Opslag

Collapse
No announcement yet.

Strømforbrug ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Strømforbrug ?

Jeg har for nylig købt en dejlig Rocket Cellini Espressomaskine som jeg er super glad for. Jeg drikker ca 2-3 espresso baserede kaffedrikke om dagen.
    Nu er så spørgsmålet : Kan det bedst betale sig at tænde og slukke maskinen de 3 gange om dagen eller skal jeg lade den stå tændt hele dagen ?

Jeg er godt klar over maskinen bruger ca. 2000 W når den starter op men hvad når den står tændt ?

Jeg er osse godt klar over maskinen skal varme op og kaffen smager bedst når den er rigtig varm.

Mvh Bjarne
    Bjarne. København K

Rocket Cellini
    ECM K2
    Reg Barber stamper

Re:Strømforbrug ?

Det har været diskuteret et par gange før, og jeg mener konklusionen varierer alt efter hvilken maskine det handler om.

Du kan låne sådan en strøm-måler og køre nogle test for at afgøre hvad der i dit tilfælde bedst kan betale sig.
    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jeg kan ikke komme på noget svar på dit spørgsmål, men hvis du søger på forum, tror jeg du kan finde noget. - Det har i hvert fald været diskuteret før.

Personligt har jeg sat en timer til min Silvia. Den tænder en times tid inden jeg står op, slukker igen v. 9 tiden, og starter så igen en times tid inden jeg kommer hjem fra arb, hvorefter den er tændt til 21 tiden.

Jeg aner ikke hvad det betyder for mit strømforbrug, men jeg synes det fungerer fint.
      Mvh Morten

--------------------
      Lelit Bianca
      Mazzer Major Electronic
      Mahlkönig Vario
      Hario V60
      Hario 3 kops Siphon
      Hario Skerton

Comment

Hvilken timer er det og hvad koster sådan noget?

Har også hørt om nogle der kunne tænde deres maskine med sms Nogle erfaringer på det punkt?

Jeg plejer at tænde min Duetto når jeg står op, dvs. ca. 30 min. inden jeg skal bruge den. Så slukker jeg når jeg tager på arbejder og tænder den som regel når jeg kommer hjem igen. Hvis jeg ved at jeg ikke skal bruge den herefter slukker jeg igen.

Dion
        Izzo Alex Duetto
        Casadio

Comment

Hmm mange gode forslag.. tror jeg vil prøve at skaffe sådan en forbrug måler og lave nogle tests..

Mvh Bjarne
          Bjarne. København K

Rocket Cellini
          ECM K2
          Reg Barber stamper

Comment

Hvilken timer er det og hvad koster sådan noget?
            Jeg har en a la nedenstående. Tror jeg gav 30-40 kroner for den i Super Best.

http://joel.des.dk/katalog/fullitem....id=3799&idx=0&
            Mvh Morten

--------------------
            Lelit Bianca
            Mazzer Major Electronic
            Mahlkönig Vario
            Hario V60
            Hario 3 kops Siphon
            Hario Skerton

Comment

Jeg og RuneL målte en gang fra en Silvia...

Se her!
              Vibiemme Domobar Inox
              Baratza Sette 270

...when the pupil is ready, the teacher will appear...

Comment

Nu har jeg lånt sådan er måler fra \"Elsparefonden\" som faktisk er smart og kan en masse.

Mine målinger viser : Det koster ca 35 øre at varme den op (ca.15 min) og allerede der laver den faktisk fin espresso. Så har jeg testet at lade den stå tændt en hel dag. Ca. 9 timer. Koster tæt på 3 kr + opvarming til 35 øre..

Hvis mine beregninger holder og jeg drikker en 2-3 kopper espressobaserede kaffe om dagen tror jeg altså bedst det kan betale sig at tænde og slukke den hver gang.

Passer det nogenlunde med jeres målinger ?

Mvh <Bjarne
                Bjarne. København K

Rocket Cellini
                ECM K2
                Reg Barber stamper

Comment

Working...
                X