Opslag

Collapse
No announcement yet.

Et par spørgsmål om Silvia...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Et par spørgsmål om Silvia...

Har lige fået mig en Silvia. 1½ år gammel dog... Der var ikke manual til, så jeg undrer mig meget over hvad den midterste knap er til? Altså, den lige ovenfor knappen til damp...

Nogen der kan hjælpe?

Derudover sidder mit damphåndtag løst.. Jeg kan tage det ud af maskinen og indtil for nylig virkede det fint, men nu virker det til at gevindet i plastikhåndtaget er blevet \"gnavet\" istykker, så nu får håndtaget ikke ordentligt fat i ventilen inde i maskinen og kan derfor fortsætte rundt i det uendelige. Er der andre der har haft det problem? Og hvor kan man få fat i reservedele? Problemet startede vist i øvrigt med at en lille plastik-rem på enden af damphåndtaget knækkede... hmm...

Derudover virker det til, at damp-delen har \"et sejt punkt\". Der er et sted hvor håndtaget er ekstra svært at dreje. Er det noget man kan fikse?

Tak!

/Rasmus
    Rancilio Silvia
    Gaggia MDF
    Gaggia Baby Twin
    Xpressivo Barista Tamper
    Bodum Santos kolbebrygger
    Philips Senseo

Re:Et par spørgsmål om Silvia...

Har lige fået mig en Silvia. 1½ år gammel dog... Der var ikke manual til, så jeg undrer mig meget over hvad den midterste knap er til? Altså, den lige ovenfor knappen til damp...
    Den er til vand ud af dampdyssen. Til the og amerikanoer og sådan. (Jeg bruger dog altid vand fra elkedlen, da vandet fra espressomaskinen, egentlig ikke smager godt.)
    Mvh Morten

--------------------
    Lelit Bianca
    Mazzer Major Electronic
    Mahlkönig Vario
    Hario V60
    Hario 3 kops Siphon
    Hario Skerton

Comment

Re:Et par spørgsmål om Silvia...

Hvis du googler \"rancilio silvia user manual\" vil en de første resultater være: http://www.espressotec.com/store/pc/...via_manual.pdf

Voila!
      La Marzocco GS/3 AV
      Mahlkönig K30 Vario
      Mahlkönig Vario Home m/stålknive
      La Pavoni Professional
      Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
      BLOG

Comment

Working...
      X