Opslag

Collapse
No announcement yet.

Vibiemme Domobar Junior

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vibiemme Domobar Junior

Jeg har kigget lidt her på forummet, men syntes ikke jeg kan finde noget brugbart information om Vibiemme Domobar Junior.

Så nu er det nu..

Er den noget vær, nogle der har efaringer med denne maskine ?
    Er kaffe bare kaffe ?

Re:Vibiemme Domobar Junior

Begrænset damp-kapacitet så du enten har et højt tryk som er svært at styre eller bare for lidt damp. Udmærket bryg-kvalitet, men ikke bedre end de fin-tunede Silvia\'er jeg har fået shots fra, og ikke konsekvent bedre end fra Oscar, 15 bar eller ej. En irriterende rist over dryp-bakken som gør at der altid er \'sovs\' på kopperne, en steam-ventil som sætter sig fast, så man som ejer bliver til grin når det sker til et jam.

Du kan stille både bryg-temperatur og steam-tryk, hvilket giver et vist spillerum.

Det var et kort og dyrt bekendtskab - men andre ejere herinde er godt tilfredse.

Jeg anbefaler venner og bekendte at få en god pris på HX Izzo Vivi hos KM.

/Tim
    Dalla Corte Super Mini
    Mazzer Major E
    Mahlkönig Encore

Comment

Hov - min kritik i tidl indlæg går på DUAL BOILER-udgaven, ikke HX. Der er vist en verden til forskel.
      Dalla Corte Super Mini
      Mazzer Major E
      Mahlkönig Encore

Comment

Jeg har også overvejet den maskine (HX) eller en Isomac Tea II. Jeg hælder nok til den sidste, men følger lige med her og ser om jeg bliver klogere.
        Gaggia Classic
        Gaggia MD58
        Presso Barista 58 mm.

Comment

Den diskussion har vist kørt før og der er for og imod alt. Det drejer sig om behov.
          Jeg er meget glad for min junior dual boiler og synes den er silvia og oscar overlegen af flere grunde:
          Da det er en dual boiler så er der ikke noget med temp-surfing og det er bare fedt!!!
          Den har relativt små kedler sammenlignet med Izzo og andrte kæmpebæster, men hvis man også godt kan lide også, at lave mad i sit køkken så er det lækkert med det lille footprint. Og jeg har rigelig kapacitet både på bryg og damp til at underholde konens mødregrupper med store latter en masse, familiebesøg og har aldrig oplevet at den kører kold.
          Der sidder en E-61 gruppe på hvilket har den største vamekapacitans i hele en bryggruppe, hvorfor brygkedelens størrelse er mindre afgørende. Men nej, du skal nok ikke køre en middelstor café med den.
          Det med at damphanen sidder fast sker for alle maskiner hvis man strammer den for hårdt da gummiproppen i ventilen så sættter sig fast i tilførselrøret inde i ventilen. Så lad vær med det.

Så alt i alt så er jeg overordentligt glad for maskinen og kan kun anbefale den til andre.
          Vibiemme Domobar Jr ( Dual Boiler)
          Mazzer Mini electronic b
          Genecafe
          58 mm konveks Motta tamper

Comment

OSB wrote:
            Den diskussion har vist kørt før og der er for og imod alt. Det drejer sig om behov.
            Jeg er meget glad for min junior dual boiler og synes den er silvia og oscar overlegen af flere grunde:
            Da det er en dual boiler så er der ikke noget med temp-surfing og det er bare fedt!!!
            Se det er jo netop ang temp. surfing at jeg mener du tager fejl og at hele maskinen er en underlig konstruktion. Du skal jo netop temp. surfe på maskinen da du ikke aner hvad temperaturen er da den ingen PID har. På den måde er den eneste fordel over eksempelvis en Silvia at du kan steame samtidig.
            Mazzer Mini E mod. B
            Mahlkönig K30
            Izzo Alex Duetto II
            Behmor 1600
            Torr Classic Tamper Grenadill

Comment

Cherub wrote:
              Begrænset damp-kapacitet så du enten har et højt tryk som er svært at styre eller bare for lidt damp. Udmærket bryg-kvalitet, men ikke bedre end de fin-tunede Silvia\'er jeg har fået shots fra, og ikke konsekvent bedre end fra Oscar, 15 bar eller ej. En irriterende rist over dryp-bakken som gør at der altid er \'sovs\' på kopperne, en steam-ventil som sætter sig fast, så man som ejer bliver til grin når det sker til et jam.

Du kan stille både bryg-temperatur og steam-tryk, hvilket giver et vist spillerum.

Det var et kort og dyrt bekendtskab - men andre ejere herinde er godt tilfredse.

Jeg anbefaler venner og bekendte at få en god pris på HX Izzo Vivi hos KM.

/Tim
              HX Izzo Vivi ?
              Er det maskine som denne.
              http://www.youtube.com/watch?v=vVPeDC1EtOE

Med eller uden PID du tænker på ?

Comment

Nu har jeg haft Rancilio Silva og erstattet den med VB domobar Junior Dual Boiler. VB domobar junior DB synes jeg brygger espresso på en måde der bare smager langt bedre end Rancilio Silva. Rancilio Silva ejerne ved godt at den kan lave espresso med stor stor crema men har også erfaret at crema forholdsvis hurtigt falder til ingenting. Det siger hurtigt om brygkvaliteten men hvad kan man også forvente af en maskine til små 4.000 kr. ?
                Det er noget helt andet med VB domobar junior DB, her er kvaliteten på et helt andet niveau og skal naturligvis forholdes til maskiner i samme prisklasse.
                Men jeg må give ret i at steamer måske ikke er VB domobar junior DB stærke side, hvis man er blevet fortrolig med teknikken. Men, det tager tid, altså! Kedlen på denne maskine er iøvrigt dobbelt så stor som Rancilio Silva. Så betingelsen for at kunne steame perfekt er til stede.

Comment

Working...
                X