Opslag

Collapse
No announcement yet.

kedel tryk jurstering (single boiler Domobar)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kedel tryk jurstering (single boiler Domobar)

Hei Domobar ejere (eller tidligere ejere Domobar ejere (jeg ved i er der ude))

Mens jeg ligger hjemme og plejer mit knæ har jeg fået lov til at låne en Vibiemme Domobar, man kan jo ikke ligge hjemme uden at kunne lave kaffe
    Nå men jeg har lige et lille teknisk spørgsmål, jeg har leget lidt med kedeltrykket, da kaffe var lidt varm (ca 98 grader inch
    Men når jeg jurstere trykket sker der enten ingen ting (jeg drejede næsten en halv omgang og temperature gik far 98 til 97,3) eller en hel masse (et lille bitte nyk ændret temperature til 91 grader :huh: , mit spørgsmål er derfor, hvor meget skal jeg jurstere??
    Michael EPO Rasmussen

Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger. - Friederich Nietzsche

Re:kedel tryk jurstering (single boiler Domobar)

Min domobar single boiler var justeret perfekt (94-95 grader så vidt jeg husker), så jeg ændrede aldrig på trykket. Så jeg kan desværre ikke bidrage med noget.

(PS: Skal lige huske at skrive, at jeg alligevel svarede på dette indlæg, fordi EPO spurgte mig specifikt i chatboksen )
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

MoBak wrote:(PS: Skal lige huske at skrive, at jeg alligevel svarede på dette indlæg, fordi EPO spurgte mig specifikt i chatboksen )[/quote]
      tak tak :laugh:
      Michael EPO Rasmussen

Comment

MoBak wrote:
        Min domobar single boiler var justeret perfekt (94-95 grader så vidt jeg husker), så jeg ændrede aldrig på trykket. Så jeg kan desværre ikke bidrage med noget.

(PS: Skal lige huske at skrive, at jeg alligevel svarede på dette indlæg, fordi EPO spurgte mig specifikt i chatboksen )
        Jo Jo, ellers er det vel egentligt også spam
        Astoria Sibilla
        Bestmax Filter
        Mazzer Major Electronic
        JURA X9

Comment

Problem solved!!
          Af en eller anden uforklarelig årsag, er jursteringen \"bare\" super følsom i området omkring de 94-95 grader.
          Men efter en del skruen frem og tilbage (i sindsygt små ryk) lykkeds det og temperaturen er nu (efter 5 sek flush, lige efter lampen slukke) 94,6 grader.
          Michael EPO Rasmussen

Comment

Working...
          X