Opslag

Collapse
No announcement yet.

Anbefal fuld/ automatisk maskine.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Anbefal fuld/ automatisk maskine.

Er gammel ven, har sat mig på opgave, find bedste fuldautomatiske espressomaskine til hans lille firma.

Den skal bruges på lille arbejdsplads, med 3-4 medarbejder.

Som jeg kan forstå det, så mister man næsten al kvalitet, ved at gå over til de fuldautomatiske maskiner.

Jeg tænkte på at anbefale semi-automatik maskine ala.
    Rancilio Epoca ST1

Jeg kan ikke rigtig se, andet vil være passende, hvis kvalitet skal følge med.

Det tager selvfølgelig lidt tid, at lave hurtig arbejds espresso på den, men hvad er alternativ ??

MVH

Re:Anbefal fuld/ automatisk maskine.

Måske en NS Apia - Zacho har fået en - måske nogle erfaringer derfra!
    Izzo Alex Duetto
    Casadio

Comment

trinidad wrote:
      Jeg tænkte på at anbefale semi-automatik maskine ala.
      Tror jeg er en dårlig ide ... medmindre de er med på ideen.

Man kan godt få en fuld automatisk maskine der kan lave en go kaffe ... men de er pænt dyre, de billige kan ikke lave ordentlig espresso og mælkeskum.
      Administrator på EspressoBar
      Nuova Simonelli Appia 1.GR.
      Mazzer Kony Electronic

Comment

Jeg tror der ligger tidligere posts på fuldautomatiske maskiner.

Og som ChrZacho også skriver, så tror jeg de skal være helt med på idéen i en alm. semiauto espressomaskine, før det bliver en success.

På mit arbejde står der en fuldautomatisk Jura Impressa, og den laver såmænd udemærket kaffe. Det er bare ikke epsresso i alm. forstand den laver. Men med det tilhørende mælkeskummesystem er det såmænd et udemærket kompromis. Hvis da bare bønnerne blev opgraderet lidt, ville det skam være ganske godt

Et eller andet siger mig, at vil man have god kaffe på arbejde, skal man enten selv kunne tage beslutningen om en espressomaskine, eller simpelthen bare lave stempel eller aeropress. Og hvis din ven ikke er fuldstændigt indforstået med en alm. espressomaskine, så tror jeg en fuldautomatisk er et udemærket bud.

Held og lykke med jagten, skrive endeligt lige herinde hvad i har fundet ud af
        Nuova Simonelli Oscar - Stempelkande - Aeropress
        Mahlkönig \\\"DDR\\\" Guatemala - Compak K3 Chrome

Comment

Jeg ville også holde mig til den fuldautomatiske. Anbefal dem at kontakte nogle af de seriøse forhandlere, som handler med profesionelle maskiner. Nu er jeg fra Jylland og kender derfor forhandlerne herovre bedst. Og jeg ved at både kaffemekka og kaffeagenterne tilbyde gode løsninger, som kan lave rigtig fin kaffe. Og sådanne steder kan de også finde ud af, at proportionere maskinerne til antallet af medarbejdere, så skidtet kan holde.

Med hensyn til steaming, så jeg en \"kontormaskine\" ved Stellini i Odense, som lavede meget nær perfekt mælkeskum bare ved at fylde mælk i en pitcher og stille den ind under steameren. Jeg har aldrig set noget lignede og 95 ud af 100 \"baristaer\" rundt om på de danske cafér og restauranter, vil ikke kunne steame bedre. Jeg tror det var den maskine her, som bestemt er et kig værd, hvid de prioriterer god mælk til deres kaffe.
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Comment

Mange tak for de forskellige bud...
            Min ven og hans kollega er blevet lidt nysgerrig på kaffe, efter at have besøgt mig..

Jeg tror bare deres magiske grænse ligger på max 10.000 kr
            ( Det er svær grænse, hurtig, let og rimelig kvalitet / pris. )

Selvom, jeg må erkende Stelling ser rigtig godt ud, men den ligger på min. det dobbelte.

Comment

Hvad med kværn??
              Administrator på EspressoBar
              Nuova Simonelli Appia 1.GR.
              Mazzer Kony Electronic

Comment

Om det er en Epoca eller Appia er underordnet. Det vigtigste, forudsæt din ven vælger den løsning, er at medarbejderne er med på at skulle lære at betjene maskineriet først. - Og som Zacho skriver, kræver det self. også en kværn. Her tænker at jeg at en no fuss (når den først er indstillet) doserless som Casadio ville være en god løsning.

Og udover det kræver denne løsning også stamper, mælkekander, diverse udstyr og god kaffe.

Jeg tror kun at en løsning som denne ville kunne lykkes tilfredsstillende, hvis man har en lokal kaffe nørd, der 1.) kan sprede entusiasme og vise folk hvordan det skal gøres, og hvordan det skal smage, og 2.) stå for vedligeholdelsen.

Umiddelbart tror jeg derfor, at den løsning som en automatisk også ville være OK. Den kræver selvfølgelig også vedligeholdelse og gode bønner.

Endelig er der jo også Nespresso. Det er OK og totalt no fuss.
                Mvh Morten

--------------------
                Lelit Bianca
                Mazzer Major Electronic
                Mahlkönig Vario
                Hario V60
                Hario 3 kops Siphon
                Hario Skerton

Comment

Nespresso system var også noget jeg overvejede at anbefale.
                  Man er selvfølgelig meget afhængig af de lidt dyre kapsler.

Ellers har DeLonghi ESAM 6600, været noget jeg alvorligt seneste døgn har overvejet at anbefale.

Alm. bønner, automatisk system og frisk mælk.
                  Synes deres demo video ser ... acceptebel nu og en \"no brainer.\"

LINK

Comment

Kontakt evt. Kontra vedr. firma kaffe....

/Wolff
                    Fortid
                    La Marzocco GS3
                    Casadio Macinadosatore Istantaneo
                    Hottop KN8828-P

BWM S M/LCD på vandværket
                    Reg Barber 58mm Anodized/Stål
                    Pullman/Synesso ridgeless
                    Bumper TS
                    Motta Knockbox
                    Nutid
                    Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
                    French Press-Bodum 4 cup

Comment

MoBak wrote:
                      Med hensyn til steaming, så jeg en \"kontormaskine\" ved Stellini i Odense, som lavede meget nær perfekt mælkeskum bare ved at fylde mælk i en pitcher og stille den ind under steameren. Jeg har aldrig set noget lignede og 95 ud af 100 \"baristaer\" rundt om på de danske cafér og restauranter, vil ikke kunne steame bedre. Jeg tror det var den maskine her, som bestemt er et kig værd, hvid de prioriterer god mælk til deres kaffe.
                      Hej..

Det er lige netop den vi har stående.. En Schaerer Coffee Art+ med powersteam.. Lækker maskine, som laver kanon kaffe og er super til og steame mælk..

Men den ligger et pænt stykke over budget.. Aghmm.. sådan cirka 7 gange..
                      Men er nok også lidt overkill til 4 mand.. Den laver uden problemer 3-400 kopper om dagen..

Af maskiner under 10k kan jeg anbefale en Siemens S75.. http://www.fleggaardshop.dk/pi/Sieme...13105_340.aspx

Den har en af mine venner.. Og den laver ræddig god kaffe.. Og virker virkelig til og være god kvalitet..
                      + at siemens kører med en rigtig god service, hvis den skulle gå i stykker..

Men et godt råd.. Afkalkning, afkalkning og afkalkning.. Ellers går de hurtig kolde..
                      Hilsen Johnny

Faema Legend S1
                      Faema MD3000 Touch
                      Mahlkoenig Vario
                      Jura Ena 9 OneTouch

Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

Comment

Køber personligt, en del kaffe fra Kontra....

Den sælges i min lokale Super Brugsen...

Det er jo pokkers let, at køb så...

Comment

Working...
                        X