Opslag

Collapse
No announcement yet.

La Pavoni PRH

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• La Pavoni PRH

Hej alle sammen.

Er der nogle der har erfaringer med denne : La Pavoni PRH Proff ?
    Er kaffe bare kaffe ?

Re:La Pavoni PRH

Kan ikke lige spotte den store forskel mellem Proff og Europiccola, udover at den har en større kedel.

Kender en der har en Europiccola .. skal se om jeg kan lokke ham til at give hans indput.
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

ja det er en super fed maskine!!
      Forskellen på Europiccola og proffesionel er bla. kedeltryk manometer hvilket ikke er helt uvæsenligt.
      Det jo en 100% manuel maskine så der skal arbejdes for sagen, tilgengæld er det, syntes jeg, en super sjov måde at lave kaffe på. Jeg har lige pt en Elektra microcasa a leva, som er en spring lever maskine, det er noget lettere at bruge end La Pavoni\'en.
      Men jeg vil på ingen måde afvise at Elektraen bliver skiftet ud med en La Pavoni Proffesionel PLH eller en GRL i en nær fremtid.
      Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Comment

Okay, så jeg er ikke helt gal på den kan jeg høre

Jeg syntes nu den den fed ud i messing og kobber, så PRH er kun for at få det med.
        Er kaffe bare kaffe ?

Comment

Nopanic wrote:
          Okay, så jeg er ikke helt gal på den kan jeg høre
          Nej på ingen måde!! men det er ikke en maskine man skal køben hvis man skal bruge den til at servere 6 latte i løbet af kort tid, men det er der imod en fed maskine og stå oh hygge sig med at lave en kop kaffe eler to til sig selv.

Nopanic wrote:
          Jeg syntes nu den den fed ud i messing og kobber, så PRH er kun for at få det med.
          Det er jo smag og behag,jeg er personligt mere til chrom udgaven, men kan sagtes forstå fasinationen af kobber og messing.
          Har du købt maskinen?? igivet fald hvor har du handlet?
          Michael EPO Rasmussen

Comment

EPO wrote:
            men det er ikke en maskine man skal køben hvis man skal bruge den til at servere 6 latte i løbet af kort tid, men det er der imod en fed maskine og stå oh hygge sig med at lave en kop kaffe eler to til sig selv.
            Er det pga. kedlens vol. eller hva ?

EPO wrote:
            Har du købt maskinen?? igivet fald hvor har du handlet?
            Nej har ikke købt endnu, har kigget på en brugt, men kan ikke finde ud af om man skal købe brugt eller nyt.
            Er kaffe bare kaffe ?

Comment

Maskinen bliver for varm til at lave meget mere end to skud espresso; hvis ikke du har læst den så er der meget godt at finde i denne:

Coffeegeek review
              La Spaziale S1 Vivaldi Mini
              Macap M4
              Ascaso I-mini til stempel
              Gene Café
              Faema Faemina Anni 50

Comment

SørenJ wrote:
                Maskinen bliver for varm til at lave meget mere end to skud espresso; hvis ikke du har læst den så er der meget godt at finde i denne:

Coffeegeek review
                Man kan sagtens lave mere end to skud i streg på La Pavoni men det kræver at man lidt kreativ, man kan bla. gøre det ved at slukke maskinene mens man trækker det andet skud, og så tænde den igen når man skal til at lavde det tredie. Man kan også bruge en kold våd klud til at køle gruppe hoved ect.
                Mens man begynder at steame så bliver lidt svære at lave mange drikke i streg.
                Der er en del temperatur suffing på en Pavoni og man kommer derfor til at bruge en del vand og liter bliver derfor hurtigt brugt(jeg ved godt at Proff har en 1,6 liter kedel man, den skal kun fydes med 1,2 liter ellers kan man ikke steame), og da man ikke bare kan fylde vand på maskinen så bliver det lidt besværligt.
                Michael EPO Rasmussen

Comment

Det lyder som om der skal leges lidt, men det gør heller ikk noget.
                  Men får man nu den pukkelryggede på besøg, hvor længe går det så mellem man kan lave skudene.
                  Jeg tænker: man kan lave 2 og hvor lang tid skal man så vente ? til maskinen starter op igen ?
                  Er kaffe bare kaffe ?

Comment

Nopanic wrote:
                    Det lyder som om der skal leges lidt, men det gør heller ikk noget.
                    Men får man nu den pukkelryggede på besøg, hvor længe går det så mellem man kan lave skudene.
                    Jeg tænker: man kan lave 2 og hvor lang tid skal man så vente ? til maskinen starter op igen ?
                    Der jo ikke nogen pumpe som skal bruge strøm, så det eneste man skal bruge strøm til er varmelegemet.
                    Så med lidt træning kan man \"sagtes\" blive ved med at brygge til der ikke er mere vand tilbage i kedlen. Jeg kan ikke sige præsis hvor lang tid man skal vente da det er forskellig fra maskine til maskine. Men på den Elektra som eg har lige PT slukker jeg for maskinen lige efter jeg har trukket 2 skud og så tænder jeg den igen lige efter jeg har trukket det 3. skud. På den måde kan jeg lave 4 skud lige efter hinanden som er rimelig konsistente.
                    Men hvis du skal steame bliver du nødttil at ha\' power på mskinen ellers er der ikke steam kraft. På Elektra\'en starter jeg med at steame mælken og så træker jeg skudene bag efter. Men prøv dig frem og god fornøjelse
                    Michael EPO Rasmussen

Comment

Working...
                    X