hvorfor spørger du om latte/espresso er der forskel på hvilken maskine man så skal have??????
Ja for hulan ... hvis du primært laver mælkebaseret kaffe, vil du nok blive gladest for en HX eller dual boiler maskine, så kan du brygge og skumme mælk samtidigt.
Administrator på EspressoBar Nuova Simonelli Appia 1.GR.
Mazzer Kony Electronic
Nuova Simonelli Oscar med evt( Nuova Simonelli Grinta men kender dog ik noget til denne)
Rancilio Silvia + Rocky Kværn
det lige et par set ups jeg har fundet som jeg kan lide
men høre gerne hvad i mener og om der er andre produkter der er bedre
Hvis du prioriterer espressoen og er ligeglad med at kunne skumme og brygge samtidig, ville jeg tage Silvia fremfor Oscar.
Du skal være opmærksom på, at med en sigle boiler maskine som Silvia er det stort set umuligt at lave mere end 4 mælkedrikke ad gangen når du fx har gæster. Altså med mindre du vil stå en halv time i køkkenet og de første kopper er kolde (eller drukket) inden de sidste er klar.
Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!
La Marzocco GS/3
Baratza Forté
Bestmax filter
Du skal være opmærksom på, at med en sigle boiler maskine som Silvia er det stort set umuligt at lave mere end 4 mælkedrikke ad gangen når du fx har gæster. Altså med mindre du vil stå en halv time i køkkenet og de første kopper er kolde (eller drukket) inden de sidste er klar.
4 stk. er endda næsten i overkanten synes jeg...
Det kommer i hvert fald til at kræve noget træning for at det skal lykkedes ordentligt...
Administrator på EspressoBar
Black coffee rules...
Hvis du kan handle....så snup en Casadio og en Silvia, det skulle kunne lade sig gøre indenfor dit budget, tilbehøret må du evt. ønske af familien....VBMen var også et bud hvis du kan finde en brugt.
/Wolff
Fortid
La Marzocco GS3
Casadio Macinadosatore Istantaneo
Hottop KN8828-P
BWM S M/LCD på vandværket
Reg Barber 58mm Anodized/Stål
Pullman/Synesso ridgeless
Bumper TS
Motta Knockbox Nutid
Moccamaster KGB 741 + Guldfilter + Friskristet/Greatcoffee.dk
French Press-Bodum 4 cup
Wolff, ill second that... Gå efter grinderen først og tag en Miss Silvia... så er du kørende, husk på det er ikke maskinen der laver gode shots, det er langt mere op til dig, så kombinationen, casadio og Silvia er helt perfekt til budgettet.
Jeg synes det er værd lige at bemærke, at Niels ude hos Kaffemekka kører et tilbud på Vibemme Domobar til kun 5500 kr, incl. en super fin tilbehørspakke med steamerkande, stamper og stampermåtte mm. Så hvis du har 8000 kr. at gøre med, så er der stadig 2500 tilbage til en god kværn. Her ville en ECM K2 (som du også selv skriver) måske være et godt bud, den er på tilbud hos Emofabrik for tiden til 2380. Eller Rocky til 2000 kr. Samlet altså under 8000 kr. og et virkeligt godt setup du ender op med.
Nuova Simonelli Grinta, sort 1795
Nuova Simonelli Oscar sort 4999
Ialt 6794
ECM K2 TILBUD 2380
Bønnebeholder Ecm K2 Kaffekværn 229
Nuova Simonelli Oscar 4999
Ialt 7609
Kaffemekka
Mahlkönig Vario 2995
Ascaso DUO Steel 4995
Ialt 7990
efter at have læst det der med ikke kunne steeme og espresso samtidig er jeg gået over til at vil have en hx maskine ikke for at kunne gøre det samtidig men mere at udgå ventetiden inden at dampen er varm nok hvad mener i undskyld jeg ikke kan tage en beslutning men jeg har \"kun\" penge til det her en gang længe så det skal være det rigtige
plz kom med råd om det er godt eller skidt
eller andre setups der holder sig inde for 8000
hmmmmmm ja ok jeg er faktisk villig til at vente en måned hvor jeg så kunne have 10000 endnu engang unskyld mine krav men håber i kan hjælpe
La Spaziale Vivaldi 2
Mazzer Super Jolly
Troll tamper
Bullet R1
Jeg ville vælge at ringe til Niels hos KaffeMekka og få et godt tilbud på:
NS Oscar
Mahlkönig Vario
La Marzocco GS/3 AV
Mahlkönig K30 Vario
Mahlkönig Vario Home m/stålknive
La Pavoni Professional
Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101 BLOG
Comment