Opslag

Collapse
No announcement yet.

My Baby :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• My Baby :-)

Hej alle sammen, jeg tænkte jeg lige ville dele denne nyhed og glædelige oplevelse sammen med jer. Jeg har længe gået og kigget efter en \"opgradering\" af min Isomac TEA og har haft en Izzo Alex Duetto og en Vibiemme Domobar Super PID Electronic i kikkerten. Valget blev en Vibiemme... Den passede ind på pladsen hvor min Isomac TEA har tjent mig og familien godt i et stykke tid og Alex var bare for bred... Det er to fede maskiner men jeg er ualmideligt godt tilfreds med valget af Vibiemmen.

Det at den er Electronic og ikke manual er for mig et plus, jeg kan kode en af de fire knapper til et hurtigt flush mens jeg kværner og så er gruppen parat med det samme. Ligeledes har jeg så kodet en anden af de fire knapper til at brygge 2 kopper... Det spiller maks. Trykket er tunet ind på 9bar ved brygning og steameren er uovertruffen i styrke og kvalitet.

Det skal lige siges at den er hentet hjem fra Kaffe Mekka og Niels har virkelig gjort et godt stykke arbejde, god service og meget fin gennemgang af maskinerne, så jeg var godt rustet til valget. Den kommer til at tjene os godt som \"husalter\" i meget lang tid, forhåbentligt

Vedhæftet er nogle billeder af den og så lige et skud af en latteart (first timer, ja jeg ved der er bobler) men som et første forsøg er jeg ovenud tilfreds

LM GS/3 MP
    BestProtect Filter
    Compak K-10 Fresh
    Tools: espro/RB/Pullman
    Roaster: 800N Connoisseur

Re:My Baby :-)

Smukt, teløk er Casadioen også købt hos Niels ?

/Wolff
    Fortid
    La Marzocco GS3
    Casadio Macinadosatore Istantaneo
    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
    Pullman/Synesso ridgeless
    Bumper TS
    Motta Knockbox
    Nutid
    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
    French Press-Bodum 4 cup

Comment

Tillykke med købet, det er altså en super flot maskine!
      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Til lykke

Fed fed maskine...B)

Husk at sende nogle billeder mens du brygger et shot...
        Nuova Simonelli Appia
        Compak K10
        Gene roaster

Comment

Casadioen er ikke købt hos Niels desværre, men det er Hottoppen og tro mig jeg vender tilbage til Niels når der er behov for flere udvidelser. Jeg er ovenud tilfreds med setuppet og jeg vil se om ikke jeg kan poste et lille klip af et buttomless shot når lige jeg har tunet mig ind på den Indtil videre smager selv malabaren skønt... tjah, malabaren ristet i hottoppen er kommet yderst heldigt ud eller også er det mine smagsløg, for den har den fineste aroma og det er kun blevet bedre efter den er kommet i Vibiemmen.
          LM GS/3 MP
          BestProtect Filter
          Compak K-10 Fresh

Comment

ved du hvor den måler temperaturen henne (altså den der vises i displayet)

det jeg tænker på er om den stemmer overens med den temperatur man udsætter kaffe pucken for??
            Nuova Simonelli Appia
            Compak K10
            Gene roaster

Comment

Den temperatur der vises i PID displayet, er den temperatur der er i kedlen, så når PID displayet viser de 101-102 så vil temperaturen komme ud i omegnen af 93.5 Men dette kan tunes ind og stilles meget mere nøjagtigt med lidt sofistikeret udstyr. Lige nu surfer jeg lidt op og ned og smager mig frem til hvor den rammer plet. The sweet spot.
              LM GS/3 MP
              BestProtect Filter
              Compak K-10 Fresh

Comment

Tilykke med den rigtig flotte maskine.

Comment

Også et stort tillykke herfra! Det ser lækkert ud!

Jeg var slet ikke klar over, at der var kommet en ny VBM model - men spændende ser den ud. Nu kunne jeg jo google for at få svar på mine spørgsmål, men stiller dem lige her alligevel.

Har maskinen pre-infusion? Jeg mindes kun at have set én maskine tidligere, med E-61 bryghoved (ved godt det ikke er E-61 men VBM\'s eget der sidder på deres maskiner)og det er Valentina\'en. Den har nemlig ikke pre-infusion på den automatiske model.

Som jeg lige kan se, kan maskinen indstilles volumetrisk (det at den lader en forprogrammeret mængde vand løbe igennem til et shot/dobbelt shot) men kan den ikke sættes på free-run også? (altså manuel start-stop af skud).
                  Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Hej Søren, ja den kan sættes til manuelt start/stop af skuddene, det sker ved at trykke på den knap der sidder længst til højre, ligeledes er der preinfusion, så der er tænkt på det hele. Desuden så er min model uden fast vand, men til gengæld har den så en 4 liter vandbeholder. Det er bare en nice maskine....
                    LM GS/3 MP
                    BestProtect Filter
                    Compak K-10 Fresh

Comment

Det lyder lækkert )

Gad vide hvad de har ændret ved gruppehovedet... så vidt jeg ved fra Valentinaen er det vist mere end småting - men spændende er det!

Den ser i hvert fald rigtig lækker ud!
                      Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Så kommer der her det første shot med bottomless filter... Ingen grund til at kommentere at der er channeling og lidt blonding, dette er mere for et lille \"show off\" den brygger super og jeg brugte den foruddefinerede dobbeltast og brygget gik igennem på 1,2, 25 sec. fra første dråbe.

LM GS/3 MP
                        BestProtect Filter
                        Compak K-10 Fresh

Comment

Flot flot setup, tilliykke med Baby & Co.
                          Astoria Sibilla
                          Bestmax Filter
                          Mazzer Major Electronic
                          JURA X9

Comment

Det var da en helt absurd lækker maskine! Må man spørge, hvad den har kostet?

Comment

Hej ABW, du må gerne spørge men det eneste svar jeg vil komme med var at den ikke var billig, men alle pengene værd. Ja, den er ualmindelig lækker... uhmmm......
                              LM GS/3 MP
                              BestProtect Filter
                              Compak K-10 Fresh

Comment

Working...
                              X