Opslag

Collapse
No announcement yet.

Oscar eller ej?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Oscar eller ej?

Hej jeg står nu i den situation at jeg har besluttet mig for at jeg ikke gider lege med min bodum maskine mere og nu vil jeg ud og spendere nogle penge på en ny. snakkede med en nede i risteriet som anbefalede Nuova Simonelli Oscar i forhold til silviaen (tros udsenet, men min dame kan lide det)

men er der nogen af jer der har haft oscar'en og hvad har i af efaringer med den??
    (høre flere har solgt den igen)

MVh
    Lars Thybo

Post edited by: Thybo, at: 2007/10/27 15:51
    8270 Højbjerg

Pour over - The Second Best Use for Your Right Hand

Nuova Simonelli Musica, Casadio , Mahlkönig Guatemala , Hottop Analog
    og de fleste manuelle brygmetoder www.thybo.org

Re:Oscar eller ej?

Thybo, har du set dennetråd?
    Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Comment

Re:Oscar eller ej?

Jeg købte en Oscar - og solgte den igen efter ca. 3-4 måneder. Og købte så en Izzo Alex istedet.
      Ikke fordi Oscar er en dårlig maskine, men jeg savnede muligheden for at aflæse kedeltryk og pumpetryk i kampen for at ramme den perfekte espresso. Det var lidt som at fægte med bind for øjnene - jeg kunne f.eks. justere pressostaten, men jeg kunne ikke se hvilket niveau jeg justerede fra eller til (om kedeltrykket var 0,5 eller 1,5...) :-(
      Hvis espressoen havde været som den skulle, havde dette naturligvis været af mindre betydning, men jeg fik altså ikke helt de resultater jeg drømte om. Det var højst sandsynligt mest min egen teknik der svigtede, og ikke Oscar, men jeg savnede lidt "hjælp" i lære-processen.

Den hjælp får du imidlertid ikke fra Silvia, der hellere ikke er udstyret med de målere jeg savnede på Oscar.

Så i valget mellem Oscar og Silvia, tror jeg stadig væk jeg ville vælge Oscar fordi det er en HX-maskine, der giver muligheden for at steame umiddelbart før eller efter brygning af espressoen. Til prisen er det formentlig det bedste køb nu.

Jeg er dog bange for, at du i løbet af kort tid vil opleve den frygtede trang til at opgradere!!! :-)

Ikke for at lokke dig i forderv, men mere for at give dig muligheden for at springe en (dyr!) opgradering over, vil jeg påstå at den billigste "langtidsholdbare" (altså ifht opgraderingstrang) maskine er Vibiemme Domobar Super. Den kan findes til godt og vel 9.000. Altså noget dyrere end de to du kigger på, men billigere i det lange løb end hvis du starter med Silvia eller Oscar og senere bliver "nødt" til at opgradere... :-)

Post edited by: APK, at: 2007/10/27 21:50
      La Marzocco GS/3
      Casadio Istantaneo
      Gene Café
      Aeropress
      Hario V60

Comment

Working...
      X