Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ny espressomaskine

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ny espressomaskine

Halløj

Jeg er blevet spurgt af en kollega om indkøb af espressomaskine.
    Hun har været på besøg hos mig og besluttet at hun må have en maskine.

Jeg købte mit udstyr for efterhånden nogle år siden og er noget out off the loop med opdateret viden.
    Et hurtigt kik på nettet falder jeg over denne Vibiemme Dombar:
    http://kaffemekka.dk/default.asp
    Hvad kan I sige om denne eller har I bud på andre alternativer.
    Det er prisen der spiller ind her.
    Jeg har \"presset\" hende til at de også skal have en kværn af en vis kvalitet. Her har jeg Rancilio Rocky i tankerne. Alternativer til denne er velkomne.

Re:Ny espressomaskine

Vibiemme Domobar er en rigtig lækker lille maskine. Den skal hun nok blive godt tilfreds med.

Ang. kværnen så ville jeg til enhver tid foretrække en Ascaso I2 frem for Rockyen, og prisforskellen er ikke alverden.

Ascaso er i modsætning til Rocky trinløs justérbar hvilket er en stor fordel. Udover det synes jeg den bare kværner bedre og med færre klumper. Dermed ikke sagt at Rocky er en dårlig kværn overhovedet.
    Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Re:Ny espressomaskine

Jeg er utroligt tilfreds med Mahlkönig Vario, der prismæssigt ligger i nogenlunde samme boldgade.
      Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
      Mario: Mahlkönig Vario, the Third
      Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
      Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

Working...
      X