Opslag

Collapse
No announcement yet.

Teknisk spørgsmål....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Teknisk spørgsmål....

Angående min Vibiemme, så har jeg før skrevet et indlæg om at der ligesom ikke var damp nok til den originale steamtip og defor skiftede jeg den ud med en Gold Pro 2 som virker fint, dog har jeg lagt mærke til at der godt kan dryppe lidt vand fra den... Lad os sige 15 efter at jeg har brugt maskinen...

Jeg forsøgte så at se hvor meget vand/kondens der kom ud ved steamingen og der kom ret meget ud, steamen var på ingen måde tør, som den var ved min Isomac eller andre maskiner jeg har prøvet...

Hvor våd en steam har i andre og har nogle der er mere tekniske end jeg er på denne front give et bud på hvad der kunne være årsagen?

Jeg prøvede også at tage steamtippen af og tændte for steameren og her blev et viskestykke vådt i løbet af 5 sec.

/wedoo
    LM GS/3 MP
    BestProtect Filter
    Compak K-10 Fresh
    Tools: espro/RB/Pullman
    Roaster: 800N Connoisseur

Re:Teknisk spørgsmål....

Her er hvad jeg ved/tror/har hørt ... :unsure:

1. Kedlens størrelse har betydning
    2. Forholdet mellem vand og damp i kedlen, jo mindre vand jo bedre.
    3. Dampens afkøling, på sin vej ud til dysen.

1 og 2 er der ikke meget du kan gøre ved.
    3\'eren ... prøv at blæse dit dampsystem godt igennem og derved få det varmet op, det ville vel mindske kondenseringen af dampen.
    Administrator på EspressoBar
    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
    Mazzer Kony Electronic

Comment

ChrZacho wrote:
      Her er hvad jeg ved/tror/har hørt ... :unsure:

1. Kedlens størrelse har betydning
      2. Forholdet mellem vand og damp i kedlen, jo mindre vand jo bedre.
      3. Dampens afkøling, på sin vej ud til dysen.

1 og 2 er der ikke meget du kan gøre ved.
      3\'eren ... prøv at blæse dit dampsystem godt igennem og derved få det varmet op, det ville vel mindske kondenseringen af dampen.
      Nr 2 kan man godt gøre noget ved - men det skal være med allerstørste forsigtighed!!!

Hvis man sænker sensoren til vandniveauet i dampkedlen en smule får man også sænket vandspejlet. Dette kan give en tørre damp. Men igen - vær forsigtig! Blotter man varmelegemet er det ikke så godt!
      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
      Baratza Forté
      Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Jeg vil bede Niels kigge på det, for det er ret meget damp der kommer ud og ser absolut ikke ud som om det er normalt... Det som du skriver MoBak, var også noget jeg havde læst et sted, men kunne ikke rigtigt finde kilden til det igen, derfor smed jeg spørgsmålet herinde

Jeg har prøvet at køre damp igennem i lang tid uden den blev tørrer af den grund, tværtigmod, det er som om der samler sig kondens ned igennem systemet, så dampen er ikke kontinuerlig, det er som om der sætter sig noget i røret \"læs\" vand og bliver så skudt ud sammen med dampen og derved bliver den våd....

Nå men, jeg er så småt på vej på ferie, så vi \"ses\" når jeg er tilbage igen... Until then, happy espresso

/wedoo
        LM GS/3 MP
        BestProtect Filter
        Compak K-10 Fresh

Comment

wedoo wrote:
          Jeg vil bede Niels kigge på det, for det er ret meget damp der kommer ud og ser absolut ikke ud som om det er normalt... Det som du skriver MoBak, var også noget jeg havde læst et sted, men kunne ikke rigtigt finde kilden til det igen, derfor smed jeg spørgsmålet herinde

Jeg har prøvet at køre damp igennem i lang tid uden den blev tørrer af den grund, tværtigmod, det er som om der samler sig kondens ned igennem systemet, så dampen er ikke kontinuerlig, det er som om der sætter sig noget i røret \"læs\" vand og bliver så skudt ud sammen med dampen og derved bliver den våd....

Nå men, jeg er så småt på vej på ferie, så vi \"ses\" når jeg er tilbage igen... Until then, happy espresso

/wedoo
          Prøv lige en enkelt ting.

Luk lidt vand ud af varmtvandshanen. Det skal være så meget som muligt uden at pumpen starter og fylder kedlen igen. Prøv så at tømme steamen for den lille mængde kondens, der altid samler sig, og se om dampen er blevet tørre. Hvis dette hjælper, kunne det tyde på, at det ville hjælpe at sænke sensoren lidt. Jeg tror at problemet nogle gange er, at de har justeret sensoren lidt for højt, så vandspejlet lige nøjagtid når op over kanten til steamudtaget i kedlen. Om det er tilfældet på VBM ved jeg ikke. Men prøv at foretage ovenstående forsøg
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Hej, så er jeg hjemme fra ferien igen og har haft tid til at kigge på espressomaskinen. Niels guided mig til at sænke sensoren og ganske rigtigt, nu er steamen ganske fin og tør, før kom der ualmindeligt meget damp/vand ud og det lignede absolut ikke noget jeg har set tidligere, så jeg antog der måtte være noget galt.

Tak for hints og gode forslag Rigtig god lørdag til alle....
            LM GS/3 MP
            BestProtect Filter
            Compak K-10 Fresh

Comment

Working...
            X