Opslag

Collapse
No announcement yet.

Ascaso Arc nu eller vente på Silvia?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ascaso Arc nu eller vente på Silvia?

Hej alle,

Nogen har måske opdaget at jeg er blevet den lykkelige ejer af en brugt Rocky.
    Hvis eller den får lov til at komme med Oles familie hjem til Danmark fra Firenze

Nå, men jeg skal høre jer... Jeg har en skrammel-maskine fra Kvickly (i disse kredse i hvert fald) og jeg er \"selvfølgelig\" på udkig efter en Silvia, brugt.

Jeg har set en Ascaso Arc i DBA til 1.100 kr. og funderer nu over om den egentlig kunne opfylde mine behov?

Jeg skal bare lave en dobbelt espresso til mig selv om aftenen og herefter steame mælk til en god latte eller cappucino. Jeg er den eneste, pt., i hustanden som drikker den slags

Der kan komme et par venner på besøg, som også skal have en gang i mellem men det er så også det..

Altså mit behov (i antal) er ikke det store...
    Jeg rister selv i ovn og det går ok.

Vil Ascaso Arc´en ikke kunne opfylde mine behov nu og her? Jeg er mest bange for at steameren i den ikke er god nok og jeg ender med at blive træt af den... Det skal siges at jeg varmer mælken på komfur pt. og hvis jeg ender der igen, så bliver jeg sgu ked af det

Den står til 1.100 og det er jo en ok pris?

Husk jeg er Rookie og har ikke de store behov.... endnu

Jeg håber der er et par af jer, som lige gider give en lyd.

Mvh.
    Kristian
    KristianK
    En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

Re:Ascaso Arc nu eller vente på Silvia?

KristianK wrote:
    Hej alle,

Nogen har måske opdaget at jeg er blevet den lykkelige ejer af en brugt Rocky.
    Hvis eller den får lov til at komme med Oles familie hjem til Danmark fra Firenze

Nå, men jeg skal høre jer... Jeg har en skrammel-maskine fra Kvickly (i disse kredse i hvert fald) og jeg er \"selvfølgelig\" på udkig efter en Silvia, brugt.

Jeg har set en Ascaso Arc i DBA til 1.100 kr. og funderer nu over om den egentlig kunne opfylde mine behov?

Jeg skal bare lave en dobbelt espresso til mig selv om aftenen og herefter steame mælk til en god latte eller cappucino. Jeg er den eneste, pt., i hustanden som drikker den slags

Der kan komme et par venner på besøg, som også skal have en gang i mellem men det er så også det..

Altså mit behov (i antal) er ikke det store...
    Jeg rister selv i ovn og det går ok.

Vil Ascaso Arc´en ikke kunne opfylde mine behov nu og her? Jeg er mest bange for at steameren i den ikke er god nok og jeg ender med at blive træt af den... Det skal siges at jeg varmer mælken på komfur pt. og hvis jeg ender der igen, så bliver jeg sgu ked af det

Den står til 1.100 og det er jo en ok pris?

Husk jeg er Rookie og har ikke de store behov.... endnu

Jeg håber der er et par af jer, som lige gider give en lyd.

Mvh.
    Kristian
    Jeg ville vente og få en Silvia. Uden have prøvet den aktuelle maskine tror jeg der er en verden til forskel. Og nu er det jo heller ikke fordi en Silvia ligefrem smadrer økonomien. Den koster vel under 4000 hvilket de fleste vel kan finde i budgettet. Tror du vil blive gladere for den.
    Mazzer Mini E mod. B
    Mahlkönig K30
    Izzo Alex Duetto II
    Behmor 1600
    Torr Classic Tamper Grenadill

Comment

el jefe wrote:
      Jeg ville vente og få en Silvia. Uden have prøvet den aktuelle maskine tror jeg der er en verden til forskel. Og nu er det jo heller ikke fordi en Silvia ligefrem smadrer økonomien. Den koster vel under 4000 hvilket de fleste vel kan finde i budgettet. Tror du vil blive gladere for den.
      Hej,

Nej, det kan du have ret i, bortset fra at min kære hustru absolut ikke er af helt samme opfattelse (afskyr kaffe) og med 3 små børn i hustanden på 7, 5 og 1 år så er det ikke fordi jeg mangler noget at bruge mine penge til

Jeg er sikker på at Silvia er en skøn maskine... 1.000 er bare meget sjovere en 4.000

... og jeg er sikker på at du har helt ret..:laugh:

Mvh.
      Kristian
      KristianK
      En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på

Hjemmeside

Comment

Jeg ser jævnligt Silvia til under 2000 kr brugt i dba. Det er måske lidt nemmere at overtale konen til dette?
        Izzo Vivi m. PID
        Mazzer Mini Electronic A
        Hottop 8828P - nu ombygget til 8828 B-2

Comment

Mener at have læst at en ascaso, det er vist lige meget om det er ARC eller Dream (ved ikke om de laver flere), FF x1(den nye model med messing-kedel) og Tre spada Casa de luxe er den samme indmad!

Det var måske nemmere at overtale hende til en FF x1, hvis de er i samme pris...

Personlig ville jeg nok vente til jeg fandt en Silvia.

God Jagt...

Comment

Så kan jeg lige knytte en kommentar til det LSM skrev. Jeg har en FF X1 jeg har fået af min kone i fødselsdagsgave og jeg er noget ked af at det ikke er en Silvia da det føles som om der er brugt 3000kr på design og 1000 kr på funktionalitet. Steamkapaciteten er hæslig og steamarmen er alt for kort og sidder så det er umuligt at kigge ned i pitcheren mens du steamer, men det kan lade sig gøre at få noget ok mælkeskum. Mht. espressoen syntes jeg den præstere nogenlunde, bedre end steaming ihvertfald, men der er langt imellem de rigtigt gode skud, særligt syntes jeg den har en tendens til at lave dem bitre (jeg antager det skyldes temp. problemer).

Hvis du kigger efter en brugt X1 skal du være særligt obs på at det ikke er med Alu boiler, som de tidlige versioner var. Jeg mener at alle med alu boiler har et 53 mm portafilter, hvorimod dem med messing har et 57 mm. Jeg kan dog tage fejl her.
            Izzo Vivi m. PID
            Mazzer Mini Electronic A

Comment

LSM wrote:
              Det var måske nemmere at overtale hende til en FF x1, hvis de er i samme pris...

Personlig ville jeg nok vente til jeg fandt en Silvia.

God Jagt...
              Tak tak
              Det har såmænd ikke noget med designet at gøre. Det er mere min idé med at bruge penge på en espressomaskine \"når den jeg har virker fint\" hvis du forstår...
              Det har hun jo svært ved at forstå...

Jeg holder øje med DBA og ser om ikke der kommer een som jeg må eje
              KristianK
              En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på

Hjemmeside

Comment

Sarbaek wrote:
                Jeg ser jævnligt Silvia til under 2000 kr brugt i dba. Det er måske lidt nemmere at overtale konen til dette?
                Yep, det var planen!
                Den forrige gik til 1.800. Der var jeg ikke hurtig nok...
                Den sidste så jeg ikke hvad gik til, men den startede på 2.900!!

Mvh.
                Kristian
                KristianK
                En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på

Hjemmeside

Comment

Sarbaek wrote:
                  Så kan jeg lige knytte en kommentar til det LSM skrev. Jeg har en FF X1 ....
                  Det var lige det jeg havde brug for at høre...
                  Jeg har nemlig overvejet en X1, men var bange for steameren ikke var godt nok, så tak for det.
                  Jeg tror nu det bliver en brugt Silvia, når muligheden byder sig.

Mvh.
                  Kristian
                  KristianK
                  En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på

Hjemmeside

Comment

Der er to meget gode grunde til vælge Silvia .. well faktisk tre.
                    1. OPV
                    2. 3-vejsventil
                    3. Den er meget udbredt ... altid hjælp at hente

Så hvis jeg var dig ville jeg få fat i en Silvia ... og så en kæmpe dusk fra Interflora .. B)
                    Administrator på EspressoBar
                    Nuova Simonelli Appia 1.GR.
                    Mazzer Kony Electronic

Comment

Har husets frue set Silvia IRL?
                      I vores tilfælde var Silvia faktisk en af Frøk\'nens absolutte favoritter rent størrelse- og designmæssigt, da jeg var ude for købe ny maskine (meget heldigt).

NB: Upgraden til Appia var straks et langt sværere \"sell-in\", der først blev accepteret, da hun selv smagte forskellen.
                      Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
                      Mario: Mahlkönig Vario, the Third
                      Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
                      Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

Comment

Du skriver at din kone ikke drikker. Noget af det har måske at gøre med at det kaffe hun endnu har fået, med al respekt til dine barista evner , ikke har været super god.

Med Silva kan du, med lidt øvelse, lave store cremede cappuccinoer, der naturligt søde og helt uden bitterhed, som langt de fleste ikke-kaffe drikkende mennesker godt kan lide.

Jeg havde for lidt tid siden en veninde på besøg. Normalt drikker hun kun latter, men jeg laver altid dobbelte cappuccinoer som jeg så kalder latter. Jeg lavede endnu engang en dobbelt cappuccino til hende og så en amerikano på TCCs Ndaroini til mig selv, som duftede så godt, at hun var nød til at smage. Hun sagde at den smagte af varm saft, hvad jeg egentlig synes var en ret god beskrivelse.

Min pointe er, at mange tror de ikke kan lide kaffe, fordi den kaffe de altid har fået ikke har været særlig god. Jeg tror langt de fleste kan lide kaffe, så længe bønnen er i orden og den er ordentlig brygget.
                        Mvh Morten

--------------------
                        Lelit Bianca
                        Mazzer Major Electronic
                        Mahlkönig Vario
                        Hario V60
                        Hario 3 kops Siphon
                        Hario Skerton

Comment

Lige pt. er der faktisk en Silvia + Rocky + Base til 2800 på dba. Jeg ved godt du har anskaffet dig en Rocky allerede, men det er da et super godt tilbud og mon ikke man kan sælge rocky\'en løst hvis det var
                          Izzo Vivi m. PID
                          Mazzer Mini Electronic A

Comment

Sarbaek wrote:
                            Lige pt. er der faktisk en Silvia + Rocky + Base til 2800 på dba. Jeg ved godt du har anskaffet dig en Rocky allerede, men det er da et super godt tilbud og mon ikke man kan sælge rocky\'en løst hvis det var
                            Det var sørens... Der er rigtig nok lige kommet 2 på.. Du har ret, det er et godt tilbud.
                            Jeg har skrevet til sælger at jeg kan aftage Silvia og base, hvis han vil sælge kværnen til en anden

Tak for tippet!

Mvh.
                            Kristian
                            KristianK
                            En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på

Hjemmeside

Comment

Gunde wrote:
                              Du skriver at din kone ikke drikker.
                              ...ikke hvad jeg ved af i hvert fald :P

Tak for en god beskrivelse. Jeg har dog mine bange anelser, for hun kan virkelig ikke lide det, men jeg håber da. Nu er der lige kommet en Silvia i DBA og jeg håber at jeg måske kunne blive den heldige nye ejer...

Mvh.
                              Kristian
                              KristianK
                              En del af EspressoBar

Følg mig meget gerne på

Hjemmeside

Comment

Working...
                              X