitetsløft ift deres tidligere II\'ere der helt sikkert var lavet i Italien.

Min pris ligger på godt halv pris . Hvis jeg ville smide 12-13k efter en anden så ville det nok blive en Dalla Corte...nå, tilbage til Technika\'en...B)
        Til den pris er der jo ikke så meget at være bekymret for. Jeg tror egentlig ikke maskinen er forskellig fra diverse andre maskiner i den klasse. Men kan du ikke lide den er det jo nok relativt nemt at komme af med den uden det store tab.
        Mazzer Mini E mod. B
        Mahlkönig K30
        Izzo Alex Duetto II
        Behmor 1600
        Torr Classic Tamper Grenadill

Comment

Glem Technika\'en for mit vedkommende. Så skulle der være en Izzo Alex Duetto på vej til Smørum :woohoo: - så snakker vi ikke mere opgraditis i laaaang tid (:P).

Skulle der være interessenter til Technika\'en som faktisk lyder ret fin, så send mig en PM og i får info om sælgeren.
          Vibiemme Domobar Inox
          Baratza Sette 270

Comment

Brownie wrote:
            Glem Technika\'en for mit vedkommende. Så skulle der være en Izzo Alex Duetto på vej til Smørum :woohoo: - så snakker vi ikke mere opgraditis i laaaang tid (:P).

Skulle der være interessenter til Technika\'en som faktisk lyder ret fin, så send mig en PM og i får info om sælgeren.
            Sådan

/Wolff
            Fortid
            La Marzocco GS3
            Casadio Macinadosatore Istantaneo
            Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
            Reg Barber 58mm Anodized/Stål
            Pullman/Synesso ridgeless
            Bumper TS
            Motta Knockbox
            Nutid
            Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
            French Press-Bodum 4 cup

Comment

Tillykke med købet Brownie!

Hvis jeg skulle opgradere lige nu og her skulle det helt klart også være til en Duetto!
              Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Så er der to i Egedal Kommune. Er det Mk2 du har bestilt ?
                Håber Nesa kan følge med når vi fyrer op på alle kedlerne
                Tillykke

Comment

lækkert valg, man bliver helt misundelig . Godt at se du alligevel blev rask og opgav lever maskinerne.
                  Nuova Simonelli Musica
                  Mazzer Major (espresso)
                  58 mm Pullman Barista tamper
                  Gene Café rister
                  Diverse stempelkander og andet gejl

Comment

Tillykke med valget. Det er jo lige efter mit hjerte...
                    Administator på espressobar
                    Izzo Alex Duetto
                    Toper Cafemino
                    Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                    Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Golf20 wrote:
                      ...Er det Mk2 du har bestilt ?
                      Nej, det er en 1\'er - så noget skal der vist ske med de plastic ben og evt. skiltet af - den er ½ år brugt (med garanti og kvittering fra Kaffemekka).

Skall wrote:
                      lækkert valg, man bliver helt misundelig . Godt at se du alligevel blev rask og opgav lever maskinerne.
                      Ja, det var noget af en hjerneblødning. No offense til lever-ejere, jeg synes de er rigtig fede. Men jeg tror jeg ville blive træt af det hvis det var min primære maskine.

Håber du er ved at få tæmmet Valentina\'en

Roed wrote:
                      Tillykke med valget. Det er jo lige efter mit hjerte...
                      Ja - de specs, reviews og kommentarer fra ejere lader ikke meget tvivl tilbage. Så er det også spm og man er til crome-monster eller plastic-monster...det mest tidløse og stabile at se på synes jeg er crome...

Jeg vil nok høre dig om nogle fif på et tidspunkt. Men den skulle jo være til at gå til. I første omgang tapper jeg fra mit BestMax - er der noget indbygget flojet siden det kan køre på tank?
                      Vibiemme Domobar Inox
                      Baratza Sette 270

Comment

Jeg ved faktisk ikke hvordan de har lavet anordningen mht bryg fra tank.
                        Men mon ikke der sidder et eller andet og styrer det. Ellers kan man (efter hvad jeg har hørt) vel på sigt ødelægge pumpen...

Er der nogen der ved hvordan den er konstrueret?
                        Administator på espressobar
                        Izzo Alex Duetto
                        Toper Cafemino
                        Kværna 1F, Mazzer Mini Electronic A, Rocky
                        Pullmann deluxe, Pullmann Barista, Rusbjerg tamper model 2 (prototype ver 2)

Og en masse andet lir... Men alligevel ikke nok...

Comment

Working...
                        X