Opslag

Collapse
No announcement yet.

ECM Manufacture Classika

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ECM Manufacture Classika

I min jagt på min første maskine er jeg faldet over en ECM Manufacture Classika.

Nogle der ved om det er en forsmuftig maskine til prisen ?

Syntes ikke rigtig jeg har kunne finde nogle test op denne maskine. Nogle der her en ?

Er det for lidt med en halv liter kedel ?
    Er kaffe bare kaffe ?

Re:ECM Manufacture Classika

Hej Nopanic

Jeg kender ikke selv ECM maskinen, men du skal være opmærksom på, at der ikke er tale om det italienske selskab ECM, der laver bl.a. Giottoen (forskellen på de to mærker er diskuteret andetsteds her på siden) I stedet er det et tysk selskab der har overtaget/stjålet navnet, og lanceret en række hjemmemaskiner. Risteriet er forhandler i Danmark, og her kan du helt sikker få information om maskinen. Da det er et relativt nyt selskab, har jeg ladet mig fortælle, at der også er lavet nogen tiltag på den tekniske side. (bl.a. skulle deres HX maskiner være lettere at afkalke?). Jeg er dog på ingen måde ekspert indenfor området, men henviser til Risteriet. Det er helt sikkert et besøg værd hvis du bor i området omkring København. Ellers er jeg sikker på de vil hjælpe dig over telefonen.
    Rocket Appartamento (tidl ECM Giotto, Vibiemme Domobar SB)
    Mahlkönig Vario (tidl Mazzer Super Jolly, Ascaso I2)

Comment

Jeg har ikke selv erfaring med netop den model, men om mærket generelt har jeg kun godt. Det skulle være rigtig godt tysk kram.
      Mvh. Anders

Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

Comment

Jeg kan varmt anbefale den! Jeg overvejer, efter at være gået af med min Silvia, at skulle flå budgettet for sådan en.. Har haft mulighed for at lege med den en lille uges tid i sommerferien - og damn hvor den kan!
        Umiddelbart er den betydeligt mere temperaturstabil end silviaen, og skiftet fra skud til damp er mere end halveret! Og så er der bare det faktum, som er blevet nævnt før i tråden - det er tysk kram! Alt ved denne maskine stinker langt væk af lækkerhed.. I forhold til silvia er der mærkbar forskel i kvalitet ved steam-armen.
        Som sagt - jeg kan varmt anbefale den!
        BFC - La Valentina Junior
        ECM - Manufacture Casa
        i-Roast2

Comment

Okay det er godt af høre der er nogle der syntes om den
          Men jeg tror jeg skal flå mig og købe en Manufacture Technika III i stedet, den har min far og den fungere bare.
          Er kaffe bare kaffe ?

Comment

Nopanic wrote:
            Okay det er godt af høre der er nogle der syntes om den
            Men jeg tror jeg skal flå mig og købe en Manufacture Technika III i stedet, den har min far og den fungere bare.
            Hej Nopanic

Har du bemærket at Bellabarista.com sælger ECM Mechanika´en til en yderst fordelagtig pris i forhold til andre udbydere?

/Ole
            Mvh. Ole

Expobar Leva Dual Boiler - Macap M4D - TORR tamper - Gene Café

Comment

Nej det havde jeg ikke set, så tak
              Men bare surt de kun har den med stænger ved kopvarmeren, jeg er nu mest til den med fuld metal sider.
              Er kaffe bare kaffe ?

Comment

Working...
              X